Spoty Łodzi: od castingu do postprodukcji

Agencja MOSQI.TO przygotowała wieloetapową miejską kampanię „Łódź pozdrawia”, która rusza 16 maja. Odbył się już przedpremierowy pokaz spotu promocyjnego, w którym wystąpili łodzianie wyłonieni podczas castingu.
O autorze
1 min czytania 2014-05-16

Cztery odsłony kampanii

Cała kampania „Łódź pozdrawia” będzie promować cztery inicjatywy:

  • Łódź na weekend
  • Łódź gospodarcza
  • Łódź kreatywna
  • Młodzi w Łodzi.

W maju rusza odsłona weekendowa, a wraz z nią 3 pierwsze wersje spotu (2 wersje 30 sek., 15 sek., 8 sek.).

Łodzianie promują Łódź

Najważniejszym bohaterem spotu są sami łodzianie. Przyjaźni, uśmiechnięci, młodzi, starsi, uśmiechnięci, nostalgiczni, różni. Pozdrawiają widzów z całego kraju. Od tak, po prostu. Spoty pokazują, że wszyscy jesteśmy z różnych środowisk. Taka jest Łódź! To jest właśnie jest cenne i niepowtarzalne i buduję atmosferę tej kampanii.

Scenografią jest Łódź. Dobór lokalizacji zaskoczy zapewne samych łodzian. Miasto się bardzo zmienia, będzie to wyraźnie widać we wszystkich spotach. Wszystkie miejsca były kręcone na potrzeby spotów, zobaczymy więc ich aktualny wygląd.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Od początku zależało nam na prawdzie. Nie chcieliśmy ani cukierkowej Łodzi, ani włókienniczej. Chcieliśmy wszystkiego po trochu w dobrych proporcjach. Już na etapie konkursu zakładaliśmy, że w spocie zagrają łodzianie, a całość zostanie zrealizowana przez łódzkich artystów. Tak się stało. Do współpracy zaprosiliśmy reżysera Piotra Szczepańskiego oraz zespół L.Stadt, odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową – podkreśla Magdalena Szmidt z MOSQI.TO. – I były to dwa strzały w dziesiątkę – dodaje.

Casting: kamera, akcja!

Bohaterowie spotów zostali wyłonieni w castingu. W sumie 100 osób z 260, które przed kamerą zachęcały do wizyty w Łodzi. W majowym spocie pojawiły się także ujęcia nagrane spontanicznie, np. była włókniarka nakręcona przed swoją rodzinną kamienicą. Chłopiec grający w piłkę także jest niezapowiedzianym ujęciem w spocie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– MOSQI.TO postanowiło wykorzystać społeczny potencjał oraz zaangażowanie łodzian, a to jest właśnie to czego miastu potrzeba – mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi, odpowiedzialny za całość kampanii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Spoty



  • Scenariusz: MOSQI.TO
  • Reżyseria: Piotr Szczepański
  • Muzyka: L.Stadt
  • Produkcja: Anagram Film

Spoty ukażą się w maju w telewizji: TVN, TVN 24, TVN Biznes, TVP 1 i 2, stacjach tematycznych, m. in. Discovery, AXN, MTV, Ale Kino, National Geographic.

Kampania „Łódź pozdrawia” w liczbach

  • Wartość wiosennej i jesiennej odsłony kampanii „Łódź pozdrawia”: 2 505 250,00 zł brutto
  • Wartość dofinansowania ze środków unijnych (85%): 2 129 462,50 zł brutto

Nośniki kampanii „Łódź pozdrawia”:

  • reklama TV – do 30 sek. (spot promocyjny)
  • reklama TV – 15 sek. (spot promocyjny)
  • reklama TV – 8 sek. (billboard sponsorski)
  • outdoor: billboardy oraz backlighty w: Łodzi, Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, na Śląsku
  • reklamy prasowe: dzienniki, magazyny branżowe (lato 2014)
  • citylighty – kampania wewnętrzna
  • Internet: aplikacja na Facebooku
  • działania ambientowe.