Social commerce jest naturalnym rozszerzeniem dla codziennego wykorzystania mediów społecznościowych. Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok i inne platformy social media powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu dziś strategii ecommerce. VMLY&R Commerce w najnowszym opracowaniu „Driving Rapid Business Growth With Shops” wskazuje, co stoi za szybkim wzrostem zakupów w mediach społecznościowych i pokazuje możliwości, jakie social commerce daje markom.
Social shops rozwija się dynamicznie. Stoją za nim dwa zjawiska. Pierwszym jest pandemia, która pokazała, że Internet stał się głównym kanałem, w którym konsumenci realizują zakupy (wzrost o 46%). Drugim jest wzrost liczby użytkowników mediów społecznościowych o 9%. Dziś wiodące platformy społecznościowe oferują szereg rozwiązań zakupowych, umożliwiających ich użytkownikom robienie zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji.
Zobacz również
– W postpandemicznym krajobrazie przestrzeń handlowa w Internecie rozszerza się jak drożdżowy wypiek. Media społecznościowe stały się przestrzenią, gdzie marki nie tylko zachęcają konsumentów do interakcji, ale także dzięki rozwojowi technologicznemu, mogą przeprowadzić pełen proces zakupowy – od pozyskania klienta, budowania świadomości, przez podtrzymanie zainteresowania, po finalizację zakupu i dalsze budowanie lojalności konsumenckiej – w jednym ekosystemie komunikacyjno-sprzedażowym. Nie ma już zagrożenia utraty uwagi konsumenta między fazą inspiracji a zakupem. – mówi Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R Poland
Przewiduje się, że social commerce wzrośnie do 3,37 biliona dolarów na całym świecie w ciągu najbliższych ośmiu lat.
– Producenci dóbr wszelakich sprzedają już nie tylko na marketplace’ach, w sieciach handlowych czy rozwijając własne brand.com’s o funkcje sprzedażowe. Energicznie wchodzą w model Direct To Consumer i rozwija się oferta Rapid Delivery / QSR. Przestrzeń handlowa komplikuje się, a każdy kanał gra swoją rolę. Wyzwania płynące z zarządzania marką i produktami w środowisku omnichannel rosną, a o tym jak „wmontować” social commerce w spektrum e-commerce, VMLY&R wie najlepiej. Zapraszamy do lektury naszego najnowszego opracowania „Driving Rapid Business Growth With Shops”, dzięki któremu zbudujesz swoją perspektywę na nowe możliwości płynące z rozwoju roli platform społecznościowych. – dodaje Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R Poland.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Całe opracowanie „Driving Rapid Business Growth With Shops” można znaleźć TUTAJ.
Słuchaj podcastu NowyMarketing