Nowe radio, działające obecnie w wersji beta, ma za zadanie przede wszystkim ułatwić i poszerzyć dostęp do informacji. To zupełnie nowy kanał przeznaczony dla osób, które chcą wygodnie i szybko zapoznać się z najświeższymi wiadomościami. W każdej godzinie słuchacze otrzymują dwa rozbudowane serwisy informacyjne z kraju i ze świata oraz z informacjami lokalnymi, a także serwisy tematyczne poświęcone rozrywce, serialom, sportowi i biznesowi. Pięć razy w ciągu godziny słuchacze usłyszą aktualną prognozę pogody.
Zobacz również
Wszystkie serwisy powstają w oparciu o informacje przygotowywane przez dziennikarzy Grupy ZPR Media, przede wszystkim „Super Expressu”, ale również eska.pl. Do generowania i selekcji newsów oraz przygotowywania serwisów wykorzystywane są modele oparte na sztucznej inteligencji (AI), generują one również głosy, które można usłyszeć na antenie. Treści są moderowane przed emisją przez dedykowany zespół.
– Dla Grupy ZPR Media sztuczna inteligencja to istotny element rozwoju biznesu, ale jako narzędzie wspierające nas w osiąganiu celów, a nie substytut naszych mocnych i sprawdzonych zespołów. Nie zamierzamy zastępować ludzi, bo to dzięki naszym dziennikarzom oraz przy użyciu AI możemy dziś docierać z informacjami do coraz szerszego grona internautów – stwierdza Tomasz Krawczyk, wiceprezes TIME SA.
Radio Super Express to poszerzenie marki, która w ramach badania Total Reach 360° jest numerem 1 w Polsce pod względem dotarcia do odbiorców z zasięgiem łącznym 10,3 mln osób (PBC, 10.2023-09.2024).
Genius Universitatis 2025: rusza konkurs Perspektyw na kreatywną kampanię szkoły wyższej! [PATRONAT]
– Staramy się dotrzeć do naszych odbiorców wszystkimi możliwymi kanałami, jesteśmy wszędzie tam, gdzie nasi czytelnicy. Teraz »Super Express« to prawdziwie multimedialny brand: do gazety, portalu, serwisów tematycznych i internetowej telewizji dołącza radio, dzięki czemu dostęp do naszych newsów jest jeszcze prostszy – mówi Grzegorz Zasępa, redaktor naczelny „Super Expressu”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nad Radiem Super Express pracowali specjaliści od AI, analitycy, programiści. Przy konstruowaniu ramówki bazowaliśmy na doświadczeniu radiowców z Radia ESKA, Eska ROCK i Radia VOX FM. Wspólnie z redakcją dziennika i newsroomem radiowym pracowaliśmy i dalej pracujemy nad jakością informacji. Testowaliśmy wiele głosów generowanych przez AI, różne układy ramówki i kształt samych serwisów – tłumaczy Bartosz Orliński, Product Owner AI w Grupie ZPR Media.
Radio Super Express ma charakter eksperymentalny i testowy, projekt będzie rozwijany, zarówno jeśli chodzi o koncepty tematyczne, jak i obszary geograficzne (dedykowane radia dla regionów, powiatów lub miast).
Radio Super Express gra muzykę w formacie Hot AC. To połączenie nowoczesnych brzmień, energetycznych hitów i klasycznych przebojów, które od lat przyciągają uwagę słuchaczy na całym świecie. Stacji można słuchać na stronie player.se.pl, w portalu se.pl oraz w serwisie mediateka.pl.
Zdjęcia: mat. pras.