Stowarzyszenie Moja Mammografia zmienia logo i organizuje program badań piersi w całej Polsce

Stowarzyszenie Moja Mammografia zmienia logo i organizuje program badań piersi w całej Polsce
Geneva Trust oraz Stowarzyszenie Moja Mammografia przystępują do działań, które mają zwiększyć świadomość społeczną na temat tej raka piersi i przekonać do regularnych badań. Na początek zmieniają logo na takie, które ma przykuwać uwagę oraz przygotowują pakiet informacji dla pań.
O autorze
2 min czytania 2024-07-29

Codziennie w Polsce siedem kobiet na każdy tysiąc dowiaduje się, że ma raka piersi. Co najmniej 7,5 tysiąca Polek nie wie, że choruje na raka. Wiele z nich zgłosi się zdecydowanie za późno.

– Geneva Trust Polska sp. z o.o. i Stowarzyszenie Moja Mammografia działają już od wielu lat. Mimo tak bogatego doświadczenia nadal nie możemy i nie chcemy pogodzić się z tym, że kobiety z nowotworami zgłaszają się do nas tak późno. Bywa, że przychodzą w już w zaawansowanym stadium choroby. Tymczasem comiesięczne samobadanie piersi oraz regularnie, przynajmniej raz na dwa lata wykonywana mammografia, powinny być podstawowymi badaniami, tak jak morfologia – podkreśla Andrzej Stencel, prezes firmy Geneva Trust.

Jak wskazuje Dorota Sepko, prezes Stowarzyszenia Moja Mammografia, wiele kobiet wciąż unika badania piersi. Z jednej strony wydaje im się ono nieprzyjemne i krępujące, a z drugiej wolą nie widzieć o potencjalnej chorobie.

Nowe logo Mojej Mammografii to dwa koła przypominające piersi. Jedna z nich jest pod lupą, która ma nasuwać skojarzenie konieczności wykonywania regularnej mammografii. Bo statystyki są alarmujące – dziś rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet i największym wśród raków ich zabójcą.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Takie logo pojawiło się już na pierwszych z naszych 26 mammobusów, dlatego mamy nadzieję, że wkrótce zacznie być widoczne w wielu polskich wsiach, miastach i miasteczkach. Szczególnie że na zlecenie NFZ badania wykonujemy w aż 15 województwach. Poza tym od niedawna przygotowujemy regularne informacje prasowe dla mediów lokalnych, w których informujemy, gdzie i kiedy będą stały nasze mammobusy, aby łatwiej dotrzeć do pacjentek. Wkrótce planujemy również przygotować filmy i inne materiały edukacyjne, które mają zwiększać świadomość na temat profilaktyki raka piersi – wylicza Andrzej Stencel, prezes firmy Geneva Trust.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Geneva Trust doskonali również swoje mammobusy, które są już w pełni cyfrowe i zaopatrzone w nowoczesny sprzęt. Od kilku miesięcy pracującym tam technikom elektroradiologii pomaga sztuczna inteligencja, która „podpowiada” jak wykonać jeszcze lepsze jakościowo zdjęcie rtg. Na razie odbywa się to w ramach pilotażu, ale już zapowiada się obiecująco.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szacuje się, że odsetek przebadanych mammograficznie kobiet w Polsce to tylko 39% (dane: SIMP NFZ). Niestety wciąż na mapie naszego kraju są miejsca, gdzie sięga on zaledwie 20%. Według Ministerstwa Zdrowia Program Profilaktyki Raka Piersi w roku 2025 powinien osiągnąć zgłaszalność na poziomie 65%. Mammobusy Mojej Mammografii odwiedziły w 2023 roku ponad 3 tysiące lokalizacji. To jednak wciąż zbyt mało.

Aby się zarejestrować na badanie, wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 58 767 34 44 lub zapisać się online.
Lista miejsc, w których pojawią się mammobusy, dostępna jest na stronie https://www.nfz.gov.pl/…/programy-profilaktyczne/mammobusy.

Zdjęcia: mat. pras.