Spotify publikuje wyniki za czwarty kwartał 2024 roku

Spotify publikuje wyniki za czwarty kwartał 2024 roku
Spotify opublikowało wyniki finansowe za czwarty kwartał 2024 roku. Koniec roku firma kończy z lepszym wynikiem niż kiedykolwiek wcześniej. Sprawdź szczegóły.
O autorze
1 min czytania 2025-02-04

Najważniejsze informacje:

  • 675 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU),
  • 263 mln subskrybentów,
  • 6,5 mln tytułów podcastów,
  • ponad 500 mln użytkowników odsłuchało podcastu na Spotify,
  • 330 000 podcastów wideo,
  • 350 000 audiobooków dostępnych w modelu à la carte,
  • 270 mln użytkowników obejrzało podcast wideo na Spotify,
  • 10 mld USD wypłaconych branży muzycznej w 2024 roku,
  • ~60 mld USD wypłaconych branży muzycznej od momentu powstania Spotify,
  • liczba twórców aktywnie publikujących materiały wideo każdego miesiąca wzrosła o ponad 50% r/r,
  • ponad 70% uprawnionych programów dołączyło do programu monetyzacji Spotify (tzw. Spotify Partner Program),
  • całkowity przychód wzrósł r/r o 16% do 4,2 mld euro,
  • marża brutto wzrosła rok do roku o 555 pb. do 32,2%,
  • dochód operacyjny wzrósł do 477 mln euro.

– Jestem bardzo podekscytowany rokiem 2025 i czuję się naprawdę dobrze z tym, gdzie jesteśmy, zarówno jako produkt, jak i jako firma. Będziemy nadal obstawiać zakłady, które będą miały długoterminowy wpływ, zwiększając naszą prędkość, przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu wydajności, jaki osiągnęliśmy w zeszłym roku. To połączenie pozwoli nam budować najlepsze i najbardziej wartościowe doświadczenie użytkownika, rozwijać się w sposób zrównoważony i dostarczać kreatywność światu – powiedział Daniel Ek, założyciel i dyrektor generalny Spotify. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

Słuchaj podcastu NowyMarketing