Spojrzenia 2013 – głosowanie na Twitterze i Facebooku

W Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki rusza pionierska akcja towarzysząca konkursowi „Spojrzenia 2013 – Nagroda Fundacji Deutsche Bank”. Po raz pierwszy publiczność wybierze swojego faworyta za pośrednictwem Twittera.
O autorze
1 min czytania 2013-10-17

Dzięki tabletom umieszczonym w galerii zwiedzający będą mogli współprowadzić profil Zachęty, zamieszczając swoje opinie, oddając głosy i śledząc aktualności związane z konkursem.

„Spojrzenia” to najbardziej prestiżowy konkurs w świecie polskiej sztuki. Od dziesięciu lat organizują go wspólnie Fundacja Deutsche Bank, Deutsche Bank Polska S.A. oraz Zachęta. O nagrodę w wysokości 15 tysięcy euro powalczą wybitnie utalentowani twórcy urodzeni między 1977 a 1985 rokiem: Tymek Borowski, Piotr Bosacki, Karolina Breguła, Łukasz Jastrubczak i Agnieszka Polska.

Tegoroczna edycja „Spojrzeń” jest pierwszą tego typu inicjatywą kulturalną, która na taką skalę wykorzystuje aktywność widzów w serwisach społecznościowych. Nowe media, których wpływ zauważymy w twórczości nominowanych do nagrody artystów, posłużą tu jako łącznik między młodą sztuką a światem technologii i biznesu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Twitter oraz Facebook są areną walki o „Nagrodę Publiczności Spojrzeń 2013”, gdzie zwiedzający mogą oddać głos na swojego faworyta, dzielić się wrażeniami i dyskutować o wystawie, a także śledzić aktualności związane z konkursem. Głosowanie na Twitterze wykorzystuje hasztagi, którymi oznaczeni są twórcy biorący udział w konkursie: #borowski, #bosacki, #bregula, #jastrubczak i #polska. Jedno oznaczenie równoznaczne jest z jednym oddanym na artystę głosem. Swoich faworytów oznaczać można z poziomu własnego profilu, jak również z profilu @Zacheta, do którego dostęp możliwy jest z podłączonych do internetu tabletów zainstalowanych w galerii. Z profilem @Zacheta odbiorcy mogą łączyć się także za pośrednictwem własnego urządzenia mobilnego. Wykorzystując Twittera możemy nie tylko głosować na uczestników konkursu, ale także śledzić i komentować profile z pozycji własnego konta, jak również aktywnie je współtworzyć. Na wybranego artystę publiczność może głosować także za pomocą specjalnej aplikacji na Facebooku https://apps.facebook.com/zacheta_spojrzenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Spojrzenia” to jedyne przedsięwzięcie zainicjowane przez instytucje związane ze sztuką, które na taką skalę finansową i promocyjną działa na rzecz wspierania rozwoju rodzimej sceny artystycznej oraz osiągnięć twórców. Towarzysząca konkursowi wystawa w Zachęcie potrwa do 17 listopada, natomiast ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się podczas gali 24 października.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się