Wystarczy kilka prostych rozwiązań, aby nadać osobowość typowej przestrzeni biurowej.
Strefą, w której nośniki identyfikacji wizualnej powinny być szczególnie wyeksponowane jest recepcja. Wyraźne logo firmy umieszczone zostało na odpowiedniej wysokości w stosunku do drzwi wejściowych oraz lady recepcyjnej. Ostatnia litera logotypu, która przyjmuje jednocześnie funkcję sygnetu i może występować niezależnie, jest motywem przewodnim systemu identyfikacji wizualnej. Dlatego w strefie recepcyjnej obie wersje zostały umieszczone obok siebie. Wystarczy jedno spojrzenie i każdy odwiedzający firmę klient będzie wiedział z czym ma do czynienia napotykając symboliczną literę „X” w kolejnych przestrzeniach biura. Wszystkie nośniki komunikacji wizualnej utrzymane zostały w kolorystyce loga – czerni, bieli i limonkowej zieleni.
Zobacz również
Myśląc o space brandingu biur nie powinniśmy skupiać się jedynie na ekspozycji logotypu. Ważne, aby w kreatywny sposób budować głębszy przekaz – za pomocą symboli, graficznych sugestii zobrazować działalność firmy – mówi Monika Gardasiewicz, Art Director Advertis. Firma FreeBox zajmuje się produkcją zabudowy modułowej i kontenerowej, w tym sezonowych barów. Mając do dyspozycji logo firmy oraz pustą ścianę postawiliśmy na zabawę z formą i stworzyliśmy fototapetę z patternem, czyli motywem bardzo obecnie modnym w infografice.
Skoro zadbaliśmy już o właściwą ekspozycję logotypu i przekazaliśmy w warstwie wizualnej dziedzinę działalności firmy, warto pomyśleć o detalach, które pokażą osobowość marki – wartości, podejście do biznesu. Sezonowe realizacje firmy FreeBox kojarzą się z czasem wakacji, ferii, zabawy i wypoczynku. Stąd pomysł na wprowadzenie okładzin o fakturze naturalnego drewna oraz fototapety przedstawiającej plażowy krajobraz. Logo umieszczone na ścianie, niczym neon zostało podświetlone światłem LED, dzięki czemu prezentuje się stylowo i nowocześnie, a równocześnie jest nawiązaniem do outdoorowej działalności firmy.
Oczywiście projektując rozwiązania dla biur nie można zapominać o najważniejszej kwestii – komforcie pracowników. Odpowiednio dobrane meble, magnetyczne tablice ze szkła suchościeralnego czy elementy ozdobne – takie jak plakaty – sprawiają, że biuro jest przyjazną przestrzenią, która wspiera kreatywność zespołu – podkreśla Monika Gardasiewicz.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Siedziba FreeBox mieści się przy ul. Bagno 2 w Warszawie. Realizacja Adveris obejmująca projekt i wykonanie trwała miesiąc.
Słuchaj podcastu NowyMarketing