TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Startuje 5. edycja kampanii społecznej „Servier – Wyłącz Raka”

26 października br. firma Servier Polska rozpoczyna kolejną, piątą już edycję kampanii społecznej „Servier - Wyłącz Raka”. Tegoroczna odsłona kampanii będzie poświęcona promocji profilaktyki przeciwnowotworowej i zwiększeniu świadomości społecznej na temat raka żołądka.
O autorze
2 min czytania 2023-10-30

Badanie świadomości Polaków na temat tej choroby pokazuje, że wiedza w tym zakresie jest w naszym społeczeństwie znikoma.  

Według statystyk rak żołądka jest piątym w kolejności, najczęściej diagnozowanym rodzajem raka na świecie i trzecim pod względem przyczyn zgonów z powodu nowotworu złośliwego[i]. Mimo to nadal istotnym wyzwaniem pozostaje niski poziom wiedzy społeczeństwa na temat choroby, jej przyczyn oraz objawów.

Poprzez kolejną edycję kampanii społecznej „Servier – Wyłącz Raka” organizatorzy chcą zwiększyć świadomość na temat mało popularnej i często bagatelizowanej bakterii, którą zakażone jest około 90 proc. naszego społeczeństwa.

– Helicobacter pylori, bo o niej mowa, jest jednym z najważniejszych czynników ryzyka rozwoju raka żołądka. Chcemy edukować jakich objawów nie można bagatelizować. Pragniemy również zachęcić osoby zmagające się z objawami dyspeptycznymi, czyli dolegliwościami obejmującymi ból lub dyskomfort w nadbrzuszu środkowym, do przeprowadzenia testów na obecność Helicobacter pylori i konsultacji lekarskich. Naszym celem jest także dotarcie do środowisk lekarskich, aby zakomunikować im najnowsze wytyczne dotyczące postępowania diagnostyczno-terapeutycznego w przypadku raka żołądka. Przed nami mnóstwo pracy u podstaw, ale celem jest ludzkie zdrowie i życie, a to nieprzerwanie napędza nas do działania – mówi Ewa Ciepałowicz, Kierownik ds. CSR i Komunikacji Wewnętrznej Servier Polska, przedstawiciel organizatora kampanii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Antybohaterka” kampanii

Według badania świadomości Polaków przeprowadzonego przez firmę K+ Research na zlecenie Servier Polska zaledwie 1 proc. respondentów wskazało Helicobacter pylori jako potencjalną przyczynę raka żołądka. Stąd pomysł, aby uczynić z niej antybohaterkę tegorocznej kampanii „Servier – Wyłącz raka”. I to właśnie na niej oparty został główny koncept kreatywny.

– Rak w wielu kręgach wciąż pozostaje tematem tabu. Chcemy jednak przekonać społeczeństwo, że o ważnych tematach można mówić bez strachu. Dlatego w naszej kampanii zdecydowaliśmy się zaprezentować fikcyjną postać Helicobacter pylori, w której rolę wcieli się brzuchomówca Piotr Boruta. W ten sposób chcemy sprawić, że odbiorcy kampanii oswoją się z bakterią i dowiedzą się, co może ona zrobić, jeśli nie wyeliminujemy jej z naszego organizmu. Chcemy działać możliwie szeroko i uświadamiać cały kraj, dlatego do akcji zaangażujemy również ekspertów medycznych, influencerów, znanego rysownika oraz wykorzystamy nowe formaty komunikacji, takie jak komiks czy video. Jesteśmy przekonani, że połączenie wiedzy merytorycznej z przystępnym i lekkim przekazem przełoży się na szeroką i głośną dyskusję, a w konsekwencji większą świadomość – podkreśla Ewa Ciepałowicz z Servier Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Grupa 45+ głównym targetem akcji

Szeroko zakrojona kampania zakłada działania w mediach tradycyjnych (prasa, online, radio) oraz digitalowych. W ten sposób Servier Polska chce dotrzeć do odbiorców, którzy są najbardziej narażeni na zachorowanie na raka żołądka, czyli osób po 45. roku życia. 

Tegoroczna kampania „Servier – Wyłącz Raka” rozpocznie się od konferencji prasowej, zaplanowanej na 26 października br. w Warszawie. Podczas wydarzenia organizatorzy przedstawią wyniki badań świadomości Polaków na temat raka żołądka, najnowsze wytyczne diagnostyczno-terapeutyczne oraz kluczowe informacje dotyczące epidemiologii, objawów, czynników ryzyka i profilaktyki. W konferencji wezmą udział wybitni przedstawiciele środowiska naukowego: prof. dr hab. n. med. Jarosław Reguła (Konsultant krajowy w dziedzinie gastroenterologii), prof. dr hab. n. med. Grażyna Rydzewska (Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii), prof. dr hab. n. med. Barbara Radecka (Konsultant Wojewódzka w dziedzinie onkologii klinicznej) oraz Iga Rawicka (Prezes Fundacji EuropaColon Polska), a gościem specjalnym będzie antybohaterka kampanii Helicobacter pylori.

Tegorocznej kampanii społecznej „Servier – Wyłącz Raka” merytorycznego wsparcia udzielili: Polskie Towarzystwo Gastroenterologii, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej. Z kolei za jej koordynację odpowiada K+Group, a realizacyjnie wszystkie spółki z Grupy tj. K+PR, K+Research, K+Digital, K+Creative. 

Kampania rusza pod koniec października i potrwa do stycznia 2024 roku. Inicjatywa została objęta patronatem przez: Fundację EuropaColon Polska, Polskie Towarzystwo Stomijne POL-ILKO, Fundację Onkologiczną Rakiety, Fundację MYPacjenci, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundację Onkologiczna ALIVIA. 


[i]  The Global Cancer Observatory. Stomach cancer. http://gco. iarc.fr/today/data/factsheets/cancers/7-Stomach-fact-sheet.pdf. [Dostęp: 25.10.2023].