Smartfony zajmują dziś miejsce tabletów i stają się najbardziej popularnymi rozwiązaniami przenośnymi. W rezultacie sukces reklamodawców zależy od możliwości zaoferowania atrakcyjnego portalu mobilnego.
- Większość transakcji mobilnych na świecie dokonywana jest przy użyciu smartfonów.
- W Polsce udział transakcji mobilnych w handlu eCommerce wzrósł z 12% w Q4 2014 do 20,5% w Q1 2015
“Mobile commerce przeżywa obecnie gwałtowny rozwój” – powiedział Jonathan Wolf, Dyrektor Produktu w Criteo. „W ciągu zaledwie trzech ostatnich miesięcy w Stanach Zjednoczonych odnotowaliśmy 10-procentowy wzrost liczby transakcji dokonanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Większość tych transakcji jest przeprowadzana przy użyciu smartfonów, a coraz większe rozmiary ekranów i przyjazne strony reklamodawców dla urządzeń mobilnych będą tylko umacniać ten trend”.
Zobacz również
Informacje zawarte w raporcie oparte są na przeprowadzonej przez Criteo analizie danych indywidualnych transakcji na całym świecie, na łączną kwotę 160 miliardów USD . Kluczowe wnioski:
- W ciągu trzech ostatnich miesięcy udział transakcji mobilnych w globalnym handlu eCommerce wyniósł 34 procent: tendencja wzrostowa utrzymuje się we wszystkich kategoriach sprzedaży detalicznej, a pierwsze 25% sprzedawców generuje lepsze wyniki od reszty sklepów.
- Smartfony na topie. Większość transakcji mobilnych w USA i innych głównych rynkach jest dokonywana za pomocą smartfonów. Wyjątkiem są Niemcy i Wielka Brytania. Wzrastający komfort transakcji oraz coraz większe ekrany przyczyniają się do wzrostu popularności zakupów przy użyciu smartfonów.
- Bez ograniczeń. W Japonii i Korei Południowej większość wszystkich transakcji eCommerce jest dokonywana przy użyciu urządzeń mobilnych. W Polsce udział transakcji mobilnych w handlu eCommerce w Q1 2015 wzrósł o ponad 70% w stosunku do poprzedniego kwartału. Do końca 2015 roku 40 procent globalnych zakupów online będzie dokonywana za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
- Ścieżka konwersji nie może się obyć bez rozwiązań mobilnych. Użytkownicy oglądają już taką samą liczbę produktów na komputerach i smartfonach z niższym współczynnikiem dodania do koszyka i zakupu dla smartfonów.
“Ogromny wzrost liczby transakcji mobilnych w ciągu ostatniego kwartału pokazuje, że konsumenci polubili wygodne zakupy przy użyciu smartfonów” – mówi Wolf. „Ten wzrost nie ma ograniczeń. Na wysoko rozwiniętych rynkach, jak Japonia czy Korea Południowa, ponad połowa wszystkich transakcji eCommerce jest dokonywana przy użyciu urządzeń mobilnych”.
Pełen raport Q1 2015 State Of Mobile Commerce można znaleźć pod adresem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Więcej informacji o firmie Criteo i stosowanej przez nią technologii znajduje się na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing