Spośród 1 060 ankietowanych, biorących udział w badaniu, 73,9 proc. preferuje oglądanie wideo na smartfonach, podczas gdy 68,6 proc. wybiera do tego celu telewizor. Co ciekawe, najczęściej oglądamy treści wideo dziennie od dwóch do czterech godzin – czyni tak aż 36,3 proc. ankietowanych. Jakie inne wnioski płyną z raportu SW Research?
Treści wideo oraz telewizja na stałe weszły do harmonogramu dnia znakomitej większości Polaków. Przynajmniej tak wynika z badania SW Research, na zlecenie MEGOGO, zatytułowanego „Oglądanie treści audiowizualnych”. Okazuje się, że blisko 98,9 proc. Polek i Polaków regularnie konsumuje telewizję lub inny content wideo.
Zobacz również
– Zmiany w przyzwyczajeniach widzów mogą odzwierciedlać rosnące zapotrzebowanie na elastyczną, mobilną oraz wolną od reklam rozrywkę. Najpopularniejszymi urządzeniami, na których oglądamy treści wideo są smartfon (73,9 proc.) oraz telewizor (68,6 proc.). Ponadto do tego celu co drugi z ankietowanych wykorzystuje komputer lub laptop (17,1 proc.), konsolę do gier lub VR (5,9 proc.) oraz rzutnik (4,3 proc.) – informuje Artur Pacuła, CEO MEGOGO w Polsce.
Z czego może wynikać rosnąca popularność smartfonów?
– Przewaga smartfonów nad telewizorami może być pochodną kilku czynników. Po pierwsze: zmianą w sposobie odbioru treści wideo, a po drugie: rozwojem streamingu. Wypadkową jest elastyczność. Dzięki temu śledzący treści wideo mogą oglądać je z każdego miejsca. Potrzebują do tego jedynie urządzenia mobilnego i dostępu do sieci. Przykładowo, MEGOGO oferuje możliwość oglądania treści na dziesięciu urządzeniach, przy czym jednocześnie na pięciu. – dodaje Artur Pacuła.
Od 2 do 4 godzin na smartfonie – w ten sposób ogląda telewizję większość użytkowników
Prawie 7 na 10 ankietowanych ogląda treści wideo (telewizję, streaming i content w kanałach W marketingu zawsze wygrywa drużyna. Dlaczego Studio PLAC zmienia się w PLAC360?
społecznościowych) przynajmniej przez godzinę dziennie. Od godziny do dwóch czyni to 31,8 proc.
badanych. Największy procent, bo 36,3 proc., konsumuje treści wideo od 2 do 4 godzin dziennie. Co piąty badany (20,8 proc.) ogląda je ponad 4 godziny. Natomiast blisko co 10. (9,9 proc.) przeznacza na
ten cel mniej niż godzinę dziennie. Jedynie 1,1 proc. ogląda treści wideo sporadycznie, tylko w
weekendy.
Z raportu SW Research płyną jeszcze inne interesujące wnioski. YouTube i Twitch (60,4 proc. wskazań) są popularniejsze od serwisów streamingowych (58,7 proc.). Natomiast tradycyjna telewizja (kablowa i satelitarna) cieszy się większym powodzeniem niż treści w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, TikTok czy Instagram. Telewizja linearna wygrywa w tym zestawieniu 51,2 do 50,2 proc.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Telewizję internetową, taką jak np. MEGOGO, ogląda co czwarty ankietowany Polak, czyli dokładnie 25,2 proc. Tu raczej nie ma zaskoczenia – te treści głównie oglądają w streamingu Polacy Z badania SW Research wynika, że najpopularniejszymi treściami, wskazywanymi przez ankietowanych, są filmy (68,7 proc.) i seriale (62,7 proc.). Sporym zainteresowaniem w kontekście wideo cieszą się też rolki i treści w social media. Ten rodzaj contentu wybiera bowiem 53,6 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się: kanały informacyjne (45,3 proc.), treści dokumentalne (37,2 proc.), transmisje sportowe (30,2 proc.) oraz programy rozrywkowe, w tym talk show (28,5 proc.). Inny rodzaj, taki jak vlog, podcasty czy kanały tematyczne, wskazało 0,9 proc. ankietowanych.