Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2015” wynika, że 65,7% osób otrzymuje SMS-y handlowe od firm i sklepów. Wielokrotnie konsumenci sami wyrażają zainteresowanie i chęć otrzymywania tego typu komunikatów, a aż 69,9% badanych potwierdza, że chce je dostawać nadal. Aby ta tendencja nie uległa zmniejszeniu, należy pamiętać jednak o jednym czynniku wskazanym przez badanych – preferowana częstotliwość otrzymywania SMS-ów, czy to o charakterze informacyjnym, czy promocyjnym, to jedna informacja na tydzień. Potwierdza się więc tu reguła, że więcej, nie znaczy lepiej.
Najbardziej atrakcyjną wiadomością z punktu widzenia konsumentów są komunikaty o promocjach i rabatach ulubionych sklepów (86,5% wskazań). Wysłane do potencjalnego klienta motywują do odwiedzenia witryny internetowej lub punktu stacjonarnego. Na dalszym miejscu plasują się SMS-y dotyczące statusu realizacji zamówienia, dzięki którym klient wie, kiedy otrzyma wyczekiwaną przesyłkę (69.9%) oraz przypomnienia o terminie wizyty u kosmetyczki czy mechanika lub zaległej płatności (49,1%). Interesujące okazują się też SMS o nowościach oraz powiadomienia o funkcjonowaniu sklepów czy lokali w dni wolne od pracy.
Zobacz również
– SMS-y kuszą promocjami szczególnie w okresie przedświątecznym, urlopowym i w czasie wyprzedaży. W okresie wzmożonych zakupów czy poszukiwania wakacyjnych ofert, warto dostarczyć konsumentom dodatkowych bodźców i wyróżnić się na tle konkurencji. Obietnica dodatkowej zniżki, gratisu lub losowania nagród wśród kupujących to skuteczny wabik – mówi Daniel Zawiliński, CMO SerwerSMS.pl. – Chcąc przeprowadzić jeszcze efektywniejszą akcję marketingową, warto wysłać do klientów komunikat z informacją o rabacie możliwym zrealizowania od razu. Zainteresowanie takimi wiadomościami jest największe – dodaje Zawiliński.
Właściciele telefonów i smartfonów szczególnie upodobali sobie otrzymywanie SMS-ów z kilku branż: odzież/obuwie/akcesoria (69,9% badanych), RTV/AGD (45%), a także rozrywka/kultura (43,7%).
– W większości przypadków to kobiety są najbardziej zainteresowane otrzymywaniem SMS-ów informujących o promocjach czy rabatach, co potwierdzają wnioski z przeprowadzonego przez nas badania. Aż 82% przedstawicielek płci pięknej preferuje SMS-y z kategorii kosmetyka/fryzjerstwo, a 63% z segmentu modowego. Mężczyźni z kolei wolą otrzymywać SMS-owe powiadomienia o usługach finansowych czy ubezpieczeniach (64%) oraz RTV/AGD (63%) – wyjaśnia Edyta Godziek, Content Marketing Manager z SerwerSMS.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na popularność wykorzystywania SMS-ów w działaniach marketingowych, wpływa przede wszystkim bezpośredniość komunikatu – mimo, że są one wysyłane masowo, traktujemy je często jako spersonalizowaną wiadomość. Podając swój numer, sami podejmujemy decyzję czy chcemy ją dostawać. Ponadto wiadomości te są krótkie i czytelne, dlatego np. w porównaniu z dłuższymi i częściej wysyłanymi newsletterami, odbieramy je jako bardziej atrakcyjne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nadawcy SMS-ów chcąc czerpać profity z tego typu komunikacji muszą pamiętać, by treści były odpowiednio stargetowane i spersonalizowane. Zbyt duża częstotliwość i/lub źle dopasowana oferta do odbiorcy, mogą znacząco zniechęcić konsumentów do tego typu komunikacji, dlatego dedykowana strategia marketingowa musi tak odpowiadać na potrzeby marki, jak i oczekiwania klientów.