Celem rozwoju nie jest tylko rynek krajowy, ale ekspansja na cały świat. To globalne myślenie się opłaca, gdyż rodzime firmy doskonale radzą sobie na światowym rynku. Jak to robią? Odpowiada Marek Kaliński z Youartme – właściciela marki Candellana.
Polska jest liderem w wielu branżach. Mamy najlepszą stolarkę okienną i drzwiową czy bardzo dobre firmy produkujące meble. Nasz kraj jest także bezkonkurencyjny jeśli chodzi o produkcję biżuterii z bursztynu (nasze wyroby to aż 70% światowego rynku) czy kosmetyków.
Zobacz również
Okazuje się, że Polskie produkty znajdują uznanie zarówno wśród zagranicznych firm jak i klientów indywidualnych. Fenomenalnym przykładem jest marka Candellana, której kształtne świece świecą triumfy poza granicami kraju.
– Candellana produkuje unikalne świece na zamówienie. Zainteresowała się nimi światowa agencja Global Merchendising Services, dla której robimy świeczki m.in. dla takich kapel jak Slayer, A Perfect Circle, Motorhead czy Ghost. Inny klient, dla którego zrobiliśmy świeczki to Facebook Inc, jedna z 20. największych firm na świecie. Pomysł jest całkowicie autorski. Stworzenie takiej firmy było marzeniem i rodziło się w głowie jeszcze podczas pracy w korporacji. W pewnym momencie trzeba podjąć decyzję i zacząć realizację, tak było w naszym przypadku. Okazało się, że był to strzał w 10! – mówi Marek Kaliński, założyciel Youartme właściciel marki Candellana.
Świece Candellana są unikalne dzięki wykorzystywaniu technologii 3D i idei „rapid prototyping”, dzięki której w bardzo krótkim czasie nawet najodważniejsze pomysły projektantów, przechodzą do fazy realizacji i pełnowartościowego produktu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Tak naprawdę mamy niewiele ograniczeń. Dzięki fantastycznym projektantom tworzymy kolekcje dla najbardziej wymagających odbiorców na całym świecie. Naszym największym osiągnięciem jest stworzenie świeczkarskiej marki premium, za której nietuzinkowymi produktami oglądają się klienci po obydwu stronach Atlantyku. – dodaje Marek Kaliński.
Słuchaj podcastu NowyMarketing