Na niecodzienny pomysł wpadli przedstawiciele sieci społecznościowej DESTA, która łączy osoby czarnoskóre oraz TANK Worldwide – międzynarodowej agencji reklamowej promującej usługi z zakresu zdrowia i wellness. Wszystko w związku z obchodzonym właśnie Miesiącem Historii Czarnoskórych.
W ramach akcji powstały m.in. playlisty na Spotify, na których znajdziemy zarówno nowoczesną muzykę tworzoną przez czarnoskórych artystów, jak i nagrania przemówień afroamerykańskich liderów, które przeszły do historii czy wywiady.
Zobacz również
Jak podkreślają pomysłodawcy akcji, kampania „Speechlist” sprzyja głębszemu zrozumieniu i docenieniu czarnej kultury oraz jej kluczowej roli w kształtowaniu społeczeństwa. Co więcej, jest też kolejnym sposobem na wspieranie czarnoskórej młodzieży Montrealu i udowadnianie, że nawet największe trudności mogą zostać przekute w okazje na lepsze jutro.
Nie tylko playlisty
Głównym celem „Speechlist” jest przekonanie słuchaczy Spotify, że wkład osób czarnoskórych w historię i kulturę całego świata jest naprawdę znaczący, a także dotarcie do możliwie największej ilości odbiorców. Łącząc fragmenty przemówień z dźwiękami współczesnych przebojów, organizatorzy mają nadzieję na nawiązanie relacji ze słuchaczami Spotify w różnym wieku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Dodatkowo, kampania zwraca też uwagę na kwestie związane z równością społeczną w ogóle — nie tylko w kontekście tła rasowego. Poza playlistami, w ramach „Speechlist” stworzono również materiały graficzne wykorzystujące fragmenty przemówień Desmonda Tutu, Rosemary Brown i innych czarnoskórych przywódców wchodzących w skład Ruchu Praw Obywatelskich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: Spotify
PS Spotify przetłumaczy podcasty na różne języki. Wykorzysta do tego sztuczną inteligencję
Spotify ogłosił, że rozpoczyna testy tłumaczenia głosowego dla podcastów dostępnych na platformie. Firma wykorzysta w tym celu sztuczną inteligencję. Przetłumaczone nagrania zachowają oryginalny głos twórcy.
PS2 Spotify prezentuje playlistę, która pomaga w nauce resuscytacji krążeniowo-oddechowej
British Heart Foundation stworzyło na Spotify playlistę, „która może uratować życie”. Kampania „Lifesaving Beats” ma na celu zainspirowanie społeczeństwa do nauki resuscytacji krążeniowo-oddechowej w rytm do ulubionych piosenek.
PS3 Heineken z muzyczną kampanią „Teraz Możesz” na Spotify
Heineken rozpoczął ambientowo-kontentową kampanię, której częścią jest platforma muzyczna Spotify i działania na siłowniach sieci CityFit. Są one elementem szerszej kampanii prowadzonej pod hasłem „Teraz Możesz”, wspierającej piwo Heineken 0.0, która obejmie m.in. także telewizję i digital.