Spożywcze e-zakupy wiosną coraz bardziej fit

Z roku na rok w okresie wiosennym dynamicznie zwiększa się sprzedaż produktów typu fit przez internet – wynika z analizy e-supermarketu Frisco.pl. Od kwietnia do czerwca 2014 wzrost ten sięgał niemal 40% w porównaniu z danymi sprzed roku.
O autorze
1 min czytania 2015-05-06

Również obecnie na wiosnę widać już wzmożone zainteresowanie e-klientów taką żywnością. Na zakup zdrowych lekkich artykułów w miesiącach wiosennych rok temu zdecydowało się 84% z nich, z czego zdecydowaną większość stanowiły kobiety – 86%. Produkty fit, w tym ciemne pieczywo, warzywa, owoce czy ryby zawierało prawie 91% internetowych zamówień. Wśród najchętniej zamawianych artykułów znalazły się woda, jogurt naturalny, waniliowy serek homogenizowany, a także banany i rzodkiewka.

– Bycie fit jest coraz bardziej modne, co widać też w internecie, gdzie rośnie popularność lekkiej żywności.Obserwujemy to także wiosną, kiedy wiele osób szczególnie chętnie zmienia dietę, by szybko wrócić do formy po zimie. Z naszych danych wynika, że niemal każda kategoria fit w okresie wiosennym notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży rok do roku. Na pierwszym miejscu pod tym względem plasuje się pieczywo ciemne, którego sprzedaż rośnie r/r nawet o 88%, a kolejne pozycje na podium zajmują kiełki i owoce. Jak widać na wiosnę chcemy więc jeść nie tylko lekko, ale i coraz bardziej świeżo. We Frisco.pl klientom zapewniamy szeroki wachlarz tego typu produktów, w efekcie udział żywności fit w tym okresie odpowiada za ponad 22% sprzedaży – mówi Nicolas Jedraszak, prezes internetowego Frisco.pl.

Jak właściwie wygląda koszyk fit na wiosnę? Analiza Frisco.pl pokazuje,że obok wody (68% zamówień) znajdowały się w nim warzywa (55%), a przede wszystkim rzodkiewka, pomidory, papryka czerwona, zielone szparagi oraz cukinia. Blisko połowa zamówień obejmowała też jogurty naturalne (49%) oraz owoce (47%). Z tych oprócz popularnych bananów klienci najczęściej na wiosnę zamawiali awokado, cytryny, pomarańcze i gruszki. W co czwartym e-koszyku lądowały płatki (27%), a w co piątym – kiełki (22%). Co szóste zamówienie zawierało pieczywo ciemne (17%), a także ryby i maślanki – (po 16%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w okresie kwiecień-czerwiec 2014. Do porównania wykorzystane zostały dane z analogicznego okresu rok wcześniej. Za produkty fit na potrzeby analizy uznane zostały warzywa, owoce, kiełki, zioła, jogurty, kefiry i maślanki, ryby, pieczywo ciemne, płatki śniadaniowe, woda oraz mleko 0% i 0,5%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się