Stan marketingu B2B 2021 [badanie]

O autorze
2 min czytania 2021-11-04

Świat marketingu B2B zmienił się diametralnie w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. To, co do tej pory wydawało się niemożliwe – sprzedaż i spotkania zdalne – stało się normą, a naturalne metody pozyskiwania klientów, np. targi, konferencje czy spotkania bezpośrednie są dużo bardziej ograniczone lub działają w innej formule.

Większość z nas bardzo szybko reagowało, wprowadzając wiele, często rewolucyjnych zmian.

Czy nie byłoby dobrze wiedzieć, jak te zmiany wyglądają w innych firmach? Jak radzą sobie z nimi inni marketerzy? Na co stawiają w tej chwili profesjonaliści marketingu B2B i jak się odnajdują w tej nowej sytuacji?

Dlatego postanowiliśmy przeprowadzić badanie ankietowe, które da nam wszystkim odpowiedź na te i inne pytania. Chcemy zebrać tę wiedzę i podzielić się nią, aby ułatwić szukanie nowych sposobów działania i zrozumieć obecny stan marketingu B2B.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby to badanie miało jak największą wartość, potrzebujemy Waszego głosu. Dlatego mamy dla Was propozycję – wymieńcie kilkanaście minut swojego czasu na dostęp do unikatowego na polskim rynku badania, z którego wnioski otrzymacie w specjalnym raporcie oraz podczas sesji online, gdzie będziemy go omawiać razem z ekspertami marketingu B2B.

Link do badania: stanmarketingub2b.gr8.com/

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cel badania

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Chcemy dowiedzieć się jak pandemia zmienia działania marketingowe i pracę marketerów oraz handlowców w B2B na naszym rodzimym rynku. Liczymy na to, że wyniki będą początkiem szerszej dyskusji na temat stanu marketingu B2B oraz globalnych trendów.

Badanie obejmuje 6 obszarów:

  • strategia i planowanie działań marketingowych,
  • wiedza o klientach,
  • content marketing,
  • zarządzanie zespołem,
  • narzędzia wykorzystywane przez marketerów,
  • taktyki i działania.

Kogo zapraszamy do udziału w badaniu?

Do badania zapraszamy wszystkich, którzy zawodowo zajmują się marketingiem B2B i mają wpływ na te działania w swojej firmie. Ankieta jest anonimowa.

Dlaczego warto wziąć udział w badaniu?

Wszystkie osoby, które wezmą udział w badaniu i podzielą się swoimi doświadczeniami otrzymają e-book „O co warto pytać klientów, by tworzyć pomocne treści w B2B?” z check-listą 15 pytań, które od razu można wykorzystać w działaniu i kontaktach z klientami.

Ponadto osoby, które wyrażą zgodę, otrzymają dostęp do raportu prezentującego wyniki badania jeszcze przed oficjalną premierą, a także możliwość udziału w specjalnym webinarium, podczas którego opowiemy o wnioskach z badania i najciekawszych trendach w branży.

Wypełnienie ankiety zajmie około 12 minut. Doceniamy Twój czas i chęć podzielenia się swoimi doświadczeniami — to badanie dostarczy nam wszystkim ciekawych informacji na temat marketingu B2B i nie możemy tego zrobić bez Ciebie!

Kim jesteśmy?

Za przeprowadzenie badania odpowiadają Justyna Kosuniak i Katarzyna Matuszewska-Jagiełło z firmy JuKa-Jasny Przekaz, a także Łukasz Kosuniak, praktyk i konsultant marketingu B2B, autor kilku książek, między innymi „ABC Marketingu B2B” i „To jest Social Selling”.

Partnerzy badania

NowyMarketing, Webankieta, Marketer +, Marketing przy Kawie