Tegoroczna kampania „Podaruj Wigilię” dotyka problemu samotności seniorów i bycia anonimowym.
– Starsza pani, która z tęsknotą spogląda w okno, siwowłosy pan powolutku idący do sklepu, sąsiadka, której prawie nie widujemy… Wiele z tych osób cierpi z powodu samotności. Przygotowując się do Bożego Narodzenia, słyszymy szczere „Wesołych Świąt”. Dla osamotnionych osób starszych to jedyna forma kontaktu z drugim człowiekiem. Ich Święta od lat nie są wesołe, a Wigilia to najsmutniejszy dzień w roku. W naszej kampanii opowiadamy prostą historię o rozpaczliwej potrzebie bliskości skrywanej pod serdecznością. To obraz samotności, który malujemy czułością i wrażliwością. Wierzę, że i w tym roku uda nam się uratować Święta seniorów – mówi Emilia Czerwiec, creative lead, Ancymony.
Zobacz również
– Obserwujemy seniorów w naszym otoczeniu, ale często nie dostrzegamy ich problemów, nie znamy ich historii i nie mamy dla nich czasu. To raczej kontakty niż relacje. Mówimy sobie „dzień dobry”, w świątecznym czasie dorzucamy „wesołych” i tyle. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich działa więc po to, by przeciwdziałać samotności i wykluczeniu osób starszych, a „Podaruj Wigilię” to nasza największa kampania w roku – opowiada Joanna Mielczarek, Dyrektorka Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
– Wraz z reżyserem Markiem Dawidem, skupiliśmy się w tegorocznym spocie na jeszcze silniejszym pokazaniu obojętności i tracenia nadziei. Tym razem wyszliśmy z naszą bohaterką na zewnątrz, pokazując jej codzienność tuż przed Wigilią i przedstawiając jej okolice i sąsiadów, by jeszcze bardziej zaakcentować mnogość ludzi w jej otoczeniu. Zdjęcia realizowane były w czterech lokacjach, a całości chcieliśmy nadać charakter lekko dokumentalny, budując tym uczestnictwo widza w obserwowaniu naszej bohaterki – podkreśla Magdalena Drapała, producentka Lemon Film.
Tegoroczna kampania „Podaruj Wigilię” obejmuje telewizję, digital, social media, radio, prasę oraz outdoor. Za strategię, ideę i kreacje odpowiada ponownie agencja Ancymony, która angażuje się w ten projekt pro publico bono. Spoty w reżyserii Marka Dawida wyprodukował Lemon Film, a LocoMotive zajął się postprodukcją. Za strategię komunikacji, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– To już kolejna kampania Stowarzyszenia, realizowana przez agencję mediową z Grupy Publicis. Wierzymy, że w tym roku uda się odnieść podobny sukces. Naszym celem jest zapewnienie kampanii możliwie szerokiego dotarcia do odbiorców, ale przede wszystkim zagwarantowanie efektywnego przełożenia kontaktu na zbieranie wpłat od darczyńców. Cieszymy się, że możemy wspierać małych braci Ubogich w przygotowaniu tak ważnych kampanii – dodaje Agnieszka Biel, communications manager z agencji Starcom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ubiegłoroczna wigilijna kampania Stowarzyszenia mali bracia Ubogich zdobyła srebrne Effie w kategorii Non-profit & public service. W jej realizację zaangażowane były agencja: Ancymony, Zenith i Lemon Film.
Każdy z nas może dołączyć do akcji i wesprzeć zbiórkę na stronie podarujwigilie.pl.