TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Startuje XXV edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”

O autorze
3 min czytania 2022-07-25

W dynamicznych czasach, naznaczonych pandemią i wojną niezwykle potrzebne jest poczucie stabilizacji oraz bezpieczeństwa, nie tylko w strefie osobistej, ale również biznesowej. W sytuacjach kryzysowych zwracamy się ku wartościom podstawowym, takim jak uczciwość, wiarygodność czy zaufanie. Warto wówczas pamiętać o przedsiębiorstwach, w których stanowią one podstawę funkcjonowania, a etyka jest w nich wartością nadrzędną. To one niezmiennie od wielu lat wyznaczają kierunek zmian i z sukcesem podbijają kolejne branże i rynki, przyczyniając się do rozwoju naszego kraju. W tak trudnej rzeczywistości powinno się szczególnie doceniać tych, którzy gwarantują wysoką jakość i pewność udanej współpracy.

Przedsiębiorstwa będące przykładem dla innych w obszarze, jak należy dbać o swoje najbliższe otoczenie, czyli: klientów, pracowników, lokalną społeczność i wszystkich pozostałych interesariuszy, bez względu na okoliczności, nagradzane są w programie „Przedsiębiorstwo Fair Play” już od 25 lat. Z dumą Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” kontynuuje rozpowszechnianie zasad fair play i szeroko pojętej etyki. W programie rekomenduje firmy, które nie tylko dbają o swój wizerunek, ale przede wszystkim udowadniają, że w biznesie liczą się ludzie i wartości.

Jak dołączyć do grona „Przedsiębiorstw Fair Play”?

Już po raz 25 firmy z całej Polski mogą dołączyć do społeczności „Przedsiębiorstw Fair Play” i potwierdzić, że uczciwość jest główną wartością w przedsiębiorstwie. Deklaracje zgłoszeniowe można przesyłać za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na www.fairplay.pl. Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej roku kalendarzowego, poprzedzającego tegoroczną edycję oraz posiadanie siedziby w Polsce. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży.

Po przesłaniu deklaracji zgłoszeniowej przedsiębiorstwo przystępuje do wypełnienia elektronicznej ankiety, w której wskazuje najważniejsze informacje dotyczące swojej działalności. „Przedsiębiorstwo Fair Play” to jeden z nielicznych certyfikatów, który przyznawany jest na podstawie szczegółowej, dwuetapowej weryfikacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W pierwszym etapie oceniana jest kondycja przedsiębiorstwa na podstawie wypełnionej przez nie ankiety. Następnie, w firmach zakwalifikowanych do II etapu, odbywają się wizyty odpowiednio wykwalifikowanych audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Komisja Ogólnopolska, do udziału w której zapraszani są przedsiębiorców, przedstawicieli administracji, samorządów i uczelni podejmie decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników.

Wiarygodni i uczciwi wygrywają

Jakie firmy uzyskują tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play”? Przede wszystkim te przestrzegające przepisów prawa oraz przyjętych norm społecznych, wywiązujące się z podjętych zobowiązań, wykazujące szacunek wobec partnerów biznesowych, stosujące zasady uczciwej konkurencji i przejrzystości informacji, biorące odpowiedzialność za pracowników, środowisko naturalne i społeczność lokalną. Certyfikat trafia zatem do przedsiębiorstw, które w relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami i społecznością lokalną kierują się etyką, rzetelnością i zasadami społecznej odpowiedzialności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Liczby nie kłamią

Na przestrzeni 25 lat certyfikat przyznano ponad 2 500 firmom, w tym zarówno dużym przedsiębiorstwom, takim jak Polpharma, ERKADO czy Grupa Tarczyński, jak i tym mniejszym, działającym na lokalnych rynkach np. Bielsko-Bialskiemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego. Łącznie do programu napłynęło dotychczas 11 700 zgłoszeń.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przedsiębiorcy niezmiennie, od wielu już lat interesują się społeczną odpowiedzialnością i jej zmieniającymi się wyznacznikami. To pozytywny trend, dzięki któremu tworzone są przyjazne miejsca pracy, mamy do czynienia z uczciwymi kontrahentami i firmami zaangażowanymi społecznie. „Przedsiębiorstw Fair Play” przybywa z każdym rokiem. W programie udział biorą wieloletni Laureaci, związani z nim od 15 nawet 24 lat oraz firmy stosunkowo nowe na rynku, takie które od początku chcą rozwijać swoją działalność w oparciu o zasady etyki w biznesie.

Certyfikat nie tylko do powieszenia na ścianie

Przedsiębiorstwa, które uzyskały różnego rodzaju wyróżnienia zazwyczaj informują o tym w swoich mediach społecznościowych i na stronach internetowych. Pragną też, aby każda osoba przekraczająca próg ich siedziby, spoglądając na zdobiące ściany uroczyste tytuły, zauważyła, że firma osiąga sukcesy, zdobywa nagrody i jest godna zaufania. Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” wzmacnia wiarygodność firmy i zwiększa widoczności marki, ponieważ o uczestnikach oraz zdobywcach certyfikatów czy poszczególnych nagród biuro programu informuje na szeroką skalę – media lokalne, ogólnopolskie, władze państwowe i samorządowe. Certyfikat staje się wyraźną rekomendacją, że z danym przedsiębiorstwem warto współpracować. „Przedsiębiorstwa Fair Play” to także społeczność, którą łączą te same wartości tak bardzo potrzebne w dzisiejszym świecie biznesu.

Więcej informacji na temat certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” uzyskać można kontaktując się z biurem pod numerem 22 630 98 01 lub na stronie programu.

Z regulaminem edycji 2022 zapoznać się można tutaj.

NowyMarketing jest partnerem tegorocznej edycji programu.