– Wiemy, kim jesteśmy i wiemy, jaką historię chcemy opowiadać. Tym, co zaczęło wymagać poprawy na przestrzeni ostatnich lat był spójny wizerunek marki. A to ważne, szczególnie, jeśli chcemy skuteczniej działać na rynku międzynarodowym, gdzie nie jesteśmy jeszcze tak rozpoznawalni, jak w Polsce – powiedziała Klaudia Żyłka, Marketing Team Lead w Sotrenderze.
Poza rozwojem aplikacji o kolejny kanał social media – LinkedIna, w ostatnich miesiącach trwały też prace nad całokształtem identyfikacji wizualnej. Ich rezultaty ujrzały właśnie światło dzienne.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Jednym z najbardziej widocznych efektów tych prac jest odświeżona strona internetowa Sotrendera. Jest ona zbudowana zgodnie z bieżącymi trendami, a przede wszystkim czytelna, spójna i łatwa w odbiorze dla nowych użytkowników.
– Nowa strona to nie tylko zmiany w warstwie wizualnej. To także bardziej bezpośredni sposób mówienia o problemach, jakie rozwiązuje Sotrender i o przewadze, jaką mogą zyskać firmy, wybierając nasze narzędzie. Chcemy, aby nikt nie miał wątpliwości w jaki sposób możemy pomóc analizować dane pochodzące z platform społecznościowych i wyciągać na ich podstawie wnioski, pozwalające prowadzić skuteczną komunikację – powiedział Łukasz Badowski, Product Manager w Sotrenderze.
W ramach rebrandingu zaprojektowane zostało także nowe logo oraz pozostałe elementy identyfikacji wizualnej, w tym materiały wewnątrzfirmowe.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Nowe logo jeszcze lepiej odzwierciedla działanie aplikacji. Pomarańczowa ikona nie tylko przypomina wykres analityczny, ale także przywodzi na myśl skojarzenia z ikonami najpopularniejszych kanałów social media (Facebook, Instagram). Logo zaprojektowane w stylu flat design zyskało na lekkości i nowoczesności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dominującym kolorem w identyfikacji wizualnej pozostał kolor pomarańczowy, z którym odbiorcy najbardziej kojarzą markę. Doskonale odzwierciedla on też jej cechy – innowacyjność, kreatywność, pewność siebie i pozytywne nastawienie. Kolorami wspierającymi są ciemnoniebieski i różowy.
– Odświeżenie strony internetowej to dla nas zawsze ważne wydarzenie, które również wpływa na konwersje i jakość leadów. Jak prawie każda rozwijająca się firma wciąż na nowo doprecyzowujemy kim jesteśmy i co robimy, oraz w jaki sposób chcemy to komunikować. Ostatnie zmiany bardzo mi się podobają – i już po pierwszych dniach widzimy pozytywny wpływ na wskaźniki biznesowe – powiedział dr Jan Zając, założyciel i prezes Sotrendera.
Nowa identyfikacja oraz claim „Explainable social media insights” nie pozostawiają wątpliwości, do kogo skierowana jest oferta firmy i jaką obietnicę niesie za sobą korzystanie z niej.