Coraz częściej sprzedawcami zostawały osoby pomiędzy 35 a 64 rokiem życia.
Ogółem w 2017 roku przeprowadzono aż 37 600 000 transakcji. Sprzedaż indywidualna zapewniła 92% obrotów całości, natomiast 7% było zrealizowanych w sprzedaży grupowej podczas prezentacji, głównie domowych. O 2% wzrosła liczba osób, które współpracują z firmami sprzedaży bezpośredniej (998 tys.). Wciąż większość z nich to kobiety (85%).
Zobacz również
Kosmetyki, które były najczęściej sprzedawaną kategorią produktów w 2017 roku (56%), odnotowały 4-procentowy spadek w porównaniu do roku poprzedniego. Konsumenci jednak częściej niż w 2016 roku wybierali suplementy i produkty dietetyczne (14,6%) oraz sprzęt AGD (12,5%).
Sprzedaż bezpośrednia wciąż się rozwija, o czym świadczą najnowsze wyniki. Mimo, że rynek ustabilizował się i przyrosty nie są już tak dynamiczne jak kiedyś, co roku obserwujemy stały, kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Coraz więcej osób przystępuje do współpracy z firmami z branży ze względu na korzyści, jakie oferuje ten sektor. Jest to szansa nie tylko na zarobek. Sprzedaż bezpośrednia umożliwia rozwój umiejętności interpersonalnych, które przydadzą się w prowadzeniu każdej działalności gospodarczej – mówi Mirosław Luboń, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach