Stuart dociera do Łodzi. Startuje też usługa kurierskiego pick-upu dla klientów indywidualnych

O autorze
3 min czytania 2022-07-20

Stuart, francuska firma będąca częścią grupy DPD, założona w 2015 roku w Paryżu, sukcesywnie rośnie nad Wisłą. Za sprawą współpracy z AmRest, właśnie rozszerza usługi na Łódź. Uruchamia też nową funkcję, która umożliwia jednorazowe zamówienie przesyłki bez konieczności uprzedniego integrowania systemu z IT. Co wyróżnia francuską firmę na rynku? Przede wszystkim – brak dark store’ów oraz dbałość o zrównoważony rozwój.

Stuart rozpoczyna działalność w trzecim co do wielkości mieście w Polsce. Po Warszawie, Szczecinie, Krakowie i Katowicach przyszedł czas na zaoferowanie mieszkańcom Łodzi szybkich dostaw produktów. Usługi będą dostępne w lokalach firmy AmRest, z którą Stuart współpracuje już w innych polskich miastach. W przeciwieństwie do klasycznych modeli biznesowych z branży quick commerce, Stuart nie posiada własnych dark store’ów – całość usługi opiera się na łączeniu biznesów z kurierami działającymi na terenie danej miejscowości.

Długoletnia współpraca z firmą AmRest była główną motywacją do rozwoju naszego biznesu w Polsce. Doceniamy wzajemne zaufanie, szczególnie w momencie, gdy większość podmiotów w branży quick commerce raczej ogranicza swoją działalność, niż ją rozwija. A trudno o lepsze połączenie niż doskonała jakość produktów i niezawodna dostawa – mówi Agnieszka Majewska, general manager w firmie Stuart.

Spółka AmRest, która zarządza w Polsce markami KFC, Pizza Hut oraz Burger King, to jeden z klientów Stuart w Polsce obok biznesów takich jak Sphinx, North Food, Rebel Tang czy sieci Społem. Na całym świecie start-up obsługuje szybkie dostawy już od ponad 8 tys. firm, m.in. Apple, Nike, Ikea czy Zara. Jak przekonuje firma, jej klientem może zostać każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na ekspresowej dostawie dla swoich odbiorców.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Stuart, łącząc firmy z lokalnymi partnerami kurierskimi, osiąga średni czas doręczenia przesyłki na poziomie 29 minut. Z kolei przesyłka od klienta odbierana jest zazwyczaj już w 7 minut. Aż 80 proc. paczek jest doręczanych w ciągu pół godziny, ale tegorocznym celem jest przyspieszenie czasu dostawy o 25 procent.

Nowość już w Polsce 

Stuart ogłasza start usługi znanej klientom firmy z rynków zagranicznych. To możliwość zamówienia natychmiastowej dostawy jednorazowo, bez uprzedniego nawiązywania formalnej współpracy z firmą i integrowania systemów IT. Wystarczy wejść na platformę Stuart, założyć tam konto i dokonać pierwszego zamówienia, wpisując informację o miejscu odebrania przesyłki oraz jej doręczenia. Następnym krokiem jest wybór wielkości paczki w zależności od potrzeb oraz zaznaczenie preferowanej godziny odbioru przesyłki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cena takiej usługi liczona jest w zależności od dystansu oraz rodzaju wybranego transportu, jednak za każdym razem będzie widoczna przed dokonaniem zamówienia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
W ramach tej usługi oferujemy nie tylko możliwość śledzenia dostaw w czasie rzeczywistym, ale też wyboru środka transportu, za pomocą którego zrealizowane ma być zamówienie. Ułatwiamy również organizowanie dostaw wielopunktowych, aby zaplanować cały proces za jednym razem, najwygodniej – wyjaśnia Agnieszka Majewska.

Szybka i ekologiczna dostawa – to możliwe?

Do szybkości usług można się łatwo przyzwyczaić. Jak pokazują dane firmy doradczej MarkNtel, do końca 2027 roku światowy rynek quick commerce ma rosnąć o 42% rok do roku[1]. Chociaż w Polsce ten sektor jest kojarzony głównie z zakupami spożywczymi dostarczanymi z dark store’ów prosto pod drzwi kupującego, to jego rozwój zasadza się na bardzo podatnym gruncie. Aż 85 proc. Polaków oczekuje, że ich zamówienie w sieci zostanie zrealizowane w ciągu 12 godzin[2], a 2 na 10 jest w stanie dopłacić dodatkowe 15 zł do zamówienia, aby dostać je szybciej[3].

Podczas realizacji zamówienia klienta, znaczenie ma każda minuta – dosłownie. Jednak wiele firm z branży, chcąc spełnić życzenia konsumentów, robi to z brakiem poszanowania dla środowiska naturalnego – o co łatwo w tym sektorze. Nie musi, a nawet nie powinno to być standardem. U nas już dziś ponad 60 proc. floty to pojazdy przyjazne środowisku. Stale inwestujemy w pojazdy elektryczne oraz ekologiczne systemy bateryjne, a w ramach Science Based Target Initative zobowiązaliśmy się do stałej redukcji emisji dwutlenku węgla. Nasi partnerzy biznesowi mogą co kwartał otrzymywać raport o emisji, sprawdzając, ile ton ekwiwalentu CO2 zaoszczędzili razem z nami – wymienia Agnieszka Majewska.

Stuart planuje dalszy rozwój w Polsce, gdzie obecny jest od 2020 roku, budując swoją ofertę na bazie precyzji, szybkości oraz elastyczności w połączeniu z wysokiej klasy technologią logistyczną i ekspertyzą operacyjną.