Firma HRS.com podsumowała interakcje fanów polskich piłkarzy na ich fanpage’ach przed i po Euro 2016.
W skład badanych przez HRS.com interakcji weszły: liczba komentarzy, liczba polubień pod poszczególnymi postami piłkarzy, liczba udostępnień danych wpisów, liczba postów, które kibice zostawiali na fanpage’ach piłkarzy, oraz liczba wspomnień o danym profilu.
Zobacz również
Przesyt wizerunkiem Roberta Lewandowskiego?
Zwycięzcą zestawienia okazał się Kuba Błaszczykowski. Na jego oficjalnym profilu podczas Euro wykonano o 4 415 667 interakcji więcej niż przed mistrzostwami. Oznacza to ponad 11-krotny wzrost w porównaniu z majowymi statystykami jego profilu.
Najbardziej zaskakuje fakt, że na fanpage’u Roberta Lewandowskiego, kapitana reprezentacji Polski, doszło do znaczącego spadku. Jeszcze w maju, przed mistrzostwami, kibice 2 855 048 razy wchodzili w interakcję z oficjalnym profilem piłkarza, a podczas Euro 2016 ta liczba wynosiła już tylko 2 396 399, co oznacza niemal półmilionowy spadek.
– Widoczny spadek na fanpage’u Roberta Lewandowskiego jest najprawdopodobniej spowodowany tym, że polski kibic doznał pewnego przesytu, spowodowanego częstą obecnością piłkarza w mediach tradycyjnych – w prasie czy w telewizji. Ważne jest także to, że Polacy podczas mistrzostw mieli wielu bohaterów, na początku Bartosza Kapustkę, potem Kubę Błaszczykowskiego i Michała Pazdana – i to oni skupili na sobie uwagę, odwracając ją od Roberta – mówi Anna Kinasiewicz, Content Manager, z firmy HRS.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Polacy wspierali piłkarzy także poprzez użycie hashtagów – w czerwcu 12 595 razy użyto hashtagu #POL (w tym 14 razy zrobił to Russell Crowe na swoim Twitterze). 289 razy oznaczano mecz Polski z Irlandią (#POLIRL), 464 – z Niemcami (#POLGER), 1775 – z Ukrainą (#POLUKR), 80 razy – ze Szwajcarią (#POLSWI) i najwięcej, bo aż 3778 razy – mecz z Portugalią (#POLPOR).
W trakcie mistrzostw kibice z dużym zainteresowaniem śledzili zmagania polskiej reprezentacji nie tylko na murawie, lecz także poza nią. Kanał „Łączy nas piłka” zarządzany przez PZPN na Youtubie zanotował wzrost liczby wyświetleń z blisko 30 milionów do ponad 52 milionów.
Dane pochodzą z bloga HRS.com.