Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Snapchat w Polsce – Styczeń 2016

Popularność Snapchata w Polsce cały czas rośnie, a wraz z jej wzrostem, nasila się również zainteresowanie aplikacją wśród reklamodawców i marek.
O autorze
1 min czytania 2016-04-05

W styczniu 2016 w Polsce Snapchatem interesowało się już ponad 1,2 mln osób*. W ciągu ostatnich 4 miesięcy aplikacja przyciągnęła uwagę kolejnych ok. 300 tys. (analiza użytkowników Snapchata w Polsce we wrześniu 2015). Widoczne są również zmiany w demografii zaciekawionych Snapchatem. Aplikacja przypadła bardziej do gustu kobietom, niemniej jednak widać znaczny wzrost zainteresowania wśród mężczyzn w ciągu ostatnich kilku miesięcy (z 38% we wrześniu 2015 do 45 % w styczniu 2016).

Aplikacja, która jeszcze w zeszłym roku postrzegana była jako medium niszowe używane głównie przez nastolatków, zyskuje coraz większą popularność wśród osób 18+. Największe zmiany widać w grupie wiekowej 25-34. Udział zainteresowanych z tego przedziału wiekowego wzrósł prawie dwukrotnie! Jest to istotna informacja z punktu widzenia reklamodawców. Wśród zainteresowanych Snapchatem wzrasta bowiem udział osób o większej sile nabywczej.

Zainteresowanie wybranymi kanałami społecznościowymi

Ciekawych informacji dostarcza analiza Google Trends. Jak pokazują statystyki wyszukiwań w internecie, spośród trzech haseł: instagram, snapchat, twitter; największą popularnością wśród internautów w Polsce cieszy się Instagram. Snapchat, mimo iż nie jest tematem wyszukiwanym tak często jak choćby Twitter, to charakteryzuje się większą dynamiką wzrostu zainteresowania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Snapchat vs Instagram vs Twitter

W Polsce najwięcej fanów Snapchat zyskał w województwach: podlaskim, świętokrzyskim, małopolskim i podkarpackim.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Facebook vs YouTube

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Analizując natomiast zainteresowanie Facebookiem i Youtubem, największy serwis społecznościowy cieszy się znacznie większą popularnością wyszukiwania wśród internautów w Polsce i dużo szybciej zyskuje nowych fanów.

*Podobnie jak poprzednia analiza, także i ta została przygotowana na podstawie danych pochodzących z systemu reklamowego Facebooka. Należy mieć na uwadze to, że mówimy o użytkownikach Facebooka zdefiniowanych jako osoby interesujące się Snapchatem.

 

Żródło: NapoleonCat