Friz i Ekipa ponownie chcą podbić rynek FMCG. Powstała nowa spółka ESSA

Friz i Ekipa ponownie chcą podbić rynek FMCG. Powstała nowa spółka ESSA
Wydawałoby się, że czas Ekipy minął – nic bardziej mylnego. Karol Wiśniewski (Friz), wraz ze swoimi współpracownikami, kolejny raz chce wejść szturmem na rynek spożywczy. W tym celu powołano spółkę ESSA.
O autorze
2 min czytania 2023-05-10

fot. Koral

Pierwszy produkt spod rąk spółki ESSA Co Sp. z o.o. ma pojawić się już latem br., jednak w tym momencie nie podano więcej szczegółów. Możemy jednak przypuszczać, że jeśli Friz chce powtórzyć sukces, który odniosły lody Ekipy, będzie to najpewniej kolejna słodycz. 

O powstaniu ESSA poinformowała na Twitterze inna spółka należąca do Karola Wiśniewskiego i Łukasza Wojtycy (Wujka Łukiego), EKIPA HOLDING SA.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Celem założenia ESSA jest wykorzystywanie globalnych trendów i olbrzymiego potencjału brandów wspieranych przez influencerów. ESSA będzie wprowadzała na rynek marki i produkty w różnych kategoriach FMCG z podmiotami z branży influencerskiej, także spoza grupy kapitałowej Spółki. Do współpracy zaproszono Dariusza Drewnickiego, który w swojej karierze budował i zarządzał portfolio globalnych i lokalnych brandów wielu kategorii FMCG, w korporacjach takich jak Mars, Coca-Cola, Gillette oraz Grupy Neuca. W ESSA odpowiadać będzie za strategiczny rozwój wszystkich obszarów przedsiębiorstwa. Powstanie nowej spółki wpisuje się w strategię EKIPY polegającą na umacnianiu pozycji w branży FMCG. Dzięki sukcesowi lodów i innych produktów EKIPA zdobyła niezbędne doświadczenie, aby kontynuować swój rozwój – podano w oficjalnym komunikacie firmy EKIPA HOLDING SA.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

EKIPA HOLDING ma wnieść do nowej spółki część kapitału oraz doświadczenie we współpracy z influencerami, natomiast kwestie merytoryczne będą pod opieką Dariusza Drewnickiego, który wcześniej współpracował m.in. z takimi markami jak Coca-Cola, Mars czy Gillette.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ambitne plany Ekipy sięgają dalej

Ekipa chce nie tylko podbić rynek spożywczy, ale także kontynuować pracę z filmami, jednak tym razem w innej odsłonie. Jakiś czas temu Łukasz Wojtyca zapowiedział, że wraz ze współpracownikami są na ostatnim etapie tworzenia kolejnej firmy w Stanach Zjednoczonych.  

Ponadto, w internetowym programie „Duży w Maluchu” dodał, że w 2023 roku możemy spodziewać się dużych produkcji, które będą wynikiem współpracy z Pigeon Pictures. Wspomniał również o tym, że Friz planuje wypuścić kilkuodcinkowy serial animowany.

PS Marketingowy fenomen Ekipy Friza [opinie]

Z czego wynika fenomen Ekipy Friza? Czy sukces słynnej grupy youtuberów jest dobrze zaplanowaną strategię marketingową czy raczej dziełem przypadku? Na te pytania odpowiedzieli eksperci od marketingu i social mediów.

PS 2 Lody Ekipa od influencerów wyprzedały się na pniu – teraz opakowania po nich kosztują nawet 250 tys. Złotych

Lody Ekipy wyprzedały się w mgnieniu oka. Szał na nie trwał jeszcze przez długi czas, a na Allegro można było znaleźć opakowania po nich w absurdalnie wysokich cenach.