Dobrym przykładem takich działań są projekty realizowane przez sponsorów Pol’and’Rock Festival (dawniej Przystanku Woodstock), którzy po raz kolejny przygotują dla festiwalowiczów specjalne strefy, w których będzie można spędzić czas pomiędzy koncertami. Agencja Boscata pomoże czterem głównym sponsorom Festiwalu Pol’and’Rock (Lech, mBank, Play, Mastercard) zrealizować plany i zaangażować uczestników do wspólnej zabawy.
Według badań zrealizowanych dla Fundacji WOŚP przez IQS Group w sierpniu 2018 roku główne motywy uczestniczenia w Pol’and’Rock Festival to wyjątkowa atmosfera (38%) oraz możliwość spędzenia czasu ze znajomymi (33%), najmocniejszą stroną Festiwalu jest natomiast panujący tu klimat (65%). To właśnie na te elementy stawiają marki współpracujące z Fundacją WOŚP przy największym letnim festiwalu w tej części Europy. We wszystkich strefach będą realizowane działania odwołujące się do potrzeb i wartości wyznawanych przez uczestników Festiwalu, a także nawiązujące do tradycji, które na stałe wpisały się w klimat Pol’and’Rocka.
Zobacz również
Miasteczko Leszka – odpowiedzialna dobra zabawa
Miasteczko Leszka to jedno z najpopularniejszych miejsc na terenie Festiwalu. Nie tylko ze względu na możliwość zakupu tam piwa, ale też różnorodność organizowanych przedsięwzięć. W Miasteczku Leszka pojawi się bowiem Scena Lecha, na której wystąpią między innymi Zagi, Ornette czy Terrific Sunday, ale festiwalowicze będą mogli wziąć udział w Kuźni Talentów, festiwalu proszków holi czy odpocząć w strefie chilloutu. W ramach strefy eko i akcji „Kto po sobie posprząta” – marka rozda 10 hulajnóg elektrycznych i włączy się tym samym w ogólnofestiwalową kampanię Zaraz Będzie Czysto. Wszyscy uczestnicy mogą przynieść do Strefy Eko odpady mieszane: puste plastikowe kubki, szklane butelki, aluminiowe puszki, czy posegregowany papier. A Lech zadba o właściwy recykling dostarczonych odpadów. W tym roku Leszek wprowadza jednocześnie dwa rodzaje kubków na piwo: pochodzące w 100% z plastiku z recyklingu i w 100% nadające się do ponownego przetworzenia oraz nowość – kubki wielokrotnego użytku dostępne w strefie marek Premium (Pilsner Urquell, Kozel, Książęce).
Na Pol’and’Rock nie zabraknie także strefy Sprawdź Promile (która w 2018 roku zdobyła Złotego Spinacza w kategorii Efektywność), gdzie każdy będzie mógł sprawdzić czy może bezpiecznie wsiąść do samochodu i wrócić do domu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
mBank – pobijmy rekord Polski
mBank, występujący na festiwalu m.in. w roli mecenasa Akademii Sztuk Przepięknych, postanowił w tym roku jeszcze mocniej zaakcentować swoje zaangażowanie w tę przestrzeń.
Z okazji 25. Festiwalu przygotowujemy dla mBanku absolutną nowość – tzw. MosaicWall, czyli specjalny interaktywny fotoalbum, który połączy świat online i offline.
Offiline: Na wzgórzu ASP stanie specjalna konstrukcja, na którą festiwalowicze będą mogli naklejać swoje zdjęcia (zrobione przez hostessy). Wszystkie pojedyncze zdjęcia, umieszczane na ścianie w określony sposób, utworzą spójną mozaikę. Zdjęcia (po otrzymaniu specjalnego kodu SMS) będzie można również pobrać na swój smartfon i udostępnić w mediach społecznościowych.
Online: Każdy, kto doda na Instagram zdjęcie z #mBanknaASP również trafi do fotoalbumu.
Zdjęcia ze ścianki na wzgórzu ASP oraz dodawane na Instagram z hashtagiem pojawiają się na mozaice, która jest widoczna na stronie internetowej pod adresem https://mbanknaasp.pl Celem zabawy będzie wspólne stworzenie największego albumu online i pobicie rekordu Polski.
Mecenas Akademii Sztuk Przepięknych postanowił także na działania contentowe i zaprasza uczestników na swoje własne spotkanie z podróżnikami blogerami. Podczas panelu dyskusyjnego będą rozmawiać o tym, czy wielkie podróże wymagają wielkich planów i wielkich pieniędzy. Spotkanie poprowadzi Jarosław Kuźniar, a swoim doświadczeniem podzielą się blogerzy: Sama przez świat, Czas na wywczas i Love Krowe. Kreacją i organizacją panelu zajęło się Grey Group. Boscata odpowiada za transmisję online spotkania oraz relacje live ze wszystkich rozmów w dużym namiocie ASP, które mBank udostępni na onet.pl
Podobnie jak w ubiegłym roku mBank zaprosi uczestników do strefy akwizycyjnej w pasażu handlowym, w której każdy chętny będzie mógł założyć konto ze specjalna festiwalową kartą zaprojektowaną przez Jurka Owsiaka oraz otrzymać zestaw gadżetów m.in. koszulki – również zaprojektowane przez Jurka. Boscata odpowiada za kompleksową realizację strefy.
Play – warto postawić na tradycję
Kolejną strefą znaną już i lubianą przez uczestników Pol’and’Rock Festiwal jest strefa Play realizowana przez Boscatę wspólnie z agencją Plej. Play po raz ósmy będzie partnerem wydarzenia, a po raz siódmy w duecie z Plej zapewnią uczestnikom wiele atrakcji i zrealizują najbardziej szalone pomysły. W tym roku strefa będzie działać pod hasłem Play Mudness i poza dobrze znaną i lubianą wodną zjeżdżalnią pojawi się zabawa w fioletowym błocie, która nawiązuje do jednej z festiwalowych tradycji – błotnych kąpieli. Będzie to jednak wyjątkowe błoto, ponieważ Play podkreśla, że w ich strefie, uczestników czeka wyłącznie pozytywna zabawa i dobra energia, w opozycji do powszechnego w sieci hejtu. W strefie Play Mudness będzie można spotkać także popularnych influencerów – reZigiusza, Red Lipstick Monster i Człowieka Wargę.Nie zabraknie też strefy ładowania telefonów, dzięki której uczestnicy Festiwalu będą mogli być w stałym kontakcie ze swoimi rodzinami, ale także bez problemów skorzystają z pol’and’rockowej aplikacji mobilnej, której sponsorem jest Play. Oprócz tego, fioletowy operator przygotował dla wszystkich spejcalną nakładkę na zdjęcia w Messengerze, wykorzystującą technologię Augmented Reality, która pozwala obrzucić się wirtualnym błotem. Z kolei użytkownicy Instagrama będą mogli skorzystać z wyjątkowych GIF’ów Play Mudness. Szczegóły można znaleźć w wydarzeniu na Facebooku, wystarczy wpisać „Tego lata wytaplam sie w fioletowym błocie na Pol’and’Rock!”.
Strefa Play to dla realizujących ją agencji ogromne wyzwanie ponieważ oczekiwania w stosunku do niej są co roku coraz większe. Do tej pory była ona doceniana zarówno przez Festiwalowiczów, jak i przez branżę i zdobywała takie nagrody jak:
- Golden Arrow 2019 – Experiential marketing
- MP Power Award 2019
- Brązowe Effie Awards 2017 – brand experience
- MP Power Award 2015 – najlepszy projekt aktywnego outdooru
- Srebrne Effie Awards 2013 – promocja miejsc i wydarzeń
- Srebrne Effie Awards 2013 – sponsoring kultury i sportu
Mastercard – informacja przede wszystkim
To już szósty raz, kiedy realizacją działań eventowych Mastercard na Najpiękniejszym Festiwalu Świata zajmuje się agencja Boscata. W pierwszych latach uczestnicy mieli możliwość brania w takich aktywnościach jak fotobudka (2013) Human Joystick (2014). Przez kolejne lata Mastercard postawił na zdrową rywalizację i promocję zdrowego trybu życia. W 2015 roku Festiwalowicze uczyli się Samby, w 2017 brali udział w Sztafecie, a w 2018 do udziału w stacjonarnym Triathlonie zachęcał Jerzy Górski.
W ubiegłym roku hitem okazała się multimedialna wieża Mastercard usytuowana w samym centrum festiwalowego miasteczka, która dostarczała uczestnikom Festiwalu informacji między innymi na temat harmonogramu i pogody. W tym roku marka postanowiła jeszcze mocniej wykorzystać potencjał miejsca i wieża będzie jeszcze wyższa i osiągnie 17,5 metra wysokości i będą na niej wyświetlane wszystkie istotne informacje festiwalowe, jak line-up, bieżące ogłoszenia i livestreaming ze scen. Dla agencji będzie to duże wyzwanie, ponieważ do obsługi wieży musi być stworzone centrum informacyjne, które będzie musiało być w stałym kontakcie między innymi z działem komunikacji Fundacji WOŚP (liczącym w czasie Festiwalu około 50 osób), żeby móc przekazywać jak najbardziej aktualne informacje. Na Festiwalu odbędzie się około 1300 różnych wydarzeń (począwszy od koncertów, przez warsztaty i działania we wszystkich strefach), a sam Festiwal odwiedzi kilkaset tysięcy osób, więc ważne jest, żeby przepływ informacji był stały i rzetelny.
Po raz drugi w strefie Mastercard Głusi będą mogli wypożyczyć też specjalne plecaki, które umożliwią im odczuwanie dźwięków. Rozwiązanie stworzone przez zespół Dentsu Maker Lab wykorzysta drgania przenoszone na plecy uczestnika oraz kości czaszki (jako system rezonatorów dźwięku), zapewniając niepowtarzalne wrażenia odbioru muzyki na żywo poprzez całe ciało odbiorcy. Stanowisko będzie czynne każdego dnia festiwalu, od pierwszego do ostatniego koncertu. Do wypożyczania plecaków na multimedialnej wieży w Polskim Języku Migowym będzie zapraszać firma Sevenet S.A, a o obsługę głuchych użytkowników plecaków zadba już po raz drugi Fundacja Deaf Respect.
Wszyscy sponsorzy Festiwalu postanowili wykorzystać to, co najważniejsze dla uczestników Pol’and’Rock, czyli na tworzenie społeczności. O istnieniu takowej możemy mówić, gdy jej członkowie czują więź ze sobą, mają swoją historię, tradycje (wieża Mastercard i #25latfestiwalu) rytuały (fioletowe błoto Play), wspólnie realizują cele (bicie rekordu Polski z mBank), a także są świadomi swojego wpływu na grupę (działania Eko w Miasteczku Leszka i Sprawdź Promile). Mamy nadzieję, że wszystkie te plany uda się zrealizować i uczestnicy Festiwalu wrócą z nowymi historiami wartymi podzielenia się – w końcu w ubiegłym roku uczestnicy opowiedzieli o imprezie 6,79 milionów razy (Buzz index wg IQS, sierpień 2018).