Produkcja, która przypomina zwiastun do filmu przygodowego, została nagrodzona aż 8 razy na międzynarodowych festiwalach filmowych (m.in. w Los Angeles, Cannes, Tortosie czy Louse), co zapewniło jej najwyższe miejsce w globalnym rankingu CIFFT. To właśnie dzięki tym nagrodą „Wrocław Miasto Przygody” wygrał tegoroczny ranking i tytuł Najlepszego Filmu Promującego Miasto na Świecie 2024.
Nagrodę odebrali Michał Zieliński (reżyser i scenarzysta) i Alfred Wagner (Wrocławska Organizacja Turystyczna).
Zobacz również
Film jak zwiastun wielkiej przygody
W filmie udział wzięli znani aktorzy, m.in. Daniel Olbrychski, Marianna Zydek oraz Piotr Nerlewski, a za reżyserię i scenariusz odpowiadał Michał Zieliński. Obraz w swojej formie przypomina zwiastun filmu przygodowego, a jego fabuła to miks fikcji i autentycznej historii związanej z Opactwem Ołbińskim.
Bohaterami są: Filip (Piotr Nerlewski) i Natalia (Marianna Zydek). On wraz ze swoją babcią prowadzi antykwariat i nie zawsze w sposób prawy zdobywa antyki. Pewnego dnia natrafia na swoją dawną przyjaciółkę, która pracuje w Muzeum Narodowym we Wrocławiu. I w ten oto sposób para rozpoczyna poszukiwania skarbu. Oczywiście nie są jedyni. Skarbu poszukuje również czarny charakter, Sergiusz (Daniel Olbrychski). Na ekranie najbardziej urokliwe miejsca Wrocławia: Halę Stulecia, Muzeum Narodowe, Rynek, Zoo Wrocław, Narodowe Forum Muzyki oraz ulice miasta.
Film został zrealizowany na zlecenie Wydziału Promocji Miasta i Turystyki we Wrocławiu, a produkcją spotu zajęła się Grupa MagicLine. Do napisania scenariusza zaproszono Michał Zielińskiego oraz Piotra Oszczanowskiego, dyrektora Muzeum Narodowego we Wrocławiu.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Deszcz nagród dla filmu promującego Wrocław
Wśród wyróżnień zdobytych przez twórców filmu „Wrocław Miasto Przygody” warto wymienić m.in.:
- Srebrnego Delfina w Cannes (Corporate Media & TV Awards, Francja),
- nagrodę w Los Angeles (US International Film and Video Festival, USA),
- Tortosa (Terres Film Festival, Hiszpania),
- Zagrzebiu (Zagreb TourFilm Festival, Chorwacja),
- Belgradzie (SILKFEST, Serbia),
- Lousa (ART&TUR – International Tourism Film Festival, Portugalia),
- oraz w Warszawie (FilmAT Festival).
Film jest elementem akcji „Wrocław Miasto Przygody”, która wystartowała w maju 2023 roku i była prowadzona przez Wydział Promocji Miasta i Turystyki we Wrocławiu oraz Wrocławską Organizację Turystyczną. W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto promowało swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie, a także za granicą. Spot wyświetlano w 170 kinach, a kampanię outdoorową zamieszczono na ponad 260 nośnikach i w internecie.
– Dla mnie i mojego wspaniałego zespołu to była niezwykła przygoda, a docenienie na arenie międzynarodowej było wyjątkowym wyróżnieniem. To bardzo miłe, kiedy jest się docenianym na całym świecie i słyszy się tak ciepłe słowa o rodzinnym mieście i kraju. Pracuję w branży filmowo-telewizyjnej od prawie 25 lat i nigdy nie miałem czasu na festiwale czy myślenie o nagrodach. W tym roku za sprawą Wrocławskiej Organizacji Turystycznej „Wrocław Miasto Przygody” zostało zgłoszone do oceny jury z całego świata. Mam nadzieję, że to otworzy niektórym oczy i serca na to, że możemy konkurować i rozwijać skrzydła na arenie międzynarodowej – wspomina Michał Zieliński.
Zdjęcia: mat. pras.