– Jesteśmy zdeterminowani, by zapewnić naszym influencerom możliwości rozwoju ich karier w kierunkach zgodnych z ich umiejętnościami i oczekiwaniami. Obserwujemy od lat, jak kawałki nagrywane przez twórców internetowych zdobywają serca publiczności. Dlatego zawarcie umowy z Sony Music Polska pozwala nam zabezpieczyć dalszy sukces działań w sferze muzycznej i otworzyć dla naszych artystów drzwi do międzynarodowej kariery. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać ich pasje i pomagać w realizacji artystycznych wizji. Naszym celem jest stworzenie silnej platformy, która da im szansę wyrażenia siebie i podbicia światowych rynków – mówi Wojciech Szaniawski, prezes zarządu Spotlight.
W ramach umowy Sony Music Polska wesprze Spotlight Agency i twórców z ich portfiolio dystrybucyjnie, koncepcyjnie oraz produkcyjnie, z kolei agencja daje wytwórni status wyłącznego dystrybutora powstałych materiałów na terenie całego świata przez okres trwania umowy. Dzięki nawiązanemu partnerstwu ma powstać kilkadziesiąt nowych piosenek. Będą to utwory między innymi Natalii Natsu Karczmarczyk, Moniki Kociołek, Patrycji Mołczanow, Godface’a, Czarka Nykiela, Karola Pieszko, Klaudii Sadownik, Alicji Malec.
Zobacz również
Dla twórców związanych ze Spotlight umowa z Sony to nie tylko nowe możliwości rozwoju i kariery, ale również szansa na generowanie zarobku z tantiem. Spotlight zamierza pod koniec bieżącego roku ogłosić pierwsze trasy koncertowe dla swoich twórców oraz rozważa organizację koncertów wspólnych, a także udział w festiwalach w przyszłym roku.
– Od wielu miesięcy obserwujemy muzyczne poczynania twórców internetowych. Wielu z nich wiąże swoją przyszłość z muzyką. Cieszymy się, że możemy wspierać ich pasje i realizować artystyczne wizje – mówi Mateusz Kołacz, General Manager Artist Services Poland & Eastern Europe w Sony Music Polska.
W ramach uruchomionego działu managementu muzycznego w Spotlight można też odnotować pierwsze, spektakularne sukcesy. Owocem pracy zespołu jest między innymi utwór GODFACE, który okazał się hitem na Youtubie, zdobywając od swojej premiery 2.3 mln wyświetleń.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Ostatni kwartał to czas wzrostu dla firmy Spotlight, która powiększyła portfolio blisko 50 influencerów i podpisała wyłącznościowe kontrakty z: Weroniką Szlązak, Klarą Chomicz, Sylwią Ziuziakowską oraz Dagną Olejniczak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W zeszłym roku spółka bardzo intensywnie inwestowała w rozwój struktury, influencerów oraz projektów specjalnych, między innymi Move Federation, zwiększając przychody dwukrotnie w stosunku do poprzedniego roku.
PS Friz i Ekipa ponownie chcą podbić rynek FMCG. Powstała nowa spółka ESSA
Wydawałoby się, że czas Ekipy minął – nic bardziej mylnego. Karol Wiśniewski (Friz), wraz ze swoimi współpracownikami, kolejny raz chce wejść szturmem na rynek spożywczy. W tym celu powołano spółkę ESSA.