W ramach badań Kantar Polska spytał osoby z najwyższych szczebli decyzyjnych przedsiębiorstw w Polsce o to, jak rozumieją transformację cyfrową, o poziom zaawansowania zmian a także o obawy i nadzieje związane z tym procesem. Wyniki sugerują, że Polscy przedsiębiorcy rozumieją transformację cyfrową wąsko, nie doceniają aspektu ludzkiego, a co za tym idzie ryzykują przeprowadzeniem działań powierzchownych i nieskutecznych.
Polscy przedsiębiorcy nie doceniają zalet transformacji cyfrowej?
Zobacz również
- Wyniki sugerują, że tylko 16 proc. polskich przedsiębiorców uważa, że transformacja cyfrowa przełoży się na sprzedaż a raptem 11 proc. widzi w jej zaletach podniesienie kompetencji swojego zespołu.
- 49 proc. ankietowanych nie uważa, że analiza perspektywy klientów jest krokiem, od którego należy rozpocząć transformację cyfrową.
- Niemal trzy czwarte polskich przedsiębiorców nie bierze pod uwagę zmiany kultury organizacji i sposobów zarządzania ludźmi w ramach transformacji cyfrowej.
- Takie wyniki wskazują, że zalety transformacji cyfrowej nie są doceniane – oceniają eksperci Future.Company.
- Takie wyniki sugerują, że transformacja cyfrowa jest realizowana na podstawie ograniczonych i błędnych założeń i przy ignorowaniu potrzeb klientów – oceniają eksperci Future.Company.
- Transformacja cyfrowa jest rozumiana wąsko, nie uwzględniany jest aspekt ludzki, który jest kluczowy. Może to poskutkować powierzchownymi i mało skutecznymi zmianami – oceniają eksperci Future.Company.
- Istnieje zagrożenie, że zbyt wąskie rozumienie transformacji wraz z błędnymi założeniami będzie skutkować tym, że transformacja cyfrowa nie będzie realizować swoich założeń – oceniają eksperci Future.Company.
Ponadto:
- 97 proc. ankietowanych nie przeszło transformacji cyfrowej a raptem jedna czwarta uważa, że jest on w zaawansowanym stadium. Sugeruje to, że polscy przedsiębiorcy postanowili przeczekać pandemię w nadziei na powrót do warunków funkcjonowania jak przed COVID-19.
- 65 proc. ankietowanych przyznaje, że ma obawy związane z transformacją cyfrową, a aż 40 proc. twierdzi, że dotyczą one kosztów. Obawy – zwłaszcza te dotyczące kosztów – mogą skutkować oszczędnościami na inwestycjach w zmiany, które są konieczne lub na rezygnacji z inwestycji, które ze strategiczno-rozwojowego punktu widzenia są niezbędne.
- 35 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma adekwatnego wsparcia w przeprowadzeniu transformacji cyfrowej swoich organizacji.
- Dla 49 proc. ankietowanych problemem jest brak środków, brak odpowiedniej wiedzy lub i tego, i tego.
Badanie „Stan transformacji cyfrowej w Polsce” zostało przeprowadzone metodą CATI na próbie 100 osób z najwyższych szczebli menedżerskich średnich przedsiębiorstw. Z badania wykluczono m.in. administrację publiczną, szkolnictwo oraz przemysł wydobywczy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell