Pokazujemy również, że polscy boomersi lubią być nowocześni: surfując po sieci, korzystają nie tylko z komputerów stacjonarnych i laptopów, ale również ze smartfonów i tabletów – ci najaktywniejsi przyznają, że potrzebują dwóch lub nawet trzech ekranów naraz! Są ciekawi nowinek i nawet jeśli nie mają któregoś z tych urządzeń, to często rozważają jego zakup.
Odsetek polskich internautów 55+ wzrósł w ciągu trzech lat aż o 8,29 punktu procentowego i wielu deklaruje, że już nie wyobrażają sobie życia bez internetu. Sieć to dla nich głównie źródło wiedzy i informacji przy czym, w przeciwieństwie do młodszych internautów, nie mają w zwyczaju ciągłego przebywania online, wciąż wchodzą do internetu po coś. Korzystają z poczty elektronicznej, robią przelewy, planują podróże, oglądają filmy i słuchają muzyki na YouTube, robią zakupy, korzystają z serwisów www i wyrażają swoje zdanie na forach. Aż 3,6 mln New Teens to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych, głównie Facebooka (tu jest ich już około miliona), Twittera oraz Instagrama. Bywa, że pierwszą rzeczą, jaką robią rano, jest spojrzenie na ekran smartfona.
Zobacz również
Według autorów raportu POLSKA.JEST.MOBI.2015, w którym znalazła się część dotycząca penetracji smartfonów w Polsce, w drugiej połowie 2015 roku miała ona osiągnąć 60%. Wykazują oni również, że wyposażenie w smartfony jest silnie związane z wiekiem: podczas gdy w grupie wiekowej 15-19 lat wynosi aż 91%, w grupie 50-59 lat jest to 41%, a w grupie 60+ 23%. Samo posiadanie urządzenia tego typu nie oznacza rzecz jasna wiedzy na temat wszystkich dostępnych funkcji, wielu użytkowników (niezależnie od wieku) nie ma pełnej świadomości, których i jak używać.
Kiedy polscy boomersi wybierają smartfony, a kiedy wolą korzystać z desktopów? Po pierwsze o wiele częściej właśnie na smartfonach, a nie na komputerach, sprawdzają pocztę e-mail (co najmniej raz dziennie: 44% na smartfonach, 32 % na komputerach). Jeśli chodzi o media społecznościowe 7 % najaktywniejszych użytkowników przegląda Facebooka co najmniej raz dziennie na komputerze, podczas gdy na smartfonie robi to 5 %, ale już ci, którzy przeglądają go tylko kilka razy w miesiącu o wiele częściej korzystają ze smartfonów (16 % vs 3%).
Inaczej wygląda zasięganie informacji i opinii o produktach oraz robienie zakupów online: ci, którzy szukają informacji o produktach, częściej robią to za pomocą komputerów (co najmniej raz dziennie: 12 % vs 11%, ale już kilka razy w miesiącu na smartfonach tylko 13 %, podczas gdy na komputerach aż 34 %). Możemy zaobserwować też znaczną przewagę internautów korzystających kilka razy w miesiącu z komputerów w celu zrobienia zakupów i zapłacenia za nie: 28% vs 7%, a raz na miesiąc i rzadziej 27% vs jedynie 2%. Przewagę komputerów widać również jeśli chodzi o słuchanie muzyki poprzez strony internetowe: 16% internautów 55+ co najmniej raz dziennie słucha muzyki na komputerze, podczas gdy tylko 5 % używa do tego celu smartfona.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W wywiadach przeprowadzonych przez Fenomem New Teens mówią, że cenią smartfony głównie ze względu na wygodę. Podoba im się łatwość komunikacji ze znajomymi za pomocą Messengera; twierdzą, że smartfony bywają wręcz niezastąpione w podróży, ponieważ umożliwiają im szybki dostęp do map i rozkładów jazdy. Dużą pomocą jest także możliwość skorzystania z elektronicznego tłumacza. Smartfon jest niewielki, lekki i zawsze pod ręką, co jest wielkim ułatwieniem, szczególnie kiedy przebywają poza domem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing