Wartość rynku sportowego w Polsce systematycznie wzrasta. Dotyczy to zarówno wydatków na prawa sponsoringowe czy prawa telewizyjne, jak i inwestycji w infrastrukturę sportową. Ambicją Stowarzyszenia Sport Biznes Polska jest jak najszersza reprezentacja i zostanie znaczącym głosem branży sportowej, wsłuchującym się w problemy i potrzeby podmiotów działających na tym rynku oraz wspierającym ich rozwój.
– W ostatnich latach obserwowaliśmy znaczny rozwój branży sportu i biznesu w Polsce, jednak w niektórych obszarach wciąż widzimy ogromny potencjał. Pandemia COVID-19 w negatywny sposób wpłynęła na większość branż, również na biznes sportowy. Z pewnością wiele zmian i obostrzeń pozostanie z nami na dłużej, jednak wierzymy, że po tym trudnym czasie, przyjdzie okres odbudowy i rozwoju. W ramach prac Stowarzyszenia będziemy również poruszać kwestie problemów i wyzwań z jakimi sport i biznes musiały zmierzyć się w tym roku. Jestem pewny, że dzięki współpracy z podmiotami i osobami ze świata biznesu sportowego, nawet pomimo pandemicznych okoliczności, jesteśmy w stanie tworzyć pozytywne środowisko dla ciągłego podnoszenia jakości i efektywności działań w tym ważnym sektorze polskiej gospodarki – mówi prezes Stowarzyszenia SBP, Marcin Herra.
Zobacz również
Organizacja za swój podstawowy cel przyjęła również dbanie o interesy i wizerunek przedstawicieli środowiska. Zaplanowane inicjatywy, jak kongres, szkolenia, seminaria czy raporty rynkowe, będą platformą służącą branży sportowej i jej przedstawicielom, a także okazją do dyskusji na temat najbardziej efektywnych kierunków działań i rozwijania rynkowych kooperacji. Pierwsze wydarzenie organizowane przez SBP – Kongres Sport Biznes Polska, odbędzie się już 13-15 stycznia 2021 r. w formule online. Podczas konferencji poruszane będą najważniejsze tematy związane z przyszłością polskiego sportu i biznesu. Zaprezentowane zostaną również najnowsze trendy i rozwiązania, które będą dominowały w branży w nadchodzących miesiącach.
W najbliższych dniach Stowarzyszenie Sport Biznes Polska zaprezentuje również szczegółowy plan i obszary współpracy dla poszczególnych grup docelowych w branży. Przedstawione zostaną konkretne inicjatywy oraz działania jakie stowarzyszenie chcę podjąć względem firm sponsorujących polski sport, organizacji sportowych, sportowców, agencji i domów mediowych, ale również przedstawicieli samorządów odpowiedzialnych za sport.
Założycielami Stowarzyszenia Sport Biznes Polska są Marcin Herra, Wojciech Biliński, Łukasz Banaszak, Michał Gradzik, Łukasz Strzelecki, Ireneusz Kutyła, Tomasz Rożenek, Jakub Świsłowski, Seweryn Plotan, Krzysztof Kropielnicki, Aleksandra Marciniak, Tomasz Koprowski i Klaudia Czarniecka.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Stowarzyszenie SBP jest otwarte dla wszystkich osób, które działając w branży sportowej, chcą wspierać proces budowania jej pozycji w polskiej gospodarce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing