czyli jabłkowy cydr z nutą czarnej porzeczki. Produkt trafił do sklepów na początku kwietnia.
W 2015 r. Grupa Żywiec wprowadziła na rynek oryginalną, brytyjską markę Strongbow, która jest najczęściej kupowanym cydrem na świecie. W ciągu zaledwie roku marka zdobyła drugą pozycję na rynku pod względem sprzedaży, stając się czołowym graczem tej dynamicznie rozwijającej się kategorii alkoholi.
Zobacz również
Wyniki sprzedaży cydru Strongbow w 2015 r. potwierdziły potencjał rynku i siłę marki.
– Marka weszła na rynek zdominowany przez jednego gracza i systematycznie rosnącą konkurencję. Podjęliśmy wyzwanie oferując konsumentom doskonały smak cydru i umożliwiając im wybór dwóch wariantów – mówi Izabela Głodek, dyrektor marki Żywiec i cydru. – Dzięki temu już w pierwszym roku Strongbow osiągnął status wicelidera rynku cydrów w Polsce. To satysfakcjonujący wynik biorąc pod uwagę, że w tym czasie sprzedaż w całej kategorii wzrosła o ponad połowę. Rozszerzenie rodziny o smak Dark Fruit jest więc naturalnym krokiem w kierunku pozycji lidera rynku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Polscy konsumenci chętnie poszukują oryginalnych smaków i są otwarci na nowości. Uważają Strongbow za najsmaczniejszy cydr na polskim rynku (badania Blind Product Test, Ipsos dla Grupy Żywiec, 10.2015), ale także wariant Red Berries cieszy się dużą popularnością. Teraz mogą też sięgnąć po nowy, orzeźwiający smak ciemnych owoców Dark Fruit z dominującą nutą czarnej porzeczki, która stanowi doskonałe uzupełnienie łagodnego smaku jabłek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wprowadzenie nowego wariantu wspierać będzie szeroka kampania digitalowa, działania w punktach sprzedaży oraz akcja samplingowa w całej Polsce. Strongbow Dark Fruit dostępny jest w oryginalnie tłoczonych, szklanych butelkach o pojemności 330 ml.