Strategia zorientowana na content. Wyniki badania FCP Barometer

Content marketing to zorientowanie całego zestawu działań marketingowych i komunikacyjnych wokół treści. To także coraz silniejszy trend w działaniach w obszarze digital. Czy polski rynek marketingowy również zmierza w tym kierunku?
O autorze
1 min czytania 2015-05-28

Aby to sprawdzić, Stowarzyszenie Content Marketing Polska i IRCenter przeprowadziły polską edycję międzynarodowego badania FCP Barometer.

Badanie FCP Barometer jest realizowane przez Forum Corporate Publishing – stowarzyszenie ponad 100 podmiotów z krajów niemiecko i anglojęzycznych, specjalizujące się  w analizach rynkowych. W ramach polskiej edycji IRCenter oraz Stowarzyszenie Content Marketing Polska dotarło z wywiadami kwestionariuszowymi do 77 specjalistów na co dzień zamawiających usługi content marketingowe oraz pracowników agencji dostarczających takie usługi. 

Hasłem tegorocznej edycji badania była Strategia zorientowana na content, czyli taka, w której centrum są precyzyjnie dopasowane do grupy docelowej treści spełniające funkcje informacyjne, edukacyjne, wspierające czy rozrywkowe. Strategia zorientowana na content jest związana z obserwowanym przez nas trendem Liquid Content, który koncentruje się na dążeniu do samonapędzającego się rozwoju contentu do momentu, w którym nie da się go odgórnie kontrolować” – mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter.

90 % badanych uważa, że za 3 lata strategia zorientowana na content będzie dominująca. Są oni zgodni co do tego, że opowieści tworzone przez markę muszą być prezentowane całościowo z wykorzystaniem wszystkich kanałów: własnych, płatnych i zdobytych (90 %) i wszystkich formatów mediowych (82 proc.). Na znaczeniu będzie zyskiwała także jakość treści  (21 proc.).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Porównując to, co marka może publikować w ramach strategii contentowej i w ramach innych strategii, okazuje się, że jeśli content pełni tylko funkcję służebną, to musi przede wszystkim szczegółowo informować o produkcie, zwiększać wiarygodność marek i być bardziej ekspercki. Tymczasem w przypadku content marketingu poprzeczka postawiona jest bardzo wysoko – oczekuje się od niego bezpośrednich efektów finansowych (ROI) i pozyskiwania nowych leadów (prospektów sprzedażowych).

Szczegółowe wyniki badania będą prezentowane w ramach konferencji Power of Content Marketing 2015 organizowanej przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska 28 maja w Warszawie. Więcej o wydarzeniu na stronie.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się