Ambasadorkami akcji zostały Dorota Wellman, Natalia Kukulska i Paulina Jeżyna-Sykut. Każda z Pań opowiada o problemie z innej strony. Poruszane kwestie to zdrowie, społeczne konsekwencje nadużywania alkoholu oraz spożywanie go w czasie ciąży.
Na potrzebę kampanii powstały spoty odpowiadające każdemu z toastów, emitowane w TV, na platformach społecznościowych YouTube oraz Facebook i w kanałach VOD. Prowadzone są regularne działania w social mediach oraz kampania programatyczna.
Zobacz również
– Picie kobiet to ciągle temat tabu. Nie wszyscy wiedzą, że alkohol silniej oddziałuje na organizmy kobiet niż mężczyzn, że musimy być bardziej czujne – jak dużo i jak często pijemy. Tracimy zdrowie szybciej, a społeczne skutki uzależnienia są dla nas tragiczniejsze. Ta kampania ma odczarować myślenie o problemach z alkoholem jako o sprawie wyłącznie „męskiej” – mówi Ewa Lach-Moore, head of strategy agencji Chromatique.
Uzupełnieniem kampanii jest seria spotkań z ekspertami na temat różnych aspektów relacji kobiet z alkoholem, których prowadzącą jest Natalia „Nishka” Tur. Oprócz materiałów wideo powstały reklamy radiowe, nośniki OOH, reklamy w prasie i materiały edukacyjne oraz informacyjne. Całą kampanię wsparły też instagramowe influencerki, których rolą jest dystrybucja treści edukacyjnych, które znaleźć można również na stronie spelnionetoasty.pl
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania finansowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego jest kontynuacją poprzedniej kampanii społecznej realizowanej również przez agencję Chromatique.
Słuchaj podcastu NowyMarketing