Storia by Abstra – pierwszy w Polsce podmiot łączący kompetencje YouTube i podcastów

Abstra, największy niezależny producent treści wideo na YouTube w Polsce, rozpoczął ekspansję na rynek audio, tworząc Storia by Abstra. To pierwszy tego typu podmiot w Polsce, łączący kompetencje w dziedzinie tworzenia treści video z realizacją podcastów.
O autorze
2 min czytania 2019-09-03

Storia by Abstra to pierwszy w Polsce producent treści, łączący kompetencje w dziedzinie tworzenia video na YouTube z realizacją podcastów. Celem spółki jest zdynamizowanie rozwoju tego kanału komunikacji w naszym kraju. W ramach swojej działalności Storia by Abstra będzie oferować zarówno szeroki portfel własnych video podcastów, jak i produkcje w modelu „podcast as a service”, czyli możliwość tworzenia podcastów dla partnerów komercyjnych, analogicznie jak Abstra czyni to już na YouTube. Dzięki Storia by Abstra twórcy oraz klienci dostaną do dyspozycji pełną infrastrukturę, na którą składa się nowoczesne studio nagraniowe oraz profesjonalny zespół, zajmujący się produkcją oraz post-produkcją materiałów audio i video. Nowo utworzonym podmiotem zarządzać będzie Karol Stryja, twórca podcastu „Zawodowcy” i jeden z najbardziej wpływowych orędowników tego kanału komunikacji w Polsce.

– Polacy coraz częściej poszukują wartościowych treści audio, co sprawia, że rynek podcastów w Polsce tak dynamicznie rośnie. Dzięki Storia by Abstra wychodzimy naprzeciw osobom poszukującym tego typu treści, oferując produkcje, które łączy różnorodność i gwarancja wysokiej jakości. Dzięki naszej inicjatywie pod jednym dachem skupiamy już istniejące podcasty z debiutującymi w tym segmencie youtuberami i innymi osobowościami ze świata mediów i popkultury. Jesteśmy przekonani, że znacząco uda nam się zwiększyć popularność tego typu audycji – powiedział Karol Stryja, chief podcast officer w Storia by Abstra i autor podcastu „Zawodowcy”.

Platforma Storia Podcast Network

W ramach platformy Storia Podcast Network będzie funkcjonować 14 podcastów, wpisujących się aż w 12 różnorodnych segmentów tematycznych, uwzględniających m.in. lifestyle, sport, finanse i popkulturę. Storia by Abstra udziela wsparcia zarówno najpopularniejszym podcastom w Polsce, takim jak „Kryminatorium”, „Porozmawiajmy o IT” i „Nerdy nocą”, jak również tym perspektywicznym, które już prezentują bardzo wysoką jakość, m.in. „Przedsiębiorcom z wyboru”, „O zmierzchu” lub „Podcastowi rowerowemu”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podcasty na YouTube

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki Storia by Abstra w świecie treści audio debiutują również youtuberzy. Znani z kanału „Foot Truck” Łukasz Wiśniowski i Kuba Polkowski uruchomili cykl pięciu podcastów „Foot Truck Live”, będących zapisem codziennych audycji na żywo na YouTube poświęconych najsilniejszym ligom piłkarskim Europy. Paweł Svinarski z „Dla Pieniędzy” poprowadzi cykl rozmów o finansach zatytułowany analogicznie, jak jego kanał na YouTube. Z kolei podcast ekspercki „ProTube” gościć będzie ekspertów z różnorodnych dziedzin, którzy dyskutować będą o YouTube oraz nowych mediach. Łącznie w strukturze Storia by Abstra znajduje się 25 podcastów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Zdajemy sobie sprawę, że pomimo bardzo dynamicznego wzrostu każdego roku, rynek podcastów w Polsce jest jeszcze niszą. Wierzymy jednak, że już wkrótce, dzięki poszerzeniu dystrybucji o YouTube i rozwojowi technologii bluetooth oraz popularyzacji urządzeń typu smart speaker, podcasty zagoszczą w większości polskich domów dokładnie tak samo, jak stało się to w USA. To ogromna szansa na dotarcie do milionów konsumentów z wartościowymi treściami audio. Dzięki połączeniu unikalnych kompetencji Abstra oraz Karola, Storia by Abstra jako jedyny podmiot na rynku dostarcza użytkownikom treści video oraz audio w każdym miejscu, o każdej porze i na każdej platformie na jakiej nasz odbiorca tego oczekuje. Ponadto planujemy również produkcję dedykowanych podcastów dla partnerów komercyjnych w ramach usługi „podcast as a service”. Jestem przekonany, że już niedługo będziemy mogli przedstawić pierwsze tego typu formaty – powiedział Olek Wandzel, VP strategy w Abstra i autor „Olek Wandzel podcast”.

Podcasty we współpracy z wydawcami mediowymi

Storia by Abstra planuje rozwijać produkty video podcastowe w ramach modelu joint-venture we współpracy z tradycyjnymi wydawcami mediowymi. Pierwszym projektem tego typu jest prowadzona przez Dawida Muszyńskiego audycja „Podcast! Kamera! Akcja!”, powstała we współpracy z 4fun Media, właścicielem portalu Naekranie.pl. W ramach audycji prowadzący rozmawia z największymi postaciami polskiego kina i serialu takimi jak choćby Piotr Stramowski, Rafał Zawierucha czy Patryk Vega.