W dynamicznych czasach, naznaczonych pandemią i wojną niezwykle potrzebne jest poczucie stabilizacji oraz bezpieczeństwa, nie tylko w strefie osobistej, ale również biznesowej. W sytuacjach kryzysowych zwracamy się ku wartościom podstawowym, takim jak uczciwość, wiarygodność czy zaufanie. Warto wówczas pamiętać o przedsiębiorstwach, w których stanowią one podstawę funkcjonowania, a etyka jest w nich wartością nadrzędną. To one niezmiennie od wielu lat wyznaczają kierunek zmian i z sukcesem podbijają kolejne branże i rynki, przyczyniając się do rozwoju naszego kraju. W tak trudnej rzeczywistości powinno się szczególnie doceniać tych, którzy gwarantują wysoką jakość i pewność udanej współpracy.
Przedsiębiorstwa będące przykładem dla innych w obszarze, jak należy dbać o swoje najbliższe otoczenie, czyli: klientów, pracowników, lokalną społeczność i wszystkich pozostałych interesariuszy, bez względu na okoliczności, nagradzane są w programie „Przedsiębiorstwo Fair Play” już od 25 lat. Z dumą Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” kontynuuje rozpowszechnianie zasad fair play i szeroko pojętej etyki. W programie rekomenduje firmy, które nie tylko dbają o swój wizerunek, ale przede wszystkim udowadniają, że w biznesie liczą się ludzie i wartości.
Zobacz również
Jak dołączyć do grona „Przedsiębiorstw Fair Play”?
Już po raz 25 firmy z całej Polski mogą dołączyć do społeczności „Przedsiębiorstw Fair Play” i potwierdzić, że uczciwość jest główną wartością w przedsiębiorstwie. Deklaracje zgłoszeniowe można przesyłać za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na www.fairplay.pl. Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej roku kalendarzowego, poprzedzającego tegoroczną edycję oraz posiadanie siedziby w Polsce. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży.
Po przesłaniu deklaracji zgłoszeniowej przedsiębiorstwo przystępuje do wypełnienia elektronicznej ankiety, w której wskazuje najważniejsze informacje dotyczące swojej działalności. „Przedsiębiorstwo Fair Play” to jeden z nielicznych certyfikatów, który przyznawany jest na podstawie szczegółowej, dwuetapowej weryfikacji.
W pierwszym etapie oceniana jest kondycja przedsiębiorstwa na podstawie wypełnionej przez nie ankiety. Następnie, w firmach zakwalifikowanych do II etapu, odbywają się wizyty odpowiednio wykwalifikowanych audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Komisja Ogólnopolska, do udziału w której zapraszani są przedsiębiorców, przedstawicieli administracji, samorządów i uczelni podejmie decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wiarygodni i uczciwi wygrywają
Jakie firmy uzyskują tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play”? Przede wszystkim te przestrzegające przepisów prawa oraz przyjętych norm społecznych, wywiązujące się z podjętych zobowiązań, wykazujące szacunek wobec partnerów biznesowych, stosujące zasady uczciwej konkurencji i przejrzystości informacji, biorące odpowiedzialność za pracowników, środowisko naturalne i społeczność lokalną. Certyfikat trafia zatem do przedsiębiorstw, które w relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami i społecznością lokalną kierują się etyką, rzetelnością i zasadami społecznej odpowiedzialności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Liczby nie kłamią
Na przestrzeni 25 lat certyfikat przyznano ponad 2 500 firmom, w tym zarówno dużym przedsiębiorstwom, takim jak Polpharma, ERKADO czy Grupa Tarczyński, jak i tym mniejszym, działającym na lokalnych rynkach np. Bielsko-Bialskiemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego. Łącznie do programu napłynęło dotychczas 11 700 zgłoszeń.
Przedsiębiorcy niezmiennie, od wielu już lat interesują się społeczną odpowiedzialnością i jej zmieniającymi się wyznacznikami. To pozytywny trend, dzięki któremu tworzone są przyjazne miejsca pracy, mamy do czynienia z uczciwymi kontrahentami i firmami zaangażowanymi społecznie. „Przedsiębiorstw Fair Play” przybywa z każdym rokiem. W programie udział biorą wieloletni Laureaci, związani z nim od 15 nawet 24 lat oraz firmy stosunkowo nowe na rynku, takie które od początku chcą rozwijać swoją działalność w oparciu o zasady etyki w biznesie.
Certyfikat nie tylko do powieszenia na ścianie
Przedsiębiorstwa, które uzyskały różnego rodzaju wyróżnienia zazwyczaj informują o tym w swoich mediach społecznościowych i na stronach internetowych. Pragną też, aby każda osoba przekraczająca próg ich siedziby, spoglądając na zdobiące ściany uroczyste tytuły, zauważyła, że firma osiąga sukcesy, zdobywa nagrody i jest godna zaufania. Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” wzmacnia wiarygodność firmy i zwiększa widoczności marki, ponieważ o uczestnikach oraz zdobywcach certyfikatów czy poszczególnych nagród biuro programu informuje na szeroką skalę – media lokalne, ogólnopolskie, władze państwowe i samorządowe. Certyfikat staje się wyraźną rekomendacją, że z danym przedsiębiorstwem warto współpracować. „Przedsiębiorstwa Fair Play” to także społeczność, którą łączą te same wartości tak bardzo potrzebne w dzisiejszym świecie biznesu.
Więcej informacji na temat certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” uzyskać można kontaktując się z biurem pod numerem 22 630 98 01 lub na stronie programu.
Z regulaminem edycji 2022 zapoznać się można tutaj.
NowyMarketing jest partnerem tegorocznej edycji programu.