Raport „Aplikacje mobilne” powstał pod honorowym patronatem IAB Polska w wyniku współpracy branżowej. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się eksperci reprezentujący 25 firm, m.in. projektanci oraz wydawcy popularnych aplikacji mobilnych. Pomysłodawcą i wydawcą tej 160-stronnicowej publikacji jest agencja Spicy Mobile, która od lat działa na rzecz rozwoju reklamy mobilnej w Polsce, wyznaczając standardy, edukując i dostarczając unikalnych danych.
– Od lat dzielimy się wiedzą na temat rynku mobilnego – przyznaje Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile. – W 2017 r. publikacją dotyczącą najnowszych trendów w marketingu mobilnym zainaugurowaliśmy cykl branżowych raportów, które wydajemy pod honorowym patronatem IAB Polska. Co roku pod hasłem „Mobile is spicy” wskazujemy najbardziej rozwojowe kierunki marketingu mobilnego, po big data przyszedł czas na aplikacje mobilne – dodaje Zawadzki.
Zobacz również
Według firmy analitycznej App Annie wartość globalnego rynku aplikacji mobilnych może wynieść do 2021 r. aż 6,3 biliona dolarów. Ta liczba uwzględnia m-commerce, reklamy w aplikacjach oraz przychody generowane przez sklepy z aplikacjami. To oznacza jedno – na tym etapie rozwoju żaden z profesjonalnych biznesów nie może już sobie pozwolić na pytanie, czy powinien być dostępny na mobile’u, ale w jakiej formie będzie to bardziej efektywne.
– Gdyby globalny rynek aplikacji mobilnych traktować jak gospodarkę narodową, byłby trzecią co do wielkości w rankingu Banku Światowego po Stanach Zjednoczonych i Chinach – podkreśla Artur Zawadzki. – Ten trend przesuwania budżetów do aplikacji widać także w Polsce. W raporcie odpowiadamy na najważniejsze pytania, które stoją przed twórcami i wydawcami. Jak stworzyć wartościowy dla użytkowników produkt? Jak promować i rozwijać aplikacje mobilne? Jak na aplikacji zarabiać? – dodaje Zawadzki.
W przygotowanie raportu zaangażowało się wielu ekspertów – przedstawiciele domów mediowych (np. Media Group, OMD Group, Media Direction OMD), software house’ów i agencji (m.in. Appchance, Future Mind, Netguru czy Project: People), a także wydawcy popularnych aplikacji, jak Aviva, mBank, Bank Millennium, Green Caffè Nero, Moja Gazetka, Grupa Blix-Qpony, Play24, Wyborcza czy Yanosik. Autorzy przybliżają temat aplikacji mobilnych, przechodząc przez kolejne stadia rozwoju mobilnego produktu, by na końcu odpowiedzieć na pytanie, jak na aplikacji zarabiać i w którym kierunku ten rynek będzie się rozwijał.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Raport „Aplikacje mobilne” ukazał się w formie drukowanej oraz online. W nakładzie 1000 egzemplarzy trafił już do wybranych domów mediowych, agencji oraz wydawców aplikacji mobilnych. Wersję elektroniczną raportu można pobrać ze strony www.spicymobile.pl/raport
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W tym samym miejscu dostępne są także dwie wcześniejsze publikacje agencji Spicy Mobile, jak przegląd trendów na rynku mobilnym „Mobile is spicy” oraz wydany rok temu raport „Big Data & Mobile”. Wraz z tegoroczną publikacją składają się na pierwszą w Polsce trylogię marketingu mobilnego.
NowyMarketing jest patronem medialnym raportu.