Słynny mem „Coffin Dance” sprzedany jako NFT. Milion złotych trafi na wsparcie Ukrainy

Słynny mem „Coffin Dance” sprzedany jako NFT. Milion złotych trafi na wsparcie Ukrainy
Jeden z najpopularniejszych memów ostatnich lat zyskał nowego właściciela. Autor „Coffin Dance” postanowił sprzedać swoje dzieło w formie NFT i przekazać część zysków na pomoc dla Ukrainy.
O autorze
1 min czytania 2022-04-13

fot. Twitter/Evgen Vorobiov

Kilka lat temu hitem internetu stał się film, w którym grupa grabarzy z Ghany tanecznym krokiem niesie trumnę ze zmarłym. Nagranie, któremu towarzyszy elektroniczny utwór „Astronomia”, na YouTube ma blisko 340 mln wyświetleń. Nie dziwi więc fakt, że kadry z filmu stały się memami i szybko podbiły internet.

Ostatnie miesiące pokazały, że w świecie NFT jest miejsce dla niemal każdej twórczości – także dla memów. Najpopularniejsze internetowe obrazki są sprzedawane za niebotyczne sumy w formie niewymienialnych tokenów. Nie inaczej jest w przypadku mema z trumną. Słynny „Coffin Dance” znalazł nabywcę, który zapłacił za NFT aż 327 Ethereum, czyli około miliona dolarów amerykańskich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Informację o sprzedaży przekazał na Twitterze twórca NFT – Benjamin Aidoo. Mężczyzna we wpisie podziękował wszystkim licytującym i napisał, że część z tej pokaźnej sumy przekaże ukraińskiej fundacji Back and Alive. Organizacja, która niesie wsparcie walczącym żołnierzom, otrzymała w ten sposób 250 tys. dolarów, czyli ponad 1 mln zł.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aby lepiej zrozumieć, na czym polega rynek niewymienialnych tokenów, co tak naprawdę zyskuje nabywca NFT oraz jaki wpływ na nasze środowisko mają tego typu aukcje, zapraszamy do lektury Trendbooka NowegoMarketingu, w którym odpowiadamy na pytanie: czy Tokeny NFT to przegniły owoc konsumpcjonizmu, czy technologia, która zbawi świat?

PS
Memy to symbol komunikacji naszych czasów. Dobrze wykorzystany stanowi niesamowicie skuteczne, aktualne narzędzie także w przekazie marketingowym.