Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„Sports reIllustrated”: amerykański magazyn sportowy i Dove przekonują, że „niewłaściwy” typ sylwetki u sportsmenki nie istnieje

„Sports reIllustrated”: amerykański magazyn sportowy i Dove przekonują, że „niewłaściwy” typ sylwetki u sportsmenki nie istnieje
48% dziewcząt rezygnuje ze sportu po tym, jak powiedziano im, że mają „niewłaściwy” typ sylwetki. Walczyć z tą sytuacją postanowiła marka Dove i wydawcy magazynu „Sports reIllustrated” , w całości skupionego na roli dziewcząt w sporcie.
O autorze
1 min czytania 2025-02-12

Obecność kobiet w sporcie i ich osiągnięcia wciąż bywają deprecjonowane przez społeczeństwo. Sportsmenki są opłacane gorzej niż ich koledzy, a o zwycięstwach żeńskich drużyn w mediach mówi się znacznie rzadziej, niż w przypadku ich męskich odpowiedników. Z tą nierównością postanowili walczyć twórcy magazynu „Sports reIllustrated”, w całości skupionego na nastoletnich dziewczynkach uprawiających aktywność fizyczną.

Na stronach specjalnego wydania magazynu można poznawać historie młodych sportsmenek i parasportsmenek w wieku od 10 do 17 lat, które każdego dnia mierzą się z własnymi marzeniami, słabościami i ograniczeniami. Każda z nich jest inna, a jednak wszystkie łączy miłość do aktywności i chęć rozwijania się w wybranych dyscyplinach.

Poza tradycyjnym, papierowym wydaniem „Sports reIllustrated”, powstała również dedykowana strona internetowa projektu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inicjatywa „Sports reIllustrated” to efekt współpracy amerykańskiego, sportowego czasopisma „Sports Illustrated” z firmą kosmetyczną Dove, która od lat działa na rzecz poprawy sytuacji kobiet w społeczeństwie. Inicjatywy Dove dotyczą m.in. wzmacniania poczucia własnej wartości, „odczarowywania” nieosiągalnych kanonów piękna i rezygnacji z użycia AI w kampaniach reklamowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dove wspiera kobiety od najmłodszych lat

Akcja „Sports reIllustrated” jest bezpośrednio związana z programem „Body Confident Sport”, który brand Dove rozpoczął na przełomie 2024 i 2025 roku. Jego celem jest wsparcie dziewcząt w wieku od 11 do 17 lat chcących być aktywne fizycznie. Do udziału zaproszono trenerów sportowych i nauczycieli wychowania fizycznego, którzy prowadzą zajęcia w ramach działania szkoły lub aktywności pozalekcyjnych. Powstał też cykl spotkań zatytułowany „Body Confident Athletes”, obejmujący treningi z zakresu:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • umiejętności słuchanie swojego organizmu podczas uprawiania aktywności fizycznej,
  • mowy ciała w sporcie
  • oraz opowieści o tym, czego doświadczają nasze ciała podczas uprawiania sportu.

Dostęp do materiałów online oraz udział w spotkaniach z trenerami jest bezpłatny dla użytkowniczek na całym świecie. Dodatkowo, we współpracę z Dove w ramach „Body Confident Sport” i „Body Confident Athletes” zaangażowały się międzynarodowe gwiazdy sportu, m.in. Billie Jean King, Venus Williams i Sabrina Ionescu.

Zdjęcia: www.si.com

PS „So Win”: hymn Nike zachęca do zredefiniowania oczekiwań wobec sportu