TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Studia E-marketera 2012: może e-biznes nad morzem, a może sieciowy Kraków?

Studia E-marketera 2012: może e-biznes nad morzem, a może sieciowy Kraków?
Kierunek Marketing w sieci prowadzony podyplomowo przez Wyższą Szkołę Europejską im. Ks. J. Tischnera z Krakowa zwyciężył w pierwszej edycji „Studiów E-marketera”. Wyróżnienie powędrowało do Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.
O autorze
3 min czytania 2012-09-20

Zwycięski kierunek zaprasza już na swoją czwartą edycję. Jego opiekunem jest Mateusz Tułecki, socjolog, absolwent Instytutu Socjologii UJ i Instytutu Zaawansowanego Zarządzania WSB-NLU w Nowym Sączu, wykładowca w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im ks. J. Tischnera w Krakowie, gdzie jest opiekunem merytorycznym studiów z zakresu markatingu w sieci i zarządzania projektami internetowymi. Pomysłodawca i organizator konferencji InternetBeta, spotkań XRAII w Rzeszowie oraz serwisu Posprzatajmy.pl. Współpracownik Szkoły Przedsiębiorczości Innovation Nest, Człowiek Roku Polskiego Internetu 2010. Jako koordynator, wykładowca WSE, do poprowadzenia 208 godzin zajęć przepełnionych praktyką zaprosił profesjonalną kadrę z wieloletnim doświadczaniem w branży mediów elektronicznych. Wśród wykładowców przedstawiciele największych polskich serwisów i agencji interaktywnych, takich jak: K2 Internet S.A., Pride and Glory Interactive, Eskadra Opcom, Ideo, HanBright, Freshmail. Jako zaliczenie słuchacze przygotowują pracę dyplomową w formie kampanii internetowej.

Czas specjalizacji…

Co ciekawe, krakowski „Tischner” w swojej ofercie ma kilka kierunków podyplomowych ściśle związane z wykorzystaniem internetu w działaniach wizerunkowych.

– Patrząc na dynamiczne zmiany i rozwój różnych obszarów działań podejmowanych w sieci, ale także poza nią, można stwierdzić, że następuje czas specjalizacji – mówi Mateusz Tułecki, koordynator zwycięskiego kierunku w rankingu „Studia E-marketera” – Dlatego oferowane kierunki studiów podyplomowych, choć z pozoru mogą wydawać się podobne, różnią się między sobą. Pierwszy z nich Marketing w sieci adresowany jest do osób, które chcą związać swoją przyszłość z pracą w agencji interaktywnej lub w firmach, odpowiadając za działania marketingowe w sieci. W trakcie studiów dowiedzą się m.in., jak projektować i wdrażać kampanie reklamowe, internetowe serwisy produktowe i firmowe, jak przeprowadzać badania on-line, realizować działania PR w sieci. Natomiast drugi, Zarządzanie i marketing projektów internetowych, skierowany jest do osób, którzy rozwijają własne serwisy i projekty oparte na nowych technologiach lub zarządzają już istniejącymi. Zatem oprócz zagadnień stricte marketingowych w programie studiów są także elementy zarządzania związane z technologią. W ofercie studiów znajduje się także kierunek Zarządzanie projektem marketingowym, którego program nie skupia się tylko na marketingu w Internecie, ale przekazuje umiejętności zarządzania wszystkimi typami aktywności marketingowej.

… i kreatywnych pomysłów

Właśnie z myślą o startupowcach redakcje NowyMarketing i MamStartup.pl postanowiły przyznać specjalne wyróżnienie. W tym roku „Rokujący indeks” dla kierunku Prowadzenie E-biznesu trafi nad morze do Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Wyróżniony kierunek to nowość w ofercie jednej z największych i najstarszych spośród niepublicznych uczelni Pomorza, który już spotkał się ze sporym zainteresowaniem słuchaczy. Wystartuje już w październiku. W programie Piotr Bucki, koordynator kierunku, menadżer projektów związany zawodowo z Grupą Nokaut S.A, twórca i konsultant projektów z zakresu IT i e-commerce, zaprosił ekspertów, aby podczas 188 godzin (w tym 144 praktycznych, z czego 48 na komputerach) zaplanować od A do Z biznes w internecie. WSB myśli już o przyszłych absolwentach. Uczelnia zapowiada, że każdorazowo po edycji studiów odbywać się będą comiesięczne spotkania absolwentów, podczas których prezentowane będą nowości branży e-biznes oraz omawiane konkretne studia przypadków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Celem kierunku jest przygotowanie profesjonalnych kadr w zakresie zarządzania posiadających wiedzę oraz umiejętności praktyczne niezbędne do zastosowania nowych, bardziej efektywnych modeli biznesowych opartych na nowoczesnych technologiach informatycznych – wyjaśnia uzupełniająca aplikację Marta Witkowska z gdańskiej WSB. Zajęcia prowadzone są metodą projektu edukacyjnego, w ramach którego podczas trwania nauki słuchacze przechodzą przez wszystkie etapy tworzenia e-biznesu od budowania strategii po obsługę klienta docelowe i rozwijanie działalności.

Partnerem projektu „Studia E-marketera” jest grupa wiodących portali edukacyjnych prowadzonych przez Centrum Edukacji i Rozwoju EFEKTY – studia.net, kierunki.net oraz studiapodyplomowe.net.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ocenialiśmy w naszym rankingu?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Prowadzący – 17% wartości punktów przyznawanych w rankingu

Ich zaangażowanie biznesowe, praktyka, doświadczenie w firmach, instytucjach, związane z e-marketingiem i zarządzaniem komunikacją (względnie działalność w mediach etc.).

Program studiów – 70% wartości punktów przyznawanych w rankingu

Zwracamy uwagę na % zajęć teoretycznych, wykładowych i konwersatoryjnych (waga 1), % zajęć praktycznych, case studies, zajęć na komputerach (waga 2). Dodatkowe punkty za każdą praktyczną godzinę zajęć w pracowni komputerowej lub indywidualnej pracy na stanowisku komputerowym bądź z urządzaniem podłączonym do sieci (np. tablet bądź inne urządzenia mobilne) – nie więcej niż 15% wszystkich punktów przyznawanych w rankingu.

Patronaty – 5% punktów możliwych do uzyskania w rankingu

W tym: max 2,5% możliwych do uzyskania – patronat IAB, max 2,5% więcej niż 5 partnerstw z firmami i patronatów mediów związanych z branżą internetową.

Terminowość przesłania ankiety – 1% punktów możliwych do uzyskania

Doświadczenie – max. 2% punktów możliwych do uzyskania (za każdą edycję 0,2%, nie więcej niż 2% wartości rankingu)

Inne kryteria – max. 5% globalnej punktów

Udokumentowane informacje o sukcesach absolwentów, wsparcie w realizacji praktyk/staży e-marketingowych, praca z absolwentami (np. coroczne spotkania, zjazdy, szkolenia), wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych podczas studiów (sieci wewnętrzne), każdorazowe przekazywanie materiałów studentom w wersji drukowanej i elektronicznej, doradztwo i możliwość korzystania nieodpłatnie z doradztwa wykładowców/ekspertów po zajęciach, inne formy; organizacja nauki niekolidująca z godzinami pracy (tj. soboty-niedziele bądź po godz. 17.00)