Konkurs miał na celu wprowadzenie uczestników do branży kreatywnej, która jest postrzegana przez młode osoby jako hermetyczna.
Według raportu See&Say z czerwca 2017, branża kreatywna i świat reklamy to szczelnie zamknięty krąg, do którego ciężko się dostać młodym ludziom zaczynającym karierę zawodową.
Zobacz również
„To nasz pierwszy krok w kierunku zmiany tej sytuacji. Mamy w Polsce wiele nowych kierunków studiów, które starają się zaszczepiać wiedzę marketingową. Wiedzieliśmy, że znajdziemy ciekawych ludzi, którzy chcą wejść do naszej branży, ale nie wiedzą jak. Poświęcając im czas, pokazując pracę agencji, przekazując podstawową wiedzę, umożliwiliśmy im stworzenie pierwszej, PRAWDZIWEJ kampanii dla prawdziwego klienta, gdzie zmierzyli się z naprawdę trudnym, ale ciekawym briefem na temat ride-sharingu” – mówi Adam Borczyński, Head of Creative w agencji Performante.
Szanse wzięcia udziału w JustBrief mieli studenci i młodzi absolwenci kierunków związanych z marketingiem i reklamą z całej Polski. Spośród zgłoszonych do konkursu osób, organizatorzy wyselekcjonowali 8 drużyn. Uczestnicy pracując w 5-osobowych zespołach mieli miesiąc na stworzenie kampanii promującej nową usługę typu ride-sharing z wykorzystaniem taksówek: mytaxi match, na podstawie briefu dostarczonego przez mytaxi. Każda osoba objęła realne stanowisko w zespole projektowym: Project Manager, Strateg, Social Media Manager, Art. Director, Copywriter. Konkurs składał się z trzech etapów – agencja wspierała merytorycznie drużyny na każdym z nich – począwszy od przeprowadzenia szkolenia z tworzenia strategii, po umożliwienie konsultacji ze specjalistami z Performante w czasie całego konkursu.
Podczas finału drużyny musiały zaprezentować swoje pomysły przed jury, w którego składzie znaleźli się: Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager w mytaxi, Ewa Grabowska, Marketing Manager w mytaxi, Adam Borczyński, Head of Creative w Performante oraz Łukasz Sobol z Business Insider. Jurorów zaskoczył wysoki poziom konkursowych kampanii i rzetelne przygotowanie uczestników.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pierwsze miejsce zajęła drużyna „WRobota” z Wrocławia, w składzie: Oliwia Salachna, Olivia Ciupa, Marta Kwiatkowska, Zuzanna Ptak oraz Kuba Bogucki. Koncepcja kampanii zaprezentowana przez nich była poparta dokładną analizą grupy docelowej – inspirację stanowiły wyzwania, z jakimi borykają się millenialsi oraz ich sposób spędzania wolnego czasu. W efekcie powstała kampania digitalowa oparta głównie o media społecznościowe. Pozostali uczestnicy nadal mają szansę zdobyć staż w Performante, mytaxi lub Business Insider Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Jesteśmy pod wrażeniem powstałych w konkursie kampanii. Zwycięska praca wyróżniła się na tle innych przede wszystkim dogłębnym researchem oraz bardzo dobrze przemyślaną koncepcją, która idealnie pasuje do młodej usługi jaką jest mytaxi match. Byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni dojrzałością całego zespołu «WRobota», który nie tylko miał świetny pomysł, ale i umiał go dobrze sprzedać klientowi” – komentuje Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager w mytaxi.
„Jestem pod dużym wrażeniem prezentowanych koncepcji kreatywno-strategicznych. Uczestnicy konkursu wykazali się świetnym zrozumieniem briefu i wysokim profesjonalizmem. Szczególnie pozytywnie zaskoczyła mnie kreatywność i wyczucie nowych mediów, co jest najlepszym dowodem na to, że branży reklamowej bardzo potrzebny jest dopływ «świeżej krwi». W końcu nikt nie rozumie lepiej millenialsów, jak właśnie przedstawiciele tego pokolenia, którzy wzięli udział w konkursie JustBrief” – dodaje Łukasz Sobol z Business Insider Polska.
Patronat medialny nad konkursem objęli: businessinsider.com.pl, brief.pl, nowymarketing.pl, hrstandard.pl, dlastudenta.pl, interaktywnie.com, admonkey.pl. Nagrody rzeczowe dla uczestników ufundowali: Marketer+ oraz wydawnictwo Wolters Kluwer.