TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Sports reIllustrated”: amerykański magazyn sportowy i Dove przekonują, że „niewłaściwy” typ sylwetki u sportsmenki nie istnieje

„Sports reIllustrated”: amerykański magazyn sportowy i Dove przekonują, że „niewłaściwy” typ sylwetki u sportsmenki nie istnieje
48% dziewcząt rezygnuje ze sportu po tym, jak powiedziano im, że mają „niewłaściwy” typ sylwetki. Walczyć z tą sytuacją postanowiła marka Dove i wydawcy magazynu „Sports reIllustrated” , w całości skupionego na roli dziewcząt w sporcie.
O autorze
1 min czytania 2025-02-12

Obecność kobiet w sporcie i ich osiągnięcia wciąż bywają deprecjonowane przez społeczeństwo. Sportsmenki są opłacane gorzej niż ich koledzy, a o zwycięstwach żeńskich drużyn w mediach mówi się znacznie rzadziej, niż w przypadku ich męskich odpowiedników. Z tą nierównością postanowili walczyć twórcy magazynu „Sports reIllustrated”, w całości skupionego na nastoletnich dziewczynkach uprawiających aktywność fizyczną.

Na stronach specjalnego wydania magazynu można poznawać historie młodych sportsmenek i parasportsmenek w wieku od 10 do 17 lat, które każdego dnia mierzą się z własnymi marzeniami, słabościami i ograniczeniami. Każda z nich jest inna, a jednak wszystkie łączy miłość do aktywności i chęć rozwijania się w wybranych dyscyplinach.

Poza tradycyjnym, papierowym wydaniem „Sports reIllustrated”, powstała również dedykowana strona internetowa projektu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inicjatywa „Sports reIllustrated” to efekt współpracy amerykańskiego, sportowego czasopisma „Sports Illustrated” z firmą kosmetyczną Dove, która od lat działa na rzecz poprawy sytuacji kobiet w społeczeństwie. Inicjatywy Dove dotyczą m.in. wzmacniania poczucia własnej wartości, „odczarowywania” nieosiągalnych kanonów piękna i rezygnacji z użycia AI w kampaniach reklamowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dove wspiera kobiety od najmłodszych lat

Akcja „Sports reIllustrated” jest bezpośrednio związana z programem „Body Confident Sport”, który brand Dove rozpoczął na przełomie 2024 i 2025 roku. Jego celem jest wsparcie dziewcząt w wieku od 11 do 17 lat chcących być aktywne fizycznie. Do udziału zaproszono trenerów sportowych i nauczycieli wychowania fizycznego, którzy prowadzą zajęcia w ramach działania szkoły lub aktywności pozalekcyjnych. Powstał też cykl spotkań zatytułowany „Body Confident Athletes”, obejmujący treningi z zakresu:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • umiejętności słuchanie swojego organizmu podczas uprawiania aktywności fizycznej,
  • mowy ciała w sporcie
  • oraz opowieści o tym, czego doświadczają nasze ciała podczas uprawiania sportu.

Dostęp do materiałów online oraz udział w spotkaniach z trenerami jest bezpłatny dla użytkowniczek na całym świecie. Dodatkowo, we współpracę z Dove w ramach „Body Confident Sport” i „Body Confident Athletes” zaangażowały się międzynarodowe gwiazdy sportu, m.in. Billie Jean King, Venus Williams i Sabrina Ionescu.

Zdjęcia: www.si.com

PS „So Win”: hymn Nike zachęca do zredefiniowania oczekiwań wobec sportu