Sony zaprezentowało minimalistyczne i w 100% papierowe opakowania na słuchawki

Sony zaprezentowało minimalistyczne i w 100% papierowe opakowania na słuchawki
W końcu producenci elektroniki postanowili ograniczyć plastik do produkcji opakowań! Sony pokazało, jak będzie wyglądać nowe ekologiczne opakowanie ich produktu.
O autorze
1 min czytania 2021-06-15

Sony postanowiło wprowadzić innowacje w zakresie zrównoważonego rozwoju i tym samym stworzyć opakowanie, które będzie maksymalnie przyjazne dla środowiska. Postawiono więc na wykorzystanie trwałego, innowacyjnego materiału nazwanego Original Blended Material, który jest mieszanką papieru z bambusa (z górskiego regionu Kuejczou w Chinach; gatunku innego niż ten, którym żywią się tamtejsze pandy), trzciny cukrowej (będących odpadem z produkcji cukru, a pozyskiwanych w promieniu 100 km od Nakhon Sawan w Tajlandii) i papieru z recyklingu. Co ważne, papierowe są wszystkie elementy opakowania – łącznie z wewnętrzną częścią pudełka i poduszką zabezpieczającą.

Japoński producent podkreśla, że papier do nowych pudełek jest pozyskiwany z roślin jednorocznych – ma to mieć dużo mniejszy wpływ na środowisko w porównaniu z produkcją opakowań z tworzyw sztucznych, ale także z drewna z wieloletnich drzew. Dodatkowo Original Blended Material pochodzi z surowców wyłącznie z etycznych zbiorów, a wykorzystywany bambus ma właściwości pochłaniające dwutlenek węgla. Surowy „organiczny” wygląd to zasługa dodatku papieru z recyklingu.

Ważnym aspektem tych opakowań jest również fakt, że nie zobaczymy w nich ani kropli tuszu (nie licząc owijki i instrukcji). Warto zauważyć, że logo i nazwa słuchawek są tłoczone na powierzchni pudełka i nie ma na niej żadnego wydrukowanego tekstu. Z pewnością dodało to opakowaniom ciekawego, minimalistycznego sznytu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oryginalny, papierowy materiał od Sony, który może zostać poddany recyklingowi (w całości, bez sortowania) będzie na razie wykorzystywany tylko do produkcji opakowań słuchawek Sony WF-1000XM4. Oczywiście w przyszłości będzie mógł być również stosowany do produkcji pudełek dla innych produktów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto wiedzieć, że modernizacja opakowań to tylko jedna z inicjatyw Sony na rzecz „zielonego zarządzania”, którego program ma być realizowany do 2025 r. Ostatecznym celem firmy jest osiągnięcie zerowego śladu środowiskowego do 2050 r.