Londyńskie centrum handlowe Westfield White City zalały treści dotyczące emocji towarzyszących odbioru reklam fastfoodów w social mediach. Przedstawiciele ruchu Bite Back Ruch wezwali również nowy rząd do przyspieszenia wdrażania kluczowych przepisów reklamowych, mających zapewnić ochronę dzieci i młodzieży przed wszechobecnym wpływem reklam śmieciowego jedzenia.
Zobacz również
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Data rozpoczęcia kampanii nie jest przypadkowa – całkiem niedawno 15-letni członek Bite Back wygrał sprawę przeciwko platformie sprzedaży jedzenie online Just Eat. W orzeczeniu stwierdzono, że Just Eat nie zapewniła odpowiedniej ochrony dzieciom przed narażeniem na reklamy śmieciowego jedzenia w mediach społecznościowych. Wprost przeciwnie: firma pozwalała na wyświetlanie im na Facebooku reklamy promującej produkty McDonald’s. Ponadto wyrok podkreśla potrzebę wprowadzenia surowszych przepisów w celu ograniczenia internetowego bombardowania reklamami śmieciowego jedzenia kierowanymi do dzieci.
Według danych Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Departamentu Cyfryzacji, Kultury, Mediów i Sportu, dzieci w Wielkiej Brytanii są co roku narażone na 15 miliardów reklam śmieciowego jedzenia w internecie i 3,6 miliarda w telewizji.
Zdjęcia: Facebook
PS „70 years later the fire’s still burning”. Burger King pokazuje, że miłość może płonąć wiecznie
Znana sieć fast foodów Burger King obchodzi swoje 70. urodziny. Z tej okazji wykorzystała wizerunek seniorów w kampanii „70 years later the fire’s still burning”. Zakochani pokazują, że niezależnie od wieku, ich uczucie może być gorące jak płomień.