Jak wynika z danych Gemiusa, od 2013 roku w polskiej sieci systematycznie maleje udział odsłon z komputerów osobistych i laptopów. Podczas gdy jeszcze cztery lata temu stanowiły one ponad 91 proc. odsłon stron WWW w Polsce, to w ubiegłym roku odsetek ten zmniejszył się prawie do 60 proc. (źródło: gemiusPrism). Natomiast w lipcu 2017 roku udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tych urządzeń spadł poniżej 50 proc. Spadkom po stronie komputerów osobistych i laptopów towarzyszą wzrosty udziału odsłon na smartfonach. W 2014 roku co dziesiąta odsłona pojawiała się na ekranie telefonu, w 2016 roku co trzecia, a w lipcu 2017 roku odsetek ten wyniósł już 46 proc.
Zobacz również
Spadek popularności tabletów
Odsłony stron internetowych na tabletach miały na przełomie ostatnich czterech lat znikomy, nieprzekraczający 4,5 proc., udział w liczbie odsłon ogółem. Co więcej od 2015 roku odsetek ten zaczął powoli maleć, osiągając w lipcu 2017 roku 3,2 proc