– Nie chcemy, by szara rzeczywistość była naszą codziennością. Mieszkamy tutaj, jesteśmy stąd i kochamy nasze miasto. Nie podoba nam się chodzenie do pracy w maskach. Dlatego postanowiliśmy dołożyć swoją cegiełkę i również powalczyć z brudną chmurą. Walczymy tym, co potrafimy najlepiej – reklamą. Nie chcieliśmy jednak robić kolejnej kampanii, która mówi o tym, aby nie palić w domowym piecu śmieciami. To szokujące, ale z rozmów z mieszkańcami miasta dowiedzieliśmy się, że wielu z nich wciąż bagatelizuje problem. Tak naprawdę nie wierzą w to, że smog w ogóle istnieje. – Albert Stęclik
Postanowiliśmy działać w okolicy ważnych dla mieszkańców Krakowa budynków.
Zobacz również
W ramach kampanii Smog [Error] został przedstawiony jako komputerowy system operacyjny, który nie działa poprawnie, ulega poważnym awariom i tylko kwestią czasu jest, kiedy ostatecznie się zawiesi. Kreacja kampanii opiera się na komunikatach, które pamiętamy z systemów BIOS, Windows 97 czy Windows 98. Są to sygnały, które każdy z nas kojarzy z zagrożeniem i wobec których nie powinien pozostać obojętny. W ten sposób chcemy zwrócić uwagę na krakowski error w offlinie, zanim system Kraków całkowicie ulegnie awarii. – mówi Bogusław Nizierski.
Agencja zmieniła także kolory swojej strony internetowej i do końca grudnia strona będzie wyświetlana w odcieniach szarości, tak jak krakowska rzeczywistość za oknem.
Antysmogowe citylighty i cityscrolle zawisły w okolicach znanych krakowskich budynków, które znikają w obłokach palonych śmieci i spalinach pojazdów. Zobaczycie je między innymi w okolicach Jubilatu, Ronda Matecznego, Hotelu Chopin i Muzeum Narodowego. W innych, newralgicznych miejscach Krakowa pojawiły się plakaty przypominające mieszkańcom o bardzo poważnym problemie szarego, trującego dymu, który codziennie wpływa na ich zdrowie. W przygotowaniach do kampanii wziął także udział dr Tomasz Wełna – dr Sztuk Projektowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie – który na początku tego roku opublikował film o zdrowotnych skutkach smogu pt. “Cały ten smog’.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Oto kilka rad mówiących o tym, jak uchronić się przed błędem systemu Kraków:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1. Noś maskę antysmogową.
2. Po powrocie do domu umyj ręce, przemyj oczy i nozdrza, wypłucz gardło.
3. Nie wychodź z dziećmi na spacery, nie uprawiaj sportu na zewnątrz.
4. Powiadom służby miejskie, gdy widzisz dym z komina.
5. Sprawdzaj stan powietrza w aplikacji mobilnej.
6. Wietrz mieszkanie tylko po opadach deszczu, śniegu lub halnym.
7. Kup domowy oczyszczacz powietrza z filtrem HEPA.
8. Pozbądź się z domu ciężkich zasłon, dywanów.
9. Rozmawiaj o smogu ze znajomymi, sąsiadami.
10. Rozważ przeprowadzkę nad morze.
Credits:
Kampania: Smog [ERROR]
Agencja: Dziadek do orzechów
Account Director: Konrad Helwig
Creative Director: Tomasz Gębala
Planner: Albert Stęclik
Graphic Designer: Bogusław Nizierski