Chivas, wiodąca marka szkockiej whisky typu blended, w związku ze światową pandemią COVID-19 ogłosił, że tegoroczna pula nagród o wartości 1 mln dolarów w konkursie Chivas Venture zostanie rozdzielona po równo i bezzwłocznie przekazana do 26 lokalnych finalistów, w tym firmy MakeGrowLab z Polski.
Już po raz szósty poprzez konkurs Chivas Venture przekazywany jest 1 mln dolarów dla startupów, których działalność łączy biznes z pozytywnym wpływem na świat. W tym roku w światowym finale miało wziąć udział 26 odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw, będących finalistami lokalnych edycji z 26 krajów, z pięciu kontynentów. Wśród nich znalazł się MakeGrowLab, który wygrał lokalny finał w Polsce. Współzałożyciel MakeGrowLab, Josh Brito, który w czerwcu miał reprezentować firmę i walczyć w światowym finale o nagrodę z puli miliona dolarów, otrzyma teraz 40 000 dolarów dofinansowania. Granty będą przeznaczone do kreowania pozytywnej zmiany w czasie, w którym zarówno gospodarka jak i obywatele każdego kraju będą musieli wykazać się przedsiębiorczością i inicjatywą, by ułatwić pokonanie trudności z jakimi przyszło się wszystkim zmierzyć.
Zobacz również
– Z wielkim smutkiem zdecydowaliśmy się zakończyć we wcześniejszym terminie tegoroczny konkurs Chivas Venture ze względu na wpływ, jaki COVID-19 wywiera na cały świat. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, nasze otoczenie potrzebuje pasji i poświęcenia tych, którzy chcą wprowadzać pozytywne zmiany. Dlatego podjęliśmy decyzję, że każdy z naszych finalistów otrzyma dofinansowanie już teraz, aby mógł kontynuować swoją ważną pracę i nadal pozytywnie wpływać na lokalne społeczności, pomimo tych zmiennych warunków, które są szczególnie trudne dla początkujących firm i społeczności, którym służą – komentuje Alexandre Ricard, prezes Pernod Ricard.
Polski finalista – MakeGrowLab hoduje mikroorganizmy, by zamienić bioodpady na materiały zastępujące tworzywa sztuczne w opakowaniach i tekstyliach. Są to materiały trwałe, domowo-kompostowalne, bez domieszek plastików i bioplastików a powstałe z surowców dostępnych na całym świecie – odpadów organicznych. Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.
Do tej pory Chivas Venture przekazał już 5 milionów dolarów na rzecz start-upów odpowiedzialnych społecznie, które pozytywnie wpłynęły na życie ponad 2 milionów osób w 50 krajach – napędzając duże zmiany, w tym dostarczając 34 miliony litrów czystej wody pitnej dla lokalnych społeczności, przetwarzając 1300 ton odpadów, pomagając ponad 2500 rodzinom rolników wyjść z ubóstwa, a także finansując realizację ponad 75000 dni doświadczeń edukacyjnych dla kobiet i dziewcząt.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Tegoroczni finaliści znaleźli wyjątkowe i kreatywne sposoby na sprostanie wielu wyzwaniom społecznym, środowiskowym i gospodarczym, które w obliczu globalnej pandemii stają się jeszcze poważniejsze, szczególnie w zagrożonych lub odizolowanych społecznościach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing