Świat Online Marketingu nie zna granic, tworząc prawdziwy ocean możliwości. Otwiera perspektywy zdobycia wielu specjalizacji, podzielonych na kanały, technologię lub pogłębianie konkretnej dziedziny. Motywuje do ciągłej nauki i rozwoju. Jak rozpocząć satysfakcjonującą karierę zawodową i sprawnie wdrożyć się w arkany marketingu? Robert Baumann, dyrektor działu innowacji w agencji Intredo, zdradza, jakie czynniki stanowią największe atuty u kandydatów ubiegających się o pracę.
Staż lub stanowisko juniorskie w firmie, która zajmuje się online marketingiem stanowi preludium do satysfakcjonującej kariery zawodowej. Prawdą jest jednak, że na jedno stanowisko często aplikuje wielu kandydatów. Jak sprawić, aby rozmowa rekrutacyjna zakończyła się powodzeniem? Podczas rekrutacji zwracamy uwagę na kilka aspektów, które pozwalają ocenić czy poszczególni kandydaci mają predyspozycje do pracy w Performance Marketingu. Wbrew pozorom nie zawsze jest to egzamin z nabytych umiejętności zawodowych.
Zobacz również
Robert Baumann, dyrektor działu innowacji w Intredo zaznacza, że prowadząc rekrutacje nie skupiał się wyłącznie na posiadanej przez kandydata wiedzy. Rozumienie czym jest CPL czy CR jest pomocne i mile widziane, jednak nie kluczowe. Wychodzi on z założenia, szczególnie w przypadku stażystów, że wiedza jaką można zdobyć jest jednym z czynników zachęcających kandydatów do podjęcia pracy, a nie warunkiem jej uzyskania. Doświadczenie zawodowe powiązane z branżą także nie stanowi wartości bazowej. Cenniejsza jest umiejętność logicznego i spójnego uzasadnienia, czemu kandydat chce pracować w ekosystemie reklamy internetowej, chęci do nauki, szczerość czy determinacja.
Praktyczne dowody
Osoba, która próbowała swoich sił pomagając w rodzinnej firmie „ogarnąć” SEM, jest aktywnym członkiem studenckiego koła naukowego poświęconemu marketingowi, uczestniczy w eventach branżowych albo przynajmniej poświęciła czas na darmowy kurs branżowy daje wyraźny sygnał, że jej kandydatura nie jest wynikiem losowego wysyłania CV.
Zdolność i chęć do przyswojenia sporej dawki wiedzy
Prawdą jest, iż branża performence marketingu wymaga ciągłej nauki i doskonalenia się. Osoby ambitne odnajdą się w niej jak ryba w wodzie. Zdobywana wiedza będzie szybko weryfikowana, szczególnie, że staż powinien być przygotowaniem do efektywnej pracy. Z oczywistych powodów od osób na stanowiskach juniorskich oczekuje się więcej, dlatego tempo działania i przyswajania wiedzy ma niebagatelne znaczenie.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Myślenie analityczne
Media Buyer nie liczy całek, jednak powinien umiejętnie znajdować korelacje, czytać ze zrozumieniem i wyciągać wnioski z danych. Właśnie to pozwala mu podejmować decyzje w zakresie optymalizacji. Ponadto musi sprawnie oceniać potencjał kampanii, kreację reklamową czy landing page, a swoje oceny popierać danymi. „Przekonania” w reklamie performance-owej często się nie sprawdzają. Nawet te, zgodne ze stanem faktycznym na dziś, jutro mogą być już nieaktualne, gdyż Internet ulega ciągłym zmianom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szczerość
To cecha, która często przewija się w poradnikach pt. „Jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej?”. Nic w tym dziwnego. Jeśli kandydat w CV umieszcza w zainteresowaniach „marketing”, a na rozmowie nie potrafi wymienić branżowej książki, którą ostatnio przeczytał, nie wzbudzi zaufania rekrutującego.
Determinacja
To Twoja kolejna próba dostania się na staż lub kolejne praktyki, bo po poprzednich nie udało Ci „dostać się na pokład”? Nie ma się czego wstydzić. Są miejsca, gdzie staż nie ma większej przyszłości. Nie każda firma bowiem patrzy na niego przekrojowo i przyszłościowo. To Twoja pierwsza próba? Chcesz się przebranżowić lub właśnie teraz zacząć budować swoją karierę zawodową? Powiedz to na rozmowie, bo szczere motywacje będą świadczyły o Twojej determinacji.
Robert Baumann, director of strategic initiatives w Intredo. Od ponad 8 lat związany jest z szeroko pojętym marketingiem internetowym. Bez względu na typ kampanii, rodzaj strategii czy ścieżki dotarcia do klienta, zawsze stawia na skuteczne działania efektywnościowe. Przez cały ten czas nie tylko zdobywa wiedzę, ale też chętnie się nią dzieli. Ma okazje wspierać zarówno swoich współpracowników, jak i okazjonalnie studentów, którzy chcą dowiedzieć się czegoś o performence marketingu.