Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce wspólnie z firmą Screen Network uruchomili niestandardową kampanię interaktywną w Warszawie. Na podwójnym ekranie reklamowym LED na dachu Hotelu Marriott wyświetlona została kreacja świąteczna Stowarzyszenia z kodem QR. Ekrany umożliwiły przechodniom szybkie przekazanie darowizny, a po udanej wpłacie, natychmiast pojawiały się podziękowania w czasie rzeczywistym. Akcja była częścią ogólnopolskiej kampanii świątecznej pod hasłem: „Czy się spełni cud?”.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na trudną sytuację systemu pieczy zastępczej w Polsce. Z obserwacji ekspertów Stowarzyszenia, wynika, że w trakcie pandemii drastycznie wzrosła liczba dzieci, które powinny zostać przyjęte do pieczy zastępczej w trybie zabezpieczenia. W wielu powiatach w Polsce przepełniają się pogotowia rodzinne i rodziny zastępcze.
Zobacz również
Telefonów ze zgłoszeniami dotyczącymi przyjęcia małych dzieci do pieczy zastępczej jest coraz więcej. Niestety to są bardzo dramatyczne telefony, ponieważ tych miejsc po prostu nie ma – komentuje Anna Choszcz-Sendrowska, przedstawicielka SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce. I jak dodaje – Dzieci, które potrzebują pomocy, na miejsce w pieczy zastępczej czekają miesiącami w biologicznych domach.
Święta to dla wielu z nich najtrudniejsze chwile w roku, wypełnione smutkiem, samotnością i tęsknotą. W SOS Wioskach Dziecięcych opuszczone i osierocone dzieci odnajdują dom i opiekę. Dzięki codziennej trosce Rodziców SOS i wsparciu specjalistów odzyskują poczucie bezpieczeństwa i radość z dzieciństwa. Wiele z nich to właśnie tam ma okazję obchodzić pierwsze prawdziwe Święta.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
By wsparcie Stowarzyszenia było możliwe niezbędna jest również pomoc darczyńców. Dlatego kolejnym celem kampanii jest zebranie środków na organizację Świąt Bożego Narodzenia dla opuszczonych i osieroconych dzieci oraz na utrzymanie rodzin SOS w przyszłym roku. Aby zachęcić przechodniów Warszawy do natychmiastowej darowizny, na ekranie LED wyświetlona została specjalna kreacja świąteczna z kodem QR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach akcji specjalnej nie tylko zwróciliśmy uwagę przechodniów na istotny problem, ale także stworzyliśmy możliwość osobistego zaangażowania się w akcję. Wykorzystaliśmy interaktywne możliwości Digital Out of Home – po zeskanowaniu kodu QR i dokonaniu wpłaty, darczyńcy od razu otrzymywali podziękowania za udzieloną pomoc. Ekrany wystąpiły w roli pośredników, ambasadorów dzieci, które otrzymały wsparcie i nie mogą podziękować osobiście. Natychmiastowa zmiana wyświetlanej kreacji, reakcji ekranu na działanie darczyńcy sprawiła, że dużo mocniej można było odczuć pomoc, której się udzieliło – mówi Damian Rezner – dyrektor operacyjny, członek zarządu Screen Network.
Ogromnie się cieszymy, że mamy takiego partnera, jakim jest Screen Network. To już nasza kolejna wspólna akcja i jako Stowarzyszenie widzimy, jak ważna jest ta współpraca. Dzięki niej możemy wiele zdziałać i docierać do wielu ludzi, a co za tym idzie otwierać ich serca na pomoc potrzebującym dzieciom – komentuje Zeinab Hashmat ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
W ramach akcji uruchomiona została również specjalna strona dziecisos.org, na której można przekazać świąteczną darowiznę dla opuszczonych i osieroconych dzieci. Wpłaty na piękne rodzinne święta dla podopiecznych Stowarzyszenia można dokonać również bezpośrednio na numer konta: 07 1240 6247 1111 0000 4975 0683.
Dodatkowo akcja wspierana jest kampanią prowadzoną na ponad 20 tys. ekranów Digital OOH firmy Screen Network. Komunikaty wyświetlane na ekranach Screen Network każdego dnia docierają do ponad 6 milionów osób, trafiając do 6 na 10 Polaków przebywających poza domem. Ekrany biorące udział w kampanii zlokalizowane są centrach miast, przy najbardziej uczęszczanych drogach, dworcach kolejowych, lotniskach, a także w centrach handlowych. Ogólnopolska kampania i towarzysząca jej świąteczna zbiórka prowadzone będą do końca grudnia 2021 roku. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VMLY&R Poland, a za produkcję Papaya Films.