Stop zalewowi reklam śmieciowego jedzenia – apeluje organizacja Bite Back

Stop zalewowi reklam śmieciowego jedzenia – apeluje organizacja Bite Back
„Media społecznościowe nastolatków są często przesycone reklamami śmieciowego jedzenia” – zwracają uwagę przedstawiciele młodzieżowej organizacji Bite Back. Aby temu przeciwdziałać, powstała kampania prezentowana w londyńskim Westfield White City.
O autorze
1 min czytania 2024-08-30

Londyńskie centrum handlowe Westfield White City zalały treści dotyczące emocji towarzyszących odbioru reklam fastfoodów w social mediach. Przedstawiciele ruchu Bite Back Ruch wezwali również nowy rząd do przyspieszenia wdrażania kluczowych przepisów reklamowych, mających zapewnić ochronę dzieci i młodzieży przed wszechobecnym wpływem reklam śmieciowego jedzenia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Data rozpoczęcia kampanii nie jest przypadkowa – całkiem niedawno 15-letni członek Bite Back wygrał sprawę przeciwko platformie sprzedaży jedzenie online Just Eat. W orzeczeniu stwierdzono, że Just Eat nie zapewniła odpowiedniej ochrony dzieciom przed narażeniem na reklamy śmieciowego jedzenia w mediach społecznościowych. Wprost przeciwnie: firma pozwalała na wyświetlanie im na Facebooku reklamy promującej produkty McDonald’s. Ponadto wyrok podkreśla potrzebę wprowadzenia surowszych przepisów w celu ograniczenia internetowego bombardowania reklamami śmieciowego jedzenia kierowanymi do dzieci.

Według danych Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Departamentu Cyfryzacji, Kultury, Mediów i Sportu, dzieci w Wielkiej Brytanii są co roku narażone na 15 miliardów reklam śmieciowego jedzenia w internecie i 3,6 miliarda w telewizji.

Zdjęcia: Facebook

PS „70 years later the fire’s still burning”. Burger King pokazuje, że miłość może płonąć wiecznie

Znana sieć fast foodów Burger King obchodzi swoje 70. urodziny. Z tej okazji wykorzystała wizerunek seniorów w kampanii „70 years later the fire’s still burning”. Zakochani pokazują, że niezależnie od wieku, ich uczucie może być gorące jak płomień.