– Młodzi, kreatywni i innowacyjni Polacy mają mnóstwo ciekawych pomysłów, które chcemy pomóc im wprowadzić w życie. Z drugiej strony sami chcemy przekazać im dodatkową wiedzę i dać szansę nabyć kompetencje wykraczające poza typowy program studiów. Dlatego właśnie powstali „Kreatorzy Produktu” – projekt, który wpisuje się w charakter działań naszej firmy i daje szansę studentom na realizację ich twórczych koncepcji. Wybierzemy produkty, które trafią do sprzedaży w naszej sieci, będą więc dostępne niemal na każdym rogu, w jednym z ponad 6000 sklepów Żabka. To niewątpliwie dodatkowa nagroda dla uczestników projektu – podkreśla Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.
W tegorocznej edycji wyróżniono aż trzy koncepcje. Studenci w bardzo nowoczesny sposób wykorzystali znane produkty, tworząc ciekawe połączenia smakowe. Nagrodzone zostały aż dwa zespoły z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz jeden w skład którego weszli studenci z Uniwersytetu Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Zadaniem Kreatorów było zaprojektowanie nowych produktów od początku do końca, tj. od koncepcji, wybrania odpowiednich składników i ich połączenia, poprzez dopracowanie technologii przygotowania i przechowywania pod kątem urządzeń dostępnych w każdej Żabce, aż po wymyślenie nazw nowych produktów czy ich formy podania w tym opakowań i ekspozycji w sklepie. Uczestnicy IV edycji projektu zainspirowali się produktami takimi jak: regionalny ser, burak, tortilla czy banan. Każdy pomysł był zupełnie inny, każdy wyjątkowy i zaskakująco pyszny. Studenci, korzystając ze swoich upodobań i doświadczeń, a także przeprowadzając testy i badania sensoryczne pod okiem ekspertów z Żabki, opracowali produkty, które mogą zainteresować nie tylko studenta czy ucznia, ale również osoby będące w drodze do pracy, szukające przekąski „w biegu”. Autorzy wybranych koncepcji otrzymają wynagrodzenie za prawa autorskie do projektów, a produkty będą stopniowo wprowadzane do sprzedaży.
Zobacz również
– Przed studentami postawiliśmy naprawdę duże wyzwanie – stworzyć innowacyjną alternatywę dla hot-doga, czyli zupełnie nowy produkt który można swobodnie zjeść jedną ręką w biegu i nasycić się, bez obaw o pobrudzenie. Te wymagania stawiają liczne ograniczenia projektowe, pomimo których powstałe koncepcje wniosły do kategorii Quick Meal Solution zupełnie nowe właściwości i smaki. W zaledwie 8 tygodni prac, studenci przekuli śmiałe pomysły w dopracowane i solidnie przetestowane, gotowe rynkowo produkty. Utwierdza nas to w przekonaniu, że potencjał studentów to cenny i dostępny dla biznesu, a słabo zagospodarowany kapitał intelektualny – mówi Norbert Szczepaniak, menedżer Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
– Udział w „Kreatorach produktu” to była niesamowita przygoda dla naszego zespołu. Przez 4 miesiące mieliśmy okazję współpracować z doświadczonymi organizatorami i poznać rzeczywiste możliwości produkcyjne. Otrzymaliśmy wiele wsparcia oraz cennych rad w opracowaniu koncepcji naszego produktu. Warsztaty dały nam dużo praktycznej wiedzy, którą na pewno w przyszłości wykorzystamy. Jesteśmy podekscytowani faktem, że być może klienci Żabki, w tym także inni studenci, nasi koledzy, będą mieli okazję spróbować czegoś, co sami wymyśliliśmy. Mamy nadzieję oraz wierzymy, że nasz produkt zostanie jedną z nowych ulubionych przekąsek – mówi Ewelina Kowalewska ze zwycięskiego zespołu z produktem Bananini.
Projekt „Kreatorzy Produktu” organizowany był po raz czwarty we współpracy ze Spółką Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Tegoroczna edycja podzielona była na dwa etapy. W pierwszym trzyosobowe zespoły studentów z różnych uczelni w Polsce przesyłały swoje zgłoszenia poprzez kwestionariusz, a wpłynęło ich aż 28. Do drugiego etapu zaproszonych zostało sześć zespołów, których pomysły jury uznało za najciekawsze. Przez tygodnie trwania projektu zespoły spotykały się z ekspertami akademickimi oraz specjalistami Żabki, którzy przekazywali im wsparcie towaroznawcze i marketingowe. W ramach Akademii Żabki doskonalili również umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji w języku angielskim oraz wspólnie dążyli do tego, by końcowy efekt prac nad ideą był jak najlepszy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– „Kreatorzy Produktów” to dowód, że współpraca świata nauki i biznesu przynosi bardzo owocne rezultaty. Kluczem jest właściwe wzmocnienie naturalnego potencjału studentów – ich znajomości trendów i świadomości rynku, ale i niekonwencjonalnego podejścia i chęci eksperymentowania, które w spotkaniu z wiedzą i doświadczeniem praktyków biznesu kiełkuje silnymi, lecz bardzo realnymi rynkowo innowacjami. Po czterech edycjach wiemy na pewno, że angażowanie studentów w rozwój nowych produktów to realne i efektywne narzędzie, często skutkujące bardzo unikalnymi rozwiązaniami – zaznacza Norbert Szczepaniak ze Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W minionych edycjach Kreatorów Produktu wytypowany do zakupu i wprowadzony do sprzedaży zostały projekty: „Deser z tapioki” oraz „Bułka z wędzonką”. Klienci sieci Żabka mieli możliwość zakupienia wyjątkowych produktów stworzonych przez studentów z Poznania.