Poniższy artykuł pochodzi z kwartalnika „Deweloper&Marketing nr 2/2021”.
Transmisje live i format Stories, czyli Relacje na dobre zagościły na popularnych platformach społecznościowych jak Facebook i Instagram, zyskując bardzo duże zainteresowanie ze strony użytkowników. Z samego Stories na Instagramie korzysta obecnie 500 milionów osób*. Zarówno transmisje na żywo, jak i Stories pozwalają także dotrzeć do większej liczby odbiorców niż w przypadku tradycyjnych postów tekstowych i zdjęciowych. Ze względu na swoją popularność i możliwości formaty te zaczęły być wykorzystywane przez różne firmy i marki, widzące w nich potencjał marketingowy i sprzedażowy.
Zobacz również
Na czym polegają obie formy publikacji treści? Format live zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie pozwala prowadzić użytkownikom i stronom transmisję wideo na żywo. Po jej zakończeniu w przypadku Facebooka nagranie zostaje dalej na fanpage’u w formie posta, gdzie mogą obejrzeć je użytkownicy, natomiast na Instagramie powtórkę nagrania można udostępnić w ramach aplikacji IGTV.
Inaczej prezentuje się format Stories. Polega on na publikowaniu krótkiej serii kilku zdjęć wraz z opisem lub krótkich klipów wideo. Co jest istotne, treści te po publikacji dostępne są dla użytkowników tylko przez 24 godziny od czasu emisji. W ramach Stories, do gotowych zdjęć czy wideo można dodawać napisy, nakładać przeróżne filtry i efekty, co dodatkowo wzbogaca przekaz. Warto pamiętać, że format ten jest formatem pionowym, dostosowanym do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Bardzo ważną kwestią jest to, że oba formaty można wykorzystywać w ramach działań reklamowych na Facebooku i Instagramie. Dzięki temu masz pewność, że twoje treści dotrą do szerokiego grona nowych odbiorców. Dodatkowo w przypadku sponsorowanych Stories nie znikają one po 24 godzinach, a po czasie przez Ciebie ustalonym.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dlaczego warto wykorzystać Stories i live streaming
Treści live lepiej przyciągają uwagę użytkownika i dłużej ją utrzymują niż zdjęcia czy posty tekstowe. Dzięki nim możesz zwiększyć zasięg, dotrzeć do nowych użytkowników i zainteresować ich swoją marką i jej ofertą, nawiązać trwałą i bardziej bezpośrednią relację z odbiorcami, skutecznie budować wizerunek i świadomość marki, a także wpłynąć na wzrost sprzedaży. Pozwalają one lepiej przedstawić produkt, przekazać najświeższe informacje o ofercie, dzielić się wiedzą i zachęcać odbiorców do zakupu. Ogromną przewagą streamingów live nad tradycyjnymi postami wideo jest możliwość zadawania przez uczestników pytań na żywo w komentarzach i otrzymywania odpowiedzi, co wpływa pozytywnie na odbiór firmy i zaufanie do niej wśród klientów. Format ten sprzyja również pozyskiwaniu leadów sprzedażowych zainteresowanych firmą i jej ofertą. Warto także pamiętać, że nagrania live można ponownie wykorzystać w przyszłości w innych materiałach i kanałach komunikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podobne korzyści można osiągnąć, wykorzystując format Stories. Dzięki swojej formie przyciąga on w autentyczny i naturalny sposób, wpływając na wzrost zaangażowania odbiorców. Możliwości dodawania efektów i filtrów sprzyja tworzeniu bardziej kreatywnego i urozmaiconego contentu, który zainteresuje odbiorców.
Do czego warto wykorzystać live streamingi
Wirtualna dni otwarte
W ramach wirtualnych dni otwartych możesz w formie wycieczki i prezentacji wideo pokazać oferowane przez siebie nieruchomości. W trakcie takiej wycieczki możesz pokazać dokładnie całą nieruchomość i wszystkie jej atuty, a także otaczającą ją najbliższą okolicę. Co ważne, w przypadku dni otwartych w formie materiału live oglądający mają możliwość zadawania pytań na żywo, dzięki czemu możesz od razu na nie odpowiadać i wyjaśniać interesujące ich kwestie dotyczące danej nieruchomości. Z taką prezentacją online może się także zapoznać zdecydowanie więcej osób niż podczas dni otwartych w offline, a także pochłania ona znacznie mniej czasu. Dodatkowo minimalizujesz ryzyko jakichkolwiek uszkodzeń itp. w prezentowanej nieruchomości.
Dzielenie się wiedzą i Q&A
Streamingi live warto wykorzystać do dzielenia się wiedzą zarówno z konsumentami i potencjalnymi nabywcami, a także z osobami z samej branży nieruchomości. W ramach takich spotkań na żywo możesz dzielić się poradami dotyczącymi rynku nieruchomości i kwestii z nim związanych i odpowiadać na zadawane przez widzów pytania. Warto także na takie spotkania zapraszać ekspertów z różnych dziedzin, co zwiększy ich atrakcyjność i wiarygodność firmy, a także zaprezentuje nowe spojrzenie na poruszane tematy.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również organizowanie sesji Q&A, które w całości poświęcisz na udzielanie odpowiedzi na zadawane przez internautów pytania. Jeśli zakres tematyczny, który interesuje internautów jest szeroki, warto zorganizować takich sesji kilka, aby dostatecznie pogłębić tematykę. Dzięki temu możesz odpowiedzieć na wszystkie interesujące potencjalnych klientów pytania związane z oferowanymi nieruchomościami, a także rozwiać ich ewentualne wątpliwości odnośnie oferty i firmy.
Dzielenie się wiedzą i organizowanie Q&A pomoże Ci w budowaniu pozycji godnego zaufania eksperta w branży, a także przyciągnie do Ciebie większe grono potencjalnych klientów. Dotarcie z treścią live do szerokiego grona odbiorców pozwoli Ci to także zaoszczędzić czas, potrzebny na udzielanie odpowiedzi pojedynczym osobom.
Transmisje wydarzeń
Transmisje online można wykorzystać także w celu pokazania różnego typu wydarzeń związanych z firmą. Mogą to być relacje z eventów organizowanych przez firmę czy wydarzeń związanych z np. otwarciem nowej inwestycji. Jeśli przeprowadzasz samemu lub jesteś uczestnikiem aukcji na rynku nieruchomości, w ramach nagrań live również warto je pokazać, jeśli jest taka możliwość.
Do czego warto wykorzystać Stories
Informowanie o ofertach i aktualizacjach
Format Stories ze względu na swój charakter i nacisk na formę wizualną, a także na znikanie po 24 godzinach, jest idealnym rozwiązaniem do szybkiego zaprezentowania nowych nieruchomości, które dołączyły do oferty. Dodatkowo możesz też zaprezentować w formie krótkich ujęć to, jak się prezentuje okolica otaczająca daną nieruchomość. Dzięki temu poinformujesz potencjalnych klientów w zachęcający i atrakcyjny wizualnie sposób o nowej inwestycji w ofercie. Warto także rozważyć stworzenie serii krótkich Stories dotyczących wybranych nieruchomości z oferty, które chcesz wyróżnić. Dzięki temu zwrócisz na nie uwagę większej liczbie potencjalnych klientów.
W ramach Stories możesz także informować swoich klientów na bieżąco na temat zmian związanych z interesującymi ich nieruchomościami, np. dotyczącymi i pokazującymi ukończenie następnego etapu inwestycji.
Tworzenie ankiet
Stories sprawdzają się także w przypadku przeprowadzania ankiet wśród Twoich fanów i potencjalnych klientów. Dzięki temu możesz w szybki sposób zadać interesujące Cię pytanie, np. o atrakcyjność danej inwestycji czy o konkretny aspekt z nią związany, i otrzymać prawie natychmiastowy feedback od odbiorców.
Materiały zza kulis i promocja wydarzeń
Dzięki krótkiej formie Stories można wykorzystać w celu pokazania ujęć zza kulis np. z codziennej pracy i jej miejsca, wydarzeń firmowych jak dni otwarte i eventy organizowane przez firmę. Takie publikacje pomogą pokazać „ludzką” twarz firmy, a także sprzyjają budowaniu dobrego wizerunku jako pracodawcy.
Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie Stories do promowania organizowanych przez firmę wydarzeń i przypominania o nich internautom, co pomoże Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych uczestników i osób zainteresowanych takimi eventami.
Stories warto wykorzystać także jako formę krótkiej zapowiedzi planowanych przez Ciebie dłuższych treści wideo czy też nagrań live.
Transmisje na żywo i format Stories pozwalają publikować różnego typu content w zależności od założonego celu. Jednak niezależnie, czy zdecydujesz się na wykorzystanie treści live czy Stories w ramach swoich działań w mediach społecznościowych, warto pomyśleć o publikacjach cyklicznych, ponieważ skuteczniej przyciągnie one odbiorców i zatrzyma z marką na dłużej, a jej samej pomogą budować trwały i pozytywny wizerunku.
*www.whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie
Powyższy artykuł pochodzi z kwartalnika „Deweloper&Marketing nr 2/2021”. Więcej informacji na temat marketingu w branży nieruchomości znajdziesz na stronie DeweloperMarketing.pl