Aby to sprawdzić, Stowarzyszenie Content Marketing Polska i IRCenter przeprowadziły polską edycję międzynarodowego badania FCP Barometer.
Badanie FCP Barometer jest realizowane przez Forum Corporate Publishing – stowarzyszenie ponad 100 podmiotów z krajów niemiecko i anglojęzycznych, specjalizujące się w analizach rynkowych. W ramach polskiej edycji IRCenter oraz Stowarzyszenie Content Marketing Polska dotarło z wywiadami kwestionariuszowymi do 77 specjalistów na co dzień zamawiających usługi content marketingowe oraz pracowników agencji dostarczających takie usługi.
Zobacz również
„Hasłem tegorocznej edycji badania była Strategia zorientowana na content, czyli taka, w której centrum są precyzyjnie dopasowane do grupy docelowej treści spełniające funkcje informacyjne, edukacyjne, wspierające czy rozrywkowe. Strategia zorientowana na content jest związana z obserwowanym przez nas trendem Liquid Content, który koncentruje się na dążeniu do samonapędzającego się rozwoju contentu do momentu, w którym nie da się go odgórnie kontrolować” – mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter.
90 % badanych uważa, że za 3 lata strategia zorientowana na content będzie dominująca. Są oni zgodni co do tego, że opowieści tworzone przez markę muszą być prezentowane całościowo z wykorzystaniem wszystkich kanałów: własnych, płatnych i zdobytych (90 %) i wszystkich formatów mediowych (82 proc.). Na znaczeniu będzie zyskiwała także jakość treści (21 proc.).
Porównując to, co marka może publikować w ramach strategii contentowej i w ramach innych strategii, okazuje się, że jeśli content pełni tylko funkcję służebną, to musi przede wszystkim szczegółowo informować o produkcie, zwiększać wiarygodność marek i być bardziej ekspercki. Tymczasem w przypadku content marketingu poprzeczka postawiona jest bardzo wysoko – oczekuje się od niego bezpośrednich efektów finansowych (ROI) i pozyskiwania nowych leadów (prospektów sprzedażowych).
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Szczegółowe wyniki badania będą prezentowane w ramach konferencji Power of Content Marketing 2015 organizowanej przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska 28 maja w Warszawie. Więcej o wydarzeniu na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing