Dzięki tabletom umieszczonym w galerii zwiedzający będą mogli współprowadzić profil Zachęty, zamieszczając swoje opinie, oddając głosy i śledząc aktualności związane z konkursem.
„Spojrzenia” to najbardziej prestiżowy konkurs w świecie polskiej sztuki. Od dziesięciu lat organizują go wspólnie Fundacja Deutsche Bank, Deutsche Bank Polska S.A. oraz Zachęta. O nagrodę w wysokości 15 tysięcy euro powalczą wybitnie utalentowani twórcy urodzeni między 1977 a 1985 rokiem: Tymek Borowski, Piotr Bosacki, Karolina Breguła, Łukasz Jastrubczak i Agnieszka Polska.
Zobacz również
Tegoroczna edycja „Spojrzeń” jest pierwszą tego typu inicjatywą kulturalną, która na taką skalę wykorzystuje aktywność widzów w serwisach społecznościowych. Nowe media, których wpływ zauważymy w twórczości nominowanych do nagrody artystów, posłużą tu jako łącznik między młodą sztuką a światem technologii i biznesu.
Twitter oraz Facebook są areną walki o „Nagrodę Publiczności Spojrzeń 2013”, gdzie zwiedzający mogą oddać głos na swojego faworyta, dzielić się wrażeniami i dyskutować o wystawie, a także śledzić aktualności związane z konkursem. Głosowanie na Twitterze wykorzystuje hasztagi, którymi oznaczeni są twórcy biorący udział w konkursie: #borowski, #bosacki, #bregula, #jastrubczak i #polska. Jedno oznaczenie równoznaczne jest z jednym oddanym na artystę głosem. Swoich faworytów oznaczać można z poziomu własnego profilu, jak również z profilu @Zacheta, do którego dostęp możliwy jest z podłączonych do internetu tabletów zainstalowanych w galerii. Z profilem @Zacheta odbiorcy mogą łączyć się także za pośrednictwem własnego urządzenia mobilnego. Wykorzystując Twittera możemy nie tylko głosować na uczestników konkursu, ale także śledzić i komentować profile z pozycji własnego konta, jak również aktywnie je współtworzyć. Na wybranego artystę publiczność może głosować także za pomocą specjalnej aplikacji na Facebooku https://apps.facebook.com/zacheta_spojrzenia.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Spojrzenia” to jedyne przedsięwzięcie zainicjowane przez instytucje związane ze sztuką, które na taką skalę finansową i promocyjną działa na rzecz wspierania rozwoju rodzimej sceny artystycznej oraz osiągnięć twórców. Towarzysząca konkursowi wystawa w Zachęcie potrwa do 17 listopada, natomiast ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się podczas gali 24 października.