Studio ORKA z nową identyfikacją wizualną

O autorze
2 min czytania 2023-07-12

Znane z nieszablonowych decyzji studio ORKA, zaprezentowało nową identyfikację wizualną marki, która została opracowana w bliskiej współpracy ze sztuczną inteligencją (AI) i studiem brandingowym We3. Rebranding jest naturalną konsekwencją nowej strategii rozwoju marki: otwarcia unikalnej, referencyjnej sali kinowej i powołania do życia działu produkcji fabularnej. Ludzie w ORCE, zaciekawieni potencjałem AI, postawili na odważny eksperyment powierzając działania kreacyjne sztucznej inteligencji, co wyznacza trendy oraz nadaje ton na polskim rynku.

Obserwowany na rynku początkowy wszechobecny zachwyt nad możliwościami sztucznej inteligencji szybko zmienił się w chłodną rezerwę. Szczególnie wyraźnie widać ją wśród twórców, którzy niepokoją się, że ich kompetencje zostaną zagrożone. Tymczasem ORKA podchodzi do tego tematu z pełnym entuzjazmem. Pierwsze testy AI studio postanowiło przeprowadzić na sobie. Zespół przekonał się, że sztuczna inteligencja jest mocnym wsparciem w projektowaniu, kreowaniu i animacji. AI działa szybko, oryginalnie i – co istotne dla klientów – ekonomicznie.

Obawy, strach, czy niepewność nie mieszczą się w działaniu ORKI. Zafascynowała nas moc twórcza AI i postanowiliśmy ją bezkompromisowo wykorzystać. Od razu chcieliśmy nauczyć się, jak korzystać z jej potencjału. Dla naszego zespołu to kolejny krok w twórczym rozwoju, AI traktujemy jak narzędzie przyszłości– mówi Magdalena Zimecka, CEO ORKA.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

ORKA to dynamiczny, nowoczesny brand działający na rzecz lokalnych i globalnych partnerów. Studio, które od lat jest głównym graczem na polskim rynku produkcji i postprodukcji filmowej. Jako prekursor nowoczesnych rozwiązań, ORKA nie mogła pozostać obojętna na coraz intensywniej przyspieszające zmiany i transformacje w branży. Aby poszerzone portfolio oferowanych usług znalazło odzwierciedlenie w brandingu marki, a najnowocześniejsze metody pracy nad postprodukcją były wyrażone w komunikacji wizualnej, trzeba było sięgnąć po niestandardowe rozwiązania i środki.

Nowa identyfikacja wizualna ORKI została opracowana we współpracy z agencją We3. W procesie twórczym wykorzystano wsparcie AI, w tym narzędzie Midjourney. Punktem wyjścia była holistyczna zmiana komunikacji marki opracowana pod auspicjami stratega Teodora Koscha.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Na podstawie nowej strategii komunikacji rozpoczęliśmy współpracę z Damianem Ziółkowskim z agencji We3. Już w trakcie briefu Damian pokazał nam efekt swojego dialogu z Midjourney. Wyniki były fascynujące. Jest coś nieludzko niezwykłego w kreacji maszyny, w jej nieudolności, błędach, ale też w świetnych i zaskakujących rozwiązaniach. Pracowaliśmy na wielu kształtach i formach dochodząc do wniosku, że ORKA, jako pojęcie ze świata fauny, powinna bazować na mocy natury. I tak powstał koncept zwierząt w sile ich różnorodności – dodaje Magdalena Zimecka.

Rebranding był otwartym procesem, w który zaangażowali się również członkowie zespołu ORKA. Każdy z pracowników wybrał awatara bliskiego sobie zwierzęcia, który następnie został przetworzony przez AI i przybrał formę wirtualnej rzeźby. Nowa identyfikacja podkreśla indywidualizm i możliwości wyrażania siebie, unikalne podejście do projektów oraz wartości takie jak wzajemny szacunek i symbiotyczna współpraca w ramach zespołu.

– Proces rebrandingu ORKI rozpoczęliśmy od obszernego dialogu. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że ORKA jest odważna, pewna siebie i wyjątkowa – dokładnie tak jak zwierzę. Jako podstawowe założenie przyjęliśmy, że ORKA jest zawsze czarno-biała, symbolizujące jej pewność i stabilność. To pozwoliło nam opracować silny i ponadczasowy znak, wykorzystujący dotychczasowy sygnet. Podczas opracowywania nowego języka wizualnego ORKI, mieliśmy na celu podkreślenie zarówno jej dynamicznego i nowoczesnego podejścia do realizacji produkcji, jak i różnorodności projektów. Dlatego przygotowaliśmy paletę kolorystyczną składającą się z aż 12 kolorów i ich rozbarwień. Postanowiliśmy wykorzystać sztuczną inteligencję do generowania zwierząt, które formują się z płynnego, połyskującego metalu – mówi Damian Ziółkowski, art director, we3studio.

Rebranding ORKI jest kolejnym etapem jej nieustannego rozwoju, wynikiem otwartości na nowe technologie i gotowości do podejmowania wyzwań. Nowa identyfikacja marki odzwierciedla synergiczne działania twórcze, łącząc w sobie ludzką kreatywność, potencjał sztucznej inteligencji i wartości ORKI jako zespołu.