Ankieta skierowana jest do działów marketingu, agencji i wydawców. W badaniu poruszane są kwestie dotyczące podejścia marketerów do produkcji, dystrybucji, promocji oraz badania contentu. Zawiera ono pytania w formie zamkniętej, jednokrotnego i wielokrotnego wyboru. Ankietowani otrzymają pytania nawiązujące m.in. do działań budżetowych, oceny skuteczności treści, form promocji czy współpracy z wydawcami.
Badanie przeprowadzane jest na reprezentatywnej grupie przedstawicieli polskiego biznesu. Jego realizacją zajmuje się iSlay.tech. Jak podkreśla Tomasz Wileński, CEO iSlay, klienci zwiększają inwestycje w content marketing, a to wpływa na dynamiczny rozwój rynku, pojawianie się nowych firm i powstawanie nowych ofert.
Zobacz również
– iSlay od ponad pięciu lat bada jakość contentu, wykorzystywanego w działaniach marketingowych, łącząc interesy klientów i wydawców. Po raz kolejny mamy zaszczyt przeprowadzić badanie opinii rynku dla Stowarzyszenia Content Marketing Polska. Chcemy się dowiedzieć, jak ważny jest content marketing w komunikacji marketingowej – wyjaśnia Wileński.
Badanie wspierają czołowe organizacje branżowe i biznesowe takie jak IAB Polska, International Advertising Associacion, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych czy Business Center Club. Patronem medialnym jest SocialPress.
Możesz zgłosić Twoją organizację do badania wysyłając maila na adres [email protected]
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kiedy możemy się spodziewać wyników?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badanie potrwa do końca marca, a wyniki zostaną opublikowane w formie raportu. W pierwszej kolejności dostęp do niego otrzymają członkowie wspierających organizacji, a miesiąc później zostanie on opublikowany w internecie.
Czy badanie kondycji rynku content marketingu w Polsce jest potrzebne?
Ankieta ma za zadanie pokazać, jak aktualnie wygląda kondycja rynku content marketingu w Polsce i wyszczególnić te aspekty, na które powinny zwrócić uwagę agencje, działy marketingu i wydawcy przy planowaniu przyszłych działań strategicznych i budżetowych.
Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska, wskazuje, że wydatki na reklamę natywną u wydawców bada od dawna IAB w raporcie Adex. Natomiast nie ma dalej na polskim rynku badania ujmującego cały obszar i tort wydatków na content marketing, obejmując zarówno inwestycje w analitykę, strategie, produkcję contentu, jak i dystrybucję i promocję.
– Wierzymy, że nauczeni przykładem europejskiego badania ICMF Barometr, które prowadziliśmy na rynku polskim, zbadamy precyzyjnie kondycję i inwestycje w content marketing. To bardzo potrzebne dane dla rynku w kontekście dalszych planów rozwoju tego segmentu marketingu, dla wszystkich stron rynku – zapewnia Gajzler.
Badania takie jak to umożliwiają zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów, a także stanowią odpowiedź na pytanie, w jaki sposób należy optymalizować swoje usługi tak, aby odpowiadały ciągle rosnącym wymaganiom klientów. Dzięki nim wiemy, czy działania content marketingowe przynoszą pożądane rezultaty.