TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Spadek Roberta Lewandowskiego na Facebooku – zaskakujące statystyki po Euro 2016

Kibice Roberta Lewandowskiego podczas Euro 2016 wykonali na jego fanpage’u o pół miliona interakcji mniej niż przed mistrzostwami. Z kolei na oficjalnym profilu Kuby Błaszczykowskiego odnotowano 11-krotny wzrost aktywności fanów.
O autorze
1 min czytania 2016-07-06

Firma HRS.com podsumowała interakcje fanów polskich piłkarzy na ich fanpage’ach przed i po Euro 2016.

W skład badanych przez HRS.com interakcji weszły: liczba komentarzy, liczba polubień pod poszczególnymi postami piłkarzy, liczba udostępnień danych wpisów, liczba postów, które kibice zostawiali na fanpage’ach piłkarzy, oraz liczba wspomnień o danym profilu.

Przesyt wizerunkiem Roberta Lewandowskiego?

Zwycięzcą zestawienia okazał się Kuba Błaszczykowski. Na jego oficjalnym profilu podczas Euro wykonano o 4 415 667 interakcji więcej niż przed mistrzostwami. Oznacza to ponad 11-krotny wzrost w porównaniu z majowymi statystykami jego profilu.

Najbardziej zaskakuje fakt, że na fanpage’u Roberta Lewandowskiego, kapitana reprezentacji Polski, doszło do znaczącego spadku. Jeszcze w maju, przed mistrzostwami, kibice 2 855 048 razy wchodzili w interakcję z oficjalnym profilem piłkarza, a podczas Euro 2016 ta liczba wynosiła już tylko 2 396 399, co oznacza niemal półmilionowy spadek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Widoczny spadek na fanpage’u Roberta Lewandowskiego jest najprawdopodobniej spowodowany tym, że polski kibic doznał pewnego przesytu, spowodowanego częstą obecnością piłkarza w mediach tradycyjnych – w prasie czy w telewizji. Ważne jest także to, że Polacy podczas mistrzostw mieli wielu bohaterów, na początku Bartosza Kapustkę, potem Kubę Błaszczykowskiego i Michała Pazdana – i to oni skupili na sobie uwagę, odwracając ją od Roberta – mówi Anna Kinasiewicz, Content Manager, z firmy HRS.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Polacy wspierali piłkarzy także poprzez użycie hashtagów – w czerwcu 12 595 razy użyto hashtagu #POL (w tym 14 razy zrobił to Russell Crowe na swoim Twitterze). 289 razy oznaczano mecz Polski z Irlandią (#POLIRL), 464 – z Niemcami (#POLGER), 1775 – z Ukrainą (#POLUKR), 80 razy – ze Szwajcarią (#POLSWI) i najwięcej, bo aż 3778 razy – mecz z Portugalią (#POLPOR).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W trakcie mistrzostw kibice z dużym zainteresowaniem śledzili zmagania polskiej reprezentacji nie tylko na murawie, lecz także poza nią. Kanał „Łączy nas piłka” zarządzany przez PZPN na Youtubie zanotował wzrost liczby wyświetleń z blisko 30 milionów do ponad 52 milionów.

Dane pochodzą z bloga HRS.com.