FASOFF ruszyła we wrześniu 2019 r., w Światowym Dniu FAS. Kampania była realizowana we współpracy Kompanii Piwowarskiej z fundacją „Dom w Łodzi”, która zajmuje się opieką nad niepełnosprawnymi dziećmi, także z FAS. Opierała się na mocnych w przekazie komunikatach i wizualizacjach, aby zwrócić uwagę na problem, jakim jest FAS (ang. Fetal Alcohol Syndrome), czyli alkoholowy zespół płodowy, objawiający się zaburzeniami neurorozwojowymi wskutek działania alkoholu na płód. Do kampanii organizatorzy zaangażowali czołówkę polskich influencerów i blogerów parentingowych oraz społeczność internetową, która zamieszczała na swoich profilach w mediach społecznościowych zdjęcia z odwróconym kieliszkiem i komentarzem – nie pij w ciąży/ciąża bez alkoholu. Na potrzeby projektu powstało kilka spotów z udziałem influencerów i znanych blogerów. Logo kampanii był dziecięcy smoczek z napisem FASOFF. Spot kampanii, poza Internetem, był również emitowany w szeregu stacji telewizyjnych.
– Nasze stanowisko w sprawach związanych ze spożywaniem alkoholu zawsze było jasne – pić odpowiedzialnie. Nie przestaniemy edukować społeczeństwo, aby odpowiedzialnie sięgało po alkohol. W przypadku kampanii FASOFF komunikaty kierujemy do przyszłych rodziców oraz ich otoczenia. Temat nie jest łatwy i miły, jednak zawsze podkreślamy, żeby pić z głową – nigdy w ciąży, nigdy kiedy planujemy wsiąść za kierownicę, nigdy nie podajemy alkoholu osobom nieletnim. Wierzymy, że liczne działania edukacyjne będą z roku na rok zwiększać świadomość społeczną, o czym świadczy duża liczba osób angażujących się w kampanie – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Zobacz również
Kompania Piwowarska jest firmą odpowiedzialną społecznie, która od lat edukuje i przypomina, by nie pić alkoholu w ciąży, nigdy nie prowadzić po alkoholu i nigdy nie podawać czy sprzedawać alkoholu osobom nieletnim.
Nagrodzona przez jury „Złotych Spinaczy” kampania FASOFF została zrealizowana w 2019 r. Jej zasięg wyniósł ok. 3 mln osób, a działania w Internecie wygenerowały 34 tys. interakcji. W ramach drugiej edycji kampanii z 2020 r. przekaz FASOFF dotarł łącznie do ponad 8 mln osób i wygenerował 45 tys. interakcji. Kampanii towarzyszy specjalna strona – fasoff.pl, na której w 2019 r. ulokowano sklep z szokującymi produktami, których – podobnie jak alkoholu – nie chcemy dać dziecku, a w 2020 r. celowo umieszczono błędy, które mają dać wyobrażenie jak trudny w odbiorze jest świat dla dzieci z FAS. Za kreację, przygotowanie i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja MOSQI.TO
Co roku „Złote Spinacze” wyłaniają i nagradzają najskuteczniejsze, najbardziej kreatywne, najlepiej przygotowane oraz wdrożone kampanie i działania komunikacyjne, związane z obszarem public relations i dziedzinami pokrewnymi. Konkurs edukuje środowisko biznesowe na temat profesjonalnych usług public relations, promuje zawodowy kunszt i najwyższe standardy merytoryczne oraz jakościowe w kształtowaniu szeroko pojętych kampanii i polityk. Spośród rekordowej liczby 394 zgłoszeń, w tegorocznej edycji konkursu jury przyznało 21 Złotych, 32 Srebrne i 26 Brązowych Spinaczy, łącznie w 33 kategoriach.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing